3922
Sök

Förstår sig nån på Kvinnor?

674 Inlägg
18 oktober 2007
Mäki skrev:
Omega_Ludde skrev:
FugitivE skrev:
Folk gillar inte heller massa skitsnack från personer som säger saker som kanske inte betyder ett skvatt för dom, men som kan betyda så jävla mycket för en annan..

Syftar du på mitt sätt att försöka göra honom glad.... eller?

Han kan lika gärna menat när tjejerna säger "vilken tjej som helst skulle skatta sig lycklig över att ha dig" eller något smile

Ja det är synd att killarna måste ta första steget, speciellt för dom som har svårt att prata med främmade människor.

Om man har svårt för att ta första stegen, som är oftast "killens steg att ta" så visar man bara 2 saker: Osäkerhet & ointresse. Tjejer ser sånt mycket mer än vi killar tror. I deras ögon är inte det attraktivt. Man MÅSTE visa självkänsla & att man tycker om sig själv på alla sätt & inte tar livet riktigt så allvarligt. d.v.s man försöker vara lika glad & rolig även i motgångar. & när man väl har börjat att prata så spelar det inte så stor roll VAD man säger, utan HUR man säger det.  & så måste man våga ta för sig, tjejen oftast erbjuder sig inte så mycket, hon mera istället tar erbjudanden. Det i hennes ögon visar att "han är målmedveten & vet vad han vill.. typ."  Om tjejen då bara tycker du är trevlig så kan man bygga vidare på det. Annars märker man på henne om hon inte gillar dig & vill bara gå. Då får man börja på ruta 1 igen & vara lika glad för det. Ta inte en nobb så allvarligt. Tänk istället.  Om hon bara visste vilken bra kille hon missa. Nu ska en annan tjej få chansen att ta hem stor vinsten.  så ska man känna!   Lycka till!!!  cool:

With great freedom comes great responsebility

674 Inlägg
19 oktober 2007
En liten sak till grabbar... lägg inte så mcket tid på att försöka förstå er på tjejerna,  acceptera dem bara.. wink

3 722 Inlägg
19 oktober 2007
FREE30 skrev:
Hamilton skrev:
FREE30 skrev:

man ska inte va snål mot damer smile

Sant, men det är skillnad på snål och att låta sig bli lurad som i ditt fall...wink

lurad? allt står på mitt namn.gifter jag så endast med äktenskapsord på det.den dan bruden
ledsnar.då får hon köra sin gamla bil igen och dra vidare.en money maker blir aldrig lurad
ett par smycken.so what.vad har man själv fått? vad värderar man dom underbara stunderna till? det beror på det.jag köper inte kärlek.om jag tog en brud från thailand och lät mig gifta normalt.då kan man känna sig blåst efter 48mån.då är halva huset och allt gone.men så dum är jag inte.oroa er inte för mig.jag klarar mig always smile

Ge dig nu för tusan. Hatar folk som skryter om sig i varje jävla mening. Ge upp, ser du inte att folk är trötta på ditt ständiga tjat. Själv har man pengar men jag skryter inte runt med det. usch!!

MissMarilyn
19 oktober 2007
Ramrod skrev:
Mäki skrev:
Omega_Ludde skrev:
Syftar du på mitt sätt att försöka göra honom glad.... eller?

Han kan lika gärna menat när tjejerna säger "vilken tjej som helst skulle skatta sig lycklig över att ha dig" eller något smile

Ja det är synd att killarna måste ta första steget, speciellt för dom som har svårt att prata med främmade människor.

Om man har svårt för att ta första stegen, som är oftast "killens steg att ta" så visar man bara 2 saker: Osäkerhet & ointresse. Tjejer ser sånt mycket mer än vi killar tror. I deras ögon är inte det attraktivt. Man MÅSTE visa självkänsla & att man tycker om sig själv på alla sätt & inte tar livet riktigt så allvarligt. d.v.s man försöker vara lika glad & rolig även i motgångar. & när man väl har börjat att prata så spelar det inte så stor roll VAD man säger, utan HUR man säger det.  & så måste man våga ta för sig, tjejen oftast erbjuder sig inte så mycket, hon mera istället tar erbjudanden. Det i hennes ögon visar att "han är målmedveten & vet vad han vill.. typ."  Om tjejen då bara tycker du är trevlig så kan man bygga vidare på det. Annars märker man på henne om hon inte gillar dig & vill bara gå. Då får man börja på ruta 1 igen & vara lika glad för det. Ta inte en nobb så allvarligt. Tänk istället.  Om hon bara visste vilken bra kille hon missa. Nu ska en annan tjej få chansen att ta hem stor vinsten.  så ska man känna!   Lycka till!!!  cool:

