2465
Sök

Någon som handlat från www.it-fun.se ??

2 911 Inlägg
18 oktober 2007
Det finns mer att hitta på ägaren, men PUL gör att jag inte kan skriva det på forumet.
Även frun finns endel oklarheter på.

Så nja, vi ska nog vänta tills herrn har reggat en firma innan man shoppar, annars är det ju lättsålda produkter som säkerligen kan säljas lätt, i rätt förhållanden.

Sen står det Aprilvägen på sajten, den gatan har ungefär 100 nummer, består av lägenheter i tvåvåningshus, har själv bott på 79.
Däremot är ägaren registrerad på en gata längre ner.
Senast redigerat av Decibel (18 oktober 2007)

Servicetekninker
70 Inlägg
18 oktober 2007
Anledningen till att de använder Payson eller paypal som betal medel beror antingen på att de "resonerat fram det som bästa lösningen" eller för att det ingår i deras näthandels program. http://shop.textalk.se/se/

_b

55 Inlägg
18 oktober 2007
Alltid lika kul att läsa dina inlägg Decibel! Inga oklarheter där inte smile Keep it up!

Var ju själv tvungen att kolla upp sajten bara för att få en spontan reaktion. Började med infon om företaget och om hur det inte finns något nummer publicerat... Gick sedan vidare med kundernas åsikter. Måste hålla med den som tidigare skrev något om att de faktiskt är väldigt lika uppbyggda men det jag reagerade mest på var
|taget från it-fun|
" 'Jag vet inte vad jag skall skriva, det tar lite tid att få sakerna, men dom är ju billiga och funkar bra så ja handlar från dom ändå, har väll inget ont att säga mer än att ja en gång fick en tullkostnad trots att it-fun betalar dessa kostnaderna, ringde upp och skrek va det var för skit fasoner, killen på it-fun bad mig skicka räkningen och jag fick mina pengar, så där stod man med fånig min.' Patrick"

Jahaja... Undrar om den här killen hade en såndär direktlina till en röd telefon på it-fun, precis som i batmangrottan big_smile
http://www.neckmike.se/rpm/img/batmanphone.jpg

Även jag får nog göra tumme ner för detta företag.

Ju snabbare man kör, ju mindre tid uppehåller man sig på vägen. Slutsats: Kör du snabbt minskar du risken för olycka... typ =P
Kör Saab 9-5 Aero, Cosmic Blå och BMW 328CI ;)

8 881 Inlägg
18 oktober 2007
Att dom sedan bryter mot konsumentköplagen.
Citat:
" Vi på it-fun ger dig 14 dagars öppet köp under förutsättning att varan INTE har provat använndas, på minneskort och dvd tas avgift ut. Vi ger dig ett tillgodo inga pengar betalas ut. Vi tillämpar 12 månaders garanti på våra produkter."

Fotograf på tierpidag.se

GirlsGoFast
172 Inlägg
18 oktober 2007
Hehe, denna tråden utvecklade sig onekligen till intresant läsning. wink

http://www.girlsgofast.com
http://200sx.kicks-ass.net/anna_/
GirlsGoFast - klubben för biltokiga tjejer! Nu över 750 medlemmar! =)

178 Inlägg
18 oktober 2007
Fortsätt, jag är inte sömnig ännu big_smile

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!

2 911 Inlägg
18 oktober 2007
Hamilton skrev:
Att dom sedan bryter mot konsumentköplagen.
Citat:
" Vi på it-fun ger dig 14 dagars öppet köp under förutsättning att varan INTE har provat använndas, på minneskort och dvd tas avgift ut. Vi ger dig ett tillgodo inga pengar betalas ut. Vi tillämpar 12 månaders garanti på våra produkter."

Haha, dendär hade jag missat. lol

kevlar_soul
18 oktober 2007
Faaan vad grym du är Decibel!smile Vilken jävla koll!

100 Inlägg
18 oktober 2007
killesundsvall skrev:
jag vet inte vem den andra är inget som jag känner.
Som dom själva skriver fanns dom i pappersupplaga under 3 år, så jag undrar hur fantastiska ni pentaraggarkukar är? ni kan inte läsa ni verkar inte kunna nått om bilar här utan bara gnälla.

