2927
Sök

Kolfiberdelar, Tillverknings material?

40 Inlägg
15 oktober 2007
Trådstartare
Hej, har letat en hel del; men hittar bara hur man gör och inte var man får tag i material sad
Är det någon som vet vart man kan skaffa material till att göra egna kolfiberdelar? (Glasfiber fungerar fint det med)
Det vktiga är att det inte är plattor, utan materialen som är före det stelnar till fast form... Skall göra allt från små detaljer till större delar - och vet ni ungefärlig materialåtgång (exempel tack) så uppskattas det big_smile

LillNaisarn
15 oktober 2007
Noilresto skrev:
Hej, har letat en hel del; men hittar bara hur man gör och inte var man får tag i material sad
Är det någon som vet vart man kan skaffa material till att göra egna kolfiberdelar? (Glasfiber fungerar fint det med)
Det vktiga är att det inte är plattor, utan materialen som är före det stelnar till fast form... Skall göra allt från små detaljer till större delar - och vet ni ungefärlig materialåtgång (exempel tack) så uppskattas det big_smile

http://www.swecomposite.com ? http://www.tanso.se ? www.jpc.se ?

Där är några Svenska företag som säljer kolfiber,

lycka till !

(Jag antar att du nu söker efter kolfiber matta om jag inte fattade fel)

40 Inlägg
16 oktober 2007
Trådstartare
Tja... det kan nog fungera, men helst skall det vara i "flytande" form, tack smile

12 086 Inlägg
16 oktober 2007
Du vill ha epoxi och kolfiberväv alltså? (Kolfiber finns inte i "matta")

Dessa material finns på sidorna Lillnaisarn uppgav.

40 Inlägg
16 oktober 2007
Trådstartare
Epoxi? Är det så det "flytande" heter? smile

LillNaisarn
16 oktober 2007
JapMax skrev:
Du vill ha epoxi och kolfiberväv alltså? (Kolfiber finns inte i "matta")

Dessa material finns på sidorna Lillnaisarn uppgav.

Jag säger matta smile fast det är väll igentligen sydd väv som man igentligen ska säga?
(Så har det varit iaf det lilla kolfiber jag köpt)

Edit: Epoxi & Härdare är det som binder samman så det blir "stelt", är samma som Polyster & Härdare bara att det blir ännu mer stabilt m epoxi och inte "gulnar" som m polyster,
Senast redigerat av LillNaisarn (16 oktober 2007)

RE-雨宮
481 Inlägg
16 oktober 2007
Kolfiber är inte flytande, kolfiber är en "väv" precis som glasfiber, som du blandar med epoxy.
För att göra bra delar bör du ha en autoklav och eller något annat som bakar under tryck.

RE-Amemiya Kitted FD3S

40 Inlägg
16 oktober 2007
Trådstartare
Tack för förklaringarna smile

Sök