Väldigt sant det du skriver.....och jag är ju tjej så jag borde veta!! Good 4 u

Den här killen har koll på läget grabbar!!!    smile

8 156 Inlägg
19 oktober 2007
Ofta är det så att tjejer faller för lite tuffare killar, fastän deras drömkille är lugn och snäll.
Jag har också varit i den sitsen att många tjejer tyckt att jag varit en perfekt pojkvän men...

Man måste våga ta för sig. Att vara blyg är nog det värsta handikappet.

*Edit
Såg precis att Ramrod skrivit ungefär samma sak om det som jag skrev nyss.
Jag hade inte uppdaterat tråden sen i går kväll (Använder Opera som webbrowser)
Senast redigerat av Phaetoon (19 oktober 2007)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
19 oktober 2007
När det gäller tjejer som beter sig inkonsekvent och får utbrott för småsaker så finns det en hel del tjejer som lider av PMS. Min flickvän har problem med hormonerna ungefär en vecka varje månad, precis innan det är dags för mens.
Det är bara att acceptera och hantera situationen på bästa möjliga sätt.
Man kan ju tänka på att ironi och skämt inte alltid uppfattas rätt under den här perioden.
Dvs säg ingenting som kan misstolkas.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

674 Inlägg
19 oktober 2007
psittacus skrev:
En vis kines sa för länge sedan.:

'Det finns 2 sätt att hantera kvinnor, ingen känner till dom!'

ÖÖÖ...??  Hur fan kan han vetat att det fans 2 sätt, om ingen vet dem???  Den gubben måste varit fulll i mössan... big_smile

76 Inlägg
19 oktober 2007
nicke_b2 skrev:
Hej
Tänkte köra en check på om nån av det manliga könet som förstår sig på kvinnor?
Jag trodde jag hade lite koll, men fel hade jag!
Tror det e ett av deras knep, att lura oss att tro att va kan läsa dem, men sen vara tvärt emot!

Okej??
Om nån tror sig veta hur kvinnor funkar, så borde ni fan få nobel priset, och vara botemedel till både aids och cancer nära!

Jag fattar iaf inget,
Tex.
Ett antal gånger så har tjejer sagt till mig att man skulle vara den perfekta pojkvännen, men ändå inte velat bli ihop med en!
Och till er tjejer som läser detta vi killar gillar inte att höra " den tjejen som får dig kan skatta sig lycklig" har hört det ett antal ggr från tjejer jag varit intresserade av!

Varför?, Varför? och åter Varför?
Och ja mitt hjärta är brustet!!
Anledningen till inlägget

Mvh Niclas

Hehe, tjejer säger så när du har varit för "på"... Ett annat sätt att säga: Back off! helt enkelt... Lika känt som killens "jag ringer dig imon..."

Jag har en fin lösning på alla kärleksproblem. Kan inte dra det här i korthet, men det funkar på alla!!!

The Price I pay, For the Games I play, BITCH!

76 Inlägg
19 oktober 2007
Phaetoon skrev:
Ofta är det så att tjejer faller för lite tuffare killar, fastän deras drömkille är lugn och snäll.
Jag har också varit i den sitsen att många tjejer tyckt att jag varit en perfekt pojkvän men...

Man måste våga ta för sig. Att vara blyg är nog det värsta handikappet.

*Edit
Såg precis att Ramrod skrivit ungefär samma sak om det som jag skrev nyss.
Jag hade inte uppdaterat tråden sen i går kväll (Använder Opera som webbrowser)

Du har koll på läget!! smile

Maskinförare
1 163 Inlägg
19 oktober 2007
PlumCrazy skrev:
Det finns bra tjejer o det finns dåliga tjejer, finns dem man förstår och dem man inte förstår. Hittintills har jag inte mött nån som jag förstår, men jag har hört att dem finns big_smile

Och jag har hört att gud finns ?!