Är du verkligen seriös ? vilken försvarsställning du tillgriper?
du måste ju förstå användarnas " misstankar " ?
pentaraggarkukar? är det överhuvudtaget ett ord ? :s du verkar ju ta onödigt illa vid dig om du nu inte har något med detta att göra...

ni verkar inte kunna nåt om bilar här.. du här finns det gott om folk som kan bilar, inte för att du tillhör den skaran.. nej du skaffa dig ett konto på snuttis istället...

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång

252 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
hehe om man kollar under kundernas åsikter så står följande.

" Jag köpte en bilstereo genom it-fun för 6 månader sedan, då min bror ansåg att det bästa man kunde göra är att köpa av någon som funnits ett tag då dessa kommer att finnas senare, stereon kom och den spelade dåligt, it-fun bad mig skicka över den till dem och de skickade tillbaka den 2 veckor senare ringer dom från it-fun och meddelar att den är inget att göra åt, och ber om ursäkt samt erbjuder mig en 2ggr så dyr stereo till samma pris, behöver jag säga att jag köpt fler saker från dem sedan dess? robban

hur kunde han ha köpt en bilstereo för 6 månader sedan om sidan bara funnits i 2 veckor ? big_smile

Tekniker
4 Inlägg
2 Inlägg
18 oktober 2007
Nej nu jäklar. Med min mer liberala - och ska vi säga konsumentvänliga tolkning av PUL, så stöder jag mig på paragrafen om att det i vissa fall är journalistiskt motiverat med personuppgifter.

Så. Killen har ett antal betalningsanmärkningar och en skuld på 42.739 kr hos fogden. Han saknar också folkbokföringsadress för en period mellan 2004-10-02 och 2006-09-20. varför vet jag inte - det är för sent för att kolla upp eventuella domar. Jag har lagt ut detaljerna, inklusive namn, på Cint:
http://www.cint.se/debatt/ShowPostFlat. … stID=74459

Återkommer imorgon med en mer grundlig personkoll. Men att man inte ska förskottsbetala till killen, eller företag öht, är solklart.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
18 oktober 2007
jika skrev:
Alltid lika kul att läsa dina inlägg Decibel! Inga oklarheter där inte smile Keep it up!

Var ju själv tvungen att kolla upp sajten bara för att få en spontan reaktion. Började med infon om företaget och om hur det inte finns något nummer publicerat... Gick sedan vidare med kundernas åsikter. Måste hålla med den som tidigare skrev något om att de faktiskt är väldigt lika uppbyggda men det jag reagerade mest på var
|taget från it-fun|
" 'Jag vet inte vad jag skall skriva, det tar lite tid att få sakerna, men dom är ju billiga och funkar bra så ja handlar från dom ändå, har väll inget ont att säga mer än att ja en gång fick en tullkostnad trots att it-fun betalar dessa kostnaderna, ringde upp och skrek va det var för skit fasoner, killen på it-fun bad mig skicka räkningen och jag fick mina pengar, så där stod man med fånig min.' Patrick"

Jahaja... Undrar om den här killen hade en såndär direktlina till en röd telefon på it-fun, precis som i batmangrottan big_smile
http://www.neckmike.se/rpm/img/batmanphone.jpg

Även jag får nog göra tumme ner för detta företag.

hahaha vad jag skrattade när jag fick batmantelefonen!! lol

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

Os Difuntos
1 822 Inlägg
18 oktober 2007
HAHA nu finns inte sidan längre.... ännu ett poäng till Sverk... förlåt jag mena Decibel

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

2 911 Inlägg
18 oktober 2007
Lite off-topic

Jag har sökt på nätet men inte hittat någon, var kan man köpa såndär telefon? VILL HA, snacka om fränt att ha på kontoret smile

2 911 Inlägg
18 oktober 2007
Joe78 skrev:
http://oldphones.com/Detail.bok?no=156

Tack! nu ska jag bara hitta passande ostkupa också smile

Sök