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Maskinförare
1 163 Inlägg
19 oktober 2007
Kvinnor är konstiga.. Varför tex. skippa alla pikar. och prata klarspråk så man föstår.
Och som sagt, att snacka om humörs svängar.. :S Ena dagen blir man överöst med kärlek. nästa är man inte så mycket mer värd än hundskit under skon. Nej nej, ingen ide att ens försöka. bara låta dom vara som dom är. Sen om man råkar hitta en "match" är väl det bara en bonus?

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
19 oktober 2007
Ramrod skrev:
Om man har svårt för att ta första stegen, som är oftast "killens steg att ta" så visar man bara 2 saker: Osäkerhet & ointresse. Tjejer ser sånt mycket mer än vi killar tror. I deras ögon är inte det attraktivt.

Okej, dokor Löve..
Så om en tjej skulle "ta första steget/bjuda upp (tolka fritt)" en kille.. så funkar/händer det inte, av den enkla anledningen att detta är "killens uppgift"? Alla tjejer som "bjuder upp/tar första stegen" mot killar världen över, är egentligen ointresserade och ej attraherade av dem.. för bevare sig väl att det kunde ske. Eller lever vi fortfarande på 50-talet?
Bra teori, grabben. Där blev den falsifierad!
"Tjejer ser sånt mycket mer än vi killar tror. I deras ögon är inte det attraktivt"
Här talar vi världsomspännande vetenskapliga fakta.. eller var det så två tjejer sa/visade på, som du träffade på i baren senast?

Ramrod skrev:
Man MÅSTE visa självkänsla & att man tycker om sig själv på alla sätt & inte tar livet riktigt så allvarligt. d.v.s man försöker vara lika glad & rolig även i motgångar. & när man väl har börjat att prata så spelar det inte så stor roll VAD man säger, utan HUR man säger det.  & så måste man våga ta för sig, tjejen oftast erbjuder sig inte så mycket, hon mera istället tar erbjudanden. Det i hennes ögon visar att "han är målmedveten & vet vad han vill.. typ."

Av denna sektionen i ditt inlägg att dömma, så:
* Skall man tycka om sig själv för den man är. (Ja, tycka om sig själv är väl av hyfsad vikt)
* Det är i princip skit samma vad man säger, bara man säger något. (Där försvann alla tänkbara möjligheter till att 2 människor kan ha en vettig konversation).
* Det ligger jättestor vikt vid hur man säger något, även om det man säger faktiskt inte har någon egentlig innebörd..(Man säger saker som inte betyder ett smack, men på ett "snyggt" sätt?)
* Man skall ta livet med en klackspark och visa på att man kan klara vilka motgångar livet än bjuder på, med ett litet smile.. (hmm.. klart man alltid skall försöka ta livet med ett litet leende, men även motgångar kan vara jobbiga att ta sig ur med ett leende).
* Nu var vi där igen.. "killar skall ta för sig och tjejer skall titta på/tråna" på den "målmedvetne mannen" som vet vad han vill. (*suck* Var det 50-talet eller hur var det nu igen?)
* Killen "visar upp" sin målmedvetenhet och sin "jag vet vad jag vill ha"-inställning för att locka tjejer.. (kommentarer överflödiga)!
* Tjejer skall snällt se på och välja likt naturens lagar, eftersom de helt enkelt aldrig kan ta för sig, ta "de första stegen" och visa på självsäkerhet... eller?

Ta mitt inlägg med en gnutta ironi, men dina små teorier var allt bra skrattretande. smile

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

674 Inlägg
19 oktober 2007
jonesono skrev:
Ramrod skrev:
Om man har svårt för att ta första stegen, som är oftast "killens steg att ta" så visar man bara 2 saker: Osäkerhet & ointresse. Tjejer ser sånt mycket mer än vi killar tror. I deras ögon är inte det attraktivt.

Okej, dokor Löve..
Så om en tjej skulle "ta första steget/bjuda upp (tolka fritt)" en kille.. så funkar/händer det inte, av den enkla anledningen att detta är "killens uppgift"? Alla tjejer som "bjuder upp/tar första stegen" mot killar världen över, är egentligen ointresserade och ej attraherade av dem.. för bevare sig väl att det kunde ske. Eller lever vi fortfarande på 50-talet?
Bra teori, grabben. Där blev den falsifierad!
"Tjejer ser sånt mycket mer än vi killar tror. I deras ögon är inte det attraktivt"
Här talar vi världsomspännande vetenskapliga fakta.. eller var det så två tjejer sa/visade på, som du träffade på i baren senast?

Ramrod skrev:
Man MÅSTE visa självkänsla & att man tycker om sig själv på alla sätt & inte tar livet riktigt så allvarligt. d.v.s man försöker vara lika glad & rolig även i motgångar. & när man väl har börjat att prata så spelar det inte så stor roll VAD man säger, utan HUR man säger det.  & så måste man våga ta för sig, tjejen oftast erbjuder sig inte så mycket, hon mera istället tar erbjudanden. Det i hennes ögon visar att "han är målmedveten & vet vad han vill.. typ."

Av denna sektionen i ditt inlägg att dömma, så:
* Skall man tycka om sig själv för den man är. (Ja, tycka om sig själv är väl av hyfsad vikt)
* Det är i princip skit samma vad man säger, bara man säger något. (Där försvann alla tänkbara möjligheter till att 2 människor kan ha en vettig konversation).
* Det ligger jättestor vikt vid hur man säger något, även om det man säger faktiskt inte har någon egentlig innebörd..(Man säger saker som inte betyder ett smack, men på ett "snyggt" sätt?)
* Man skall ta livet med en klackspark och visa på att man kan klara vilka motgångar livet än bjuder på, med ett litet smile.. (hmm.. klart man alltid skall försöka ta livet med ett litet leende, men även motgångar kan vara jobbiga att ta sig ur med ett leende).
* Nu var vi där igen.. "killar skall ta för sig och tjejer skall titta på/tråna" på den "målmedvetne mannen" som vet vad han vill. (*suck* Var det 50-talet eller hur var det nu igen?)
* Killen "visar upp" sin målmedvetenhet och sin "jag vet vad jag vill ha"-inställning för att locka tjejer.. (kommentarer överflödiga)!
* Tjejer skall snällt se på och välja likt naturens lagar, eftersom de helt enkelt aldrig kan ta för sig, ta "de första stegen" och visa på självsäkerhet... eller?

Ta mitt inlägg med en gnutta ironi, men dina små teorier var allt bra skrattretande. smile

HAHAHAHA!!!!  lol    Det var inte dåligt vad den här killen tycker!   lol   Du måste läsa texten igen.... eller 5 gånger skadar inte...  Din uppfattning av min "teori" som bygger på rent folkvett,  är för mycket antingen eller, -Svart eller vitt.   Så skrev jag inte. Du drar för mycket alla över en kamm med min "teori".  Klart att tjejer bjuder upp & visar vad de tycker & hela balleten.. självklart.  Klart att man inte ska snacka skit! Det tycker ju ingen om.. självklart. -Du ska bara inte låsa dig själv på att prata "vettiga grejor".. Bjud på dig själv lite, använd humor.  Som alla vet kan tjejer vara mycket veliga. DÄR om det BEHÖVES kan man få användnig för mer bestämdhet & få upp deras ögon & intresse på DIG genom att visa "jag vet vad jag vill -Jag vill ha dig. & din målmedvetenhet -jag kan gå långt för att få dig" Det visar henne -"han ser mig, & han kan slåss för mig"  Så har det alltid varit.  -evolution.  Sen kan hon ju välja vem hon vill iallafall. Inte mycket att göra åt det, men då har du gjort så gott du kan för att få den du vill intresserad av dig.   Min text skall ses som ett grovt sätt att beskriva hur man tar kontakt för DEN som INTE har en susning om hur man skall göra, när man känner sig låst.   Självklart funkar inte all så här, bara en majoritets beskrivning.   lol

674 Inlägg
19 oktober 2007
Doc.  Lööv....  HAHAHA!! lol    Den var kul faktiskt

266 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Anna_ skrev:
nicke_b2 skrev:
Ska ut på lördag och dränka mina sorger!
Faaaaan kom just på att jag inte dricker.......... aldrig får man en break!

Gör ett undantag? tongue

Nä då ska 22 års sorger ut, och slutar nog med en kamikaze! vilket inte e så bra!wink
Jag säger en del dumt när jag e nykter så kan inte tänka mig att jag kan säga nå smart när jag e full!

Mvh niclas

266 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
C-line skrev:
nicke_b2 skrev:
Hej
Tänkte köra en check på om nån av det manliga könet som förstår sig på kvinnor?
Jag trodde jag hade lite koll, men fel hade jag!
Tror det e ett av deras knep, att lura oss att tro att va kan läsa dem, men sen vara tvärt emot!

Okej??
Om nån tror sig veta hur kvinnor funkar, så borde ni fan få nobel priset, och vara botemedel till både aids och cancer nära!

Jag fattar iaf inget,
Tex.
Ett antal gånger så har tjejer sagt till mig att man skulle vara den perfekta pojkvännen, men ändå inte velat bli ihop med en!
Och till er tjejer som läser detta vi killar gillar inte att höra " den tjejen som får dig kan skatta sig lycklig" har hört det ett antal ggr från tjejer jag varit intresserade av!

Varför?, Varför? och åter Varför?
Och ja mitt hjärta är brustet!!
Anledningen till inlägget

Mvh Niclas

Hehe, tjejer säger så när du har varit för "på"... Ett annat sätt att säga: Back off! helt enkelt... Lika känt som killens "jag ringer dig imon..."

Jag har en fin lösning på alla kärleksproblem. Kan inte dra det här i korthet, men det funkar på alla!!!

Hur kan man vara för "på" när man bara e snäll och e sig själv?
Det e inte detta som e mitt största problem, utan att ni inte vet vad ni vill!
Som nån skrev, ena dagen överöst med kärlek, andra dagen inte värd mer än en hundskit under skon!
Jag har inget emot att ha tjejkompisar med då får det bara va det! Inte ha kakan när det passar och sen bara vara "kompis" när det passar er!
Men jag antar att spela "hard to get" och vara ett svin e det enda ni tänder på!
för det funkar ju för de flesta, och sen gnäller ni om "varför hittar jag aldrig en som e snäll"?

Mvh niclas

53 Inlägg
19 oktober 2007
smile
Även en blyg kille/tjej, ful eller snygg kan ha "det", tror det handlar om 2 personer för att få till "det", du vet inte förrän du bjudit till och lärt känna personen ifråga!

Å du Niclas:
--------------------------------------------------------------------------------
" En liten *** är ochså ett handikapp "

Patetiskt!!
Senast redigerat av Alfred_E_Neumann (19 oktober 2007)

No Mercy: +1175 hp/1548 Nm

266 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Alfred_E_Neumann skrev:
smile
Även en blyg kille/tjej, ful eller snygg kan ha "det", tror det handlar om 2 personer för att få till "det", du vet inte förrän du bjudit till och lärt känna personen ifråga!

Å du Niclas:
--------------------------------------------------------------------------------
" En liten *** är ochså ett handikapp "

Patetiskt!!

Tack!! Det värmde!
För er som inte vet/fattar så e det sagt med en hel del ironi och taget ur filmen "Scary movie 1" Som jag tycker e en bra film!

Och person angreppen kan du skippa!

Mvh Niclas

76 Inlägg
19 oktober 2007
DRA INTE ALLA TJEJER ÖVER KANT!

Men eftersom ni nu har gjort det, så tänker jag ge svar på tal!

Man kan säga vissa tjejer är som de är. (Det är jag me på.)
Men JAG (å säkert en del andra tjejer) identifierar mig inte med någon av dessa PMS-kärringar, leka-lek-tjejer, veliga fjortisar osv...

Ärligt talat, om vi tjejer är så gräsliga så ta en titt på er själva!
Lyckas man inte i kärlek så har man inte skött det bra själv!!!

Man blir inte utnyttjad, man låter sig bli det...
Det är en till att utnyttja, å en till att tillåta det! (50/50 alltså)
Skyll er själva istället å skyll inte ifrån er på att ni inte förstår!
Jag flyger inga flygplan, för jag förstår inte hur man flyger dom...

Och om ni nu inte förstår, lek då inte leken... (ALLTSÅ BLI INTE KÄR!)

Dessutom vill inte alla tjejer ha svin eller snälla killar.
Dom vill ha DEN killen, det finns en dom letar efter.
Vi letar inte efter någon slags jävla arme!

Själv skiter jag i vilket kräk som kommer i min väg, om de står upp efter att jag passerat så anser jag att de är intressanta... that´s it!

Jag gnäller inte, jag lipar inte, jag spottar i nävarna å går vidare!
Senast redigerat av C-line (19 oktober 2007)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
19 oktober 2007
Mizz C var munter ser jag, alltså, om jag har dåligt självförtroende får jag inte bli kär? Allright!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök