2614
Sök

Hur fan ska ni ha det killar?!

Frida_
16 oktober 2007
Såg nån tråd om hur man skulle "förstå sig på tjejer".. Men ni killar är inte så lätta ni själva heller. Mina killkompisar, som för övrigt alla är bil-intresserade, säger alltid "fan man skulle hittat en brud som med var intresserad. Som ville följa med på träffar och hänga med till garaget." Ja, kanske inte är det enklaste att hitta en tjej som ställer upp på sådant, för tjejer med bil-intresse växer ju som sagt inte på träd heller.

Till mitt problem då, varför blir ni aldrig nöjda då?! Jag hittade en grabb, båda var intresserade och han tyckte till en början det var kul att jag var med i garaget osv. När han hämtade mej en  fredags-kväll när vi skulle till garaget och skruva lite frågade han om jag inte kunde "vara lite tjejig ibland".. Eh, jaha?! Han ville att jag skulle skippa arbetsbyxorna och kanske vilja gå på bio istället för att tillbringa en helg i garaget. Eller att jag kunde hitta på något med mina tjej-kompisar, elle rvad som helst. (Eh, hallå, jag har typ inga tjej-kompisar?!) Jag går gärna på bio, men får jag välja så föredrar jag ju garaget... Men varför liksom?! Jag är inte sån, jag är långt ifrån "tjejig" om man säger så. Jag är inte rädd för att smutsa ner mig och ta i lite, tar väll inte på mig typ fin-kläder när jag ska vara i garaget, vet ju ändå att jag kommer smutsa ner mig ju smile Han kanske tyckte det var jobbigt att jag nästan visste mer vad jag sysslade med än vad han gjorde när vi skruvade...Eller så ville han väll kunna sitta där i garaget med sina polare, ta en öl och snacka brudar, som de gjorde förr(som han sa...)
Känndes bara så surt sad
Så därför undrar jag, hur ska ni ha det egentligen?! Vill ni eller vill ni inte ha en tjej som mer än gärna följer med till garaget?! hmm

terazzi
16 oktober 2007
Hans misstag ju,han som missade en guldklimp!!!
Man ska ju va glad man delar samma intresse istället för och hacka ner på det..
En tjej som har intresset helt klart, skiter ärligt om hon kan mer än mig eller inte.. då bytar man ju bara erfarenheter istället smile skadar ALDRIG lära sig!!

1 489 Inlägg
16 oktober 2007
Kan ju förstå killen också, även om det är trevligt med sällskap så vill man vara utan tjejen nån gång och vara med "grabbarna" om han vill det smile

Kanske skaffa eget garage och fixa i ? Jag har ett wink

• Även den starka måste ta i när han skiter

793 Inlägg
16 oktober 2007
suck... tänk dig själv att du hade tjejkompisar som du mekade ihop med... ungefär som när tjejer har sina tjejkvällar, snackar killar o allt annat som en vanlig kille inte vill höra. samma sak gällande garage:) menmen, du kanske ska hitta en kille som inte gillar bilar?

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

Smålänning
7 887 Inlägg
16 oktober 2007
Vilken idiot han måste varit... Själv hade jag ju blivit skitglad smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Dieselgypsy
538 Inlägg
16 oktober 2007
Killar, liksom tjejer kommer aldrig bli nöjda med det dom har, tyvärr! Även om vi (nu gör jag en riktigt grov generalisering), nu säger att vi vill ha en bilintresserad tjej, vill vi egentligen ha en tjej som "förstår" varför vi går i in i garaget, går på bilträffar för att träffa andra bilskadade. I själva verket vill vi inte ha en tjej som är riktigt intresserad, men följer med utan något tjat (dvs: en tjejen gör en uppoffring).

Skulle tjejen vara exakt likadan som jag själv skulle det enbart bli irriterande. Då skulle hon mer vara "en av gänget" än "den jag delar sängen med".

Tyvärr får du lida av samma problem alla killar lider av hos deras partner. Din partner har från början inte kunnat/vågat säga rakt av vad han förväntar sig hos dig.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

1 268 Inlägg
16 oktober 2007
Frida_ skrev:
Såg nån tråd om hur man skulle "förstå sig på tjejer".. Men ni killar är inte så lätta ni själva heller. Mina killkompisar, som för övrigt alla är bil-intresserade, säger alltid "fan man skulle hittat en brud som med var intresserad. Som ville följa med på träffar och hänga med till garaget." Ja, kanske inte är det enklaste att hitta en tjej som ställer upp på sådant, för tjejer med bil-intresse växer ju som sagt inte på träd heller.

Till mitt problem då, varför blir ni aldrig nöjda då?! Jag hittade en grabb, båda var intresserade och han tyckte till en början det var kul att jag var med i garaget osv. När han hämtade mej en  fredags-kväll när vi skulle till garaget och skruva lite frågade han om jag inte kunde "vara lite tjejig ibland".. Eh, jaha?! Han ville att jag skulle skippa arbetsbyxorna och kanske vilja gå på bio istället för att tillbringa en helg i garaget. Eller att jag kunde hitta på något med mina tjej-kompisar, elle rvad som helst. (Eh, hallå, jag har typ inga tjej-kompisar?!) Jag går gärna på bio, men får jag välja så föredrar jag ju garaget... Men varför liksom?! Jag är inte sån, jag är långt ifrån "tjejig" om man säger så. Jag är inte rädd för att smutsa ner mig och ta i lite, tar väll inte på mig typ fin-kläder när jag ska vara i garaget, vet ju ändå att jag kommer smutsa ner mig ju smile Han kanske tyckte det var jobbigt att jag nästan visste mer vad jag sysslade med än vad han gjorde när vi skruvade...Eller så ville han väll kunna sitta där i garaget med sina polare, ta en öl och snacka brudar, som de gjorde förr(som han sa...)
Känndes bara så surt sad
Så därför undrar jag, hur ska ni ha det egentligen?! Vill ni eller vill ni inte ha en tjej som mer än gärna följer med till garaget?! hmm

inge fel me det du visar att du tycker om att vara nära bilar fixa å dona me dom... man kan variera gå på bio ta det lugnt men ändå fixa me bilen utan problem... typ variera är ju det bästa.... det gör det roligare.. smile men självklart en go tjej som gillar bilar är aldrig fel smile

.......
2 655 Inlägg
16 oktober 2007
Frida_ skrev:

Känndes bara så surt sad

känner igen mej som faan i de du skriver fast me tjejer tongue fattar inte mej heller på många killar, spela roll om bilintresset finns eller inte, så länge tjejen man träffar eller så aksepterar att man tillbringar lite tid att fixa me bilen och sånt. själv så förstår ja mej verkligen inte på tjejer här, dom flesta verkar ju numera bara gå efter killens storlek på plånbok eller så nått annat konstigt, för ja har varit på dejter och å sånt men spelar ingen roll vad så får man alltid dissen hmm. förstår inte va de är :S...

study
772 Inlägg
16 oktober 2007
det där låter som om det blir "to close contact" alltså båda parter måste kunna göra något på egenhand i stället för att vara tillsammans hela tidne det låter som om han behöver lite avstånd till dig.

här fattar jag inte vad brudar går efter heller ska på ut och ta en promenad med en flicka hon talar med en kompis som jag har flörtat med för typ 1 år sedan.
sedan du vi tar det en annan gång får man reda på lite sure ööö ja.

men det är ju klart säger kollektivet han ska inte ha något så är det så.
ingen ide att ens träffas överhuvudtaget.
Senast redigerat av moose46019 (16 oktober 2007)

Yrkesförare
1 073 Inlägg
16 oktober 2007
Tycker inte det är nått fel med lite omväxling.
Bara för att jag älskar styrketräning och bilar innebär det inte att jag måste snöa in mig på gymmet eller garaget alltid. Jag är gärna öppen för min flickas intressen och förslag och prövar gärna nått annat en stund.
Man behöver ju inte sunka in sig med sina vanliga rutiner alltid, utan man kan vara öppen för annat som sagt. Det är kul att kunna utvecklas, annars blir det lätt monotont och tråkigt.

Frida_
16 oktober 2007
Ja men va fan, om han nu ville att jag skulle vara hemma nån kväll och låta honom vara själv med killarna hade jag ju självklart låtit honom vara det. Men då kunde han ju sagt det rakt ut istället. Eller om han nu ville att vi skulle göra annat än vara i garaget, som då gå på bio, varför sa han inte det istället?! "Idag kan vi väll gå på bio eller mysa hemma i soffan istället?!" Hur svårt kan det vara?!

Klart jag med förstår att han vill vara själv med sina kompisar, men borde inte jag med få vara det då?! För så fort jag skulle vara med mina kompisar (som sagt är dem av det manliga könet alla mina vänner) så blev det ett jäkla liv...
Låter säkert somom jag skulle vara ett plåster på honom typ, och alltid bara hänga med honom i garaget, men så är det inte. Jag fick för tusan inte träffa mina kompisar själv, då skulle han alltid vara med oss...

Att jag skulle hitta en kille som inte har något bil-intresse alls kommer aldrig funka. Så många killar som har problem med att bruden blir vansinnig när han köper nya däck eller lägger pengarna på bilen osv, istället för att resa med henne eller köpa presenter osv. Komme rju bli precis samma för mig, eller?! Jag lägger mycket pengar på bilen, behöver ju ha någon som förstår varför jag gör det... Delat intresse är nog det bästa tror jag!

DFFL
9 020 Inlägg
16 oktober 2007
Jag hade inte haft något emot en tjej som kunnat mecka.
Då hade ju jag sluppit byta lampor och sånt. (Andra grejor lämnar jag in den för)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Frida_
16 oktober 2007
moose46019 skrev:
det där låter som om det blir "to close contact" alltså båda parter måste kunna göra något på egenhand i stället för att vara tillsammans hela tidne det låter som om han behöver lite avstånd till dig.

Ja klart man måste kunna vara på olikaåll med, det är självklart! Men isåf måste ju han låta mig hitta på saker själv med, ellerhur?! Han är ett sånt jäkla kontroll-freak att jag knappt fick lämna lägenheten själv vafan. Brukade åka och träna osv själv innan, för att få lite tid för mig själv. Sen när han själv skaffade gym-kort och insåg att många av mina kill-kompisar tränade samtidigt som ig så fick jag inte gå dit utan honom längre. Och var ligger då problemet?!

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
16 oktober 2007
Hmm.. jadu, människan är inte alltid så lätt att förstå sig på. tongue
Ibland är det som om man själv undrar vad man håller på med.
Det jag kan tro om jag också skall generalisera lite är att killar, (dock inte alla). Är rädd för att säga vad de tycker dels för att om i detta fallet tjejen kan mer eller lika mycket om  bilar som "han" själv kan göra honom osäker. Då kan "han" ju inte briljera med sin kunskap och manlighet.. eller hur man nu skall förklara det. tongue
Som sagt, säger ju inte att det behöver vara på det här viset men jag kan tänka mig att det är väldigt vanligt. Och det behöver ju faktiskt inte vara just bilar heller för den delen.

Personligen så skulle jag inte bry mig så jättemycket om tjejer kan mer än jag själv.
Det är som nån sa bara kul, dels för att man kanske kan snappa upp nåt nytt att lära sig, för det är väl det allt går ut på i längden? tongue
(Gud va bra det lät.. haha) men så är det. smile

Men jag kan också hålla med om att det kan bli lite för mycket om man alltid är som ett "plåster" som det uttrycktes tidigare.
Och ja, det är nog viktigare än vad man tror att hitta på andra saker än just sitt tokiga bilintresse. Dels för att relationen inte bara skall vara kring bilen, men också att man får andra utmaningar.
Oavsett hur mycket man älskar sin bil och lägger ner tid och pengar på den, så är det ju trots allt en "sak". Även om jag vet att det kan vara svårt att inse.
Man vet ju hur man blir när man ser ett nytt stenskott eller en liten repa i sin ögonsten.. tongue

//Edge

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
16 oktober 2007
Min tjej är gärna med och skruvar med bilen och hon har inget emot en romantisk middag med bio ibland heller (vilken tjej har det? tongue)
Att släpa runt henne på bilträffar och andra biljippon är inga problem och jag har nån som kan byta däck och lampor åt/med mig big_smile

Hon går på nån "tjejträff" ibland med hennes kompisar, och jag har gått ut på krogen med mina killkompisar nån gång. Gör man mycket tillsammans kan man också göra saker utan varandra ibland.

Kunde inte vara mer nöjd.
Sen att hon läser på fordon på gymnasiet är ingen nackdel.

Hoppas du till slut hittar nån kille som är nöjd med dig och du med honom.
Om jag hittade en tjej som passar mig så borde du också hitta en kille som passar dig.
Även om det inte alltid är lätt att hitta.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

SQ
1 343 Inlägg
16 oktober 2007
TheDeadDorkster skrev:
Killar, liksom tjejer kommer aldrig bli nöjda med det dom har, tyvärr! Även om vi (nu gör jag en riktigt grov generalisering), nu säger att vi vill ha en bilintresserad tjej, vill vi egentligen ha en tjej som "förstår" varför vi går i in i garaget, går på bilträffar för att träffa andra bilskadade. I själva verket vill vi inte ha en tjej som är riktigt intresserad, men följer med utan något tjat (dvs: en tjejen gör en uppoffring).

Skulle tjejen vara exakt likadan som jag själv skulle det enbart bli irriterande. Då skulle hon mer vara "en av gänget" än "den jag delar sängen med".

Tyvärr får du lida av samma problem alla killar lider av hos deras partner. Din partner har från början inte kunnat/vågat säga rakt av vad han förväntar sig hos dig.

du har en feet poäng i de du säger...  tummen upp... som sagt, några som kan göra uppoffringar, som är förstående. inte likadan.. smile

Ljudnörd!

264 Inlägg
16 oktober 2007
TheDeadDorkster skrev:

kunde inte sagt de bättre själv.

det är oerhört viktigt att man får vara själv me sina polare när man känner för de. blir aldrig samma sak när tjejen e me.

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.

451 Inlägg
16 oktober 2007
Tänk tvärtom en gång! om du var en tjej som gillade manikyr och kläder och smink, och du hittade en kille som gillade de oxå. Han var alltid med och testade smink och valde alla kläder och gick på massage och pedikyr och manikyr osv, då kanske du oxå ville att han skulle vara lite grabbig nån gång ibland!! De är ju helt underbart att du gillar att vara i garaget med honom men samtidigt så vill nog han känna att han har en "tjej-tjej" om du förstår vad jag mennar!? Bara ett förslag jag lämnar, ingen aning hur de är! Jag skulle iaf tycka att det var underbart att ha tjejen med i garaget.

Naturally Aspiranted
543 Inlägg
16 oktober 2007
TheDeadDorkster skrev:

Du har helt rätt, fast lite hjälp och så med enkla grejer är ju bara kul.
Att båda hittar på andra saker utan varandra är ju bara bra tycker jag och självklart ska tjejen  kunna va "tjejig" också, men i ditt fall verka de som att din kille tyckte att du glömt bort hur man var det.

Att kunna gå ut och äta middag/se bio etc etc måste ju kunna ses som en annan kul grej att göra ihop
Att båda följer med på den andres intressen och kan va med kompisar utan/med varandra.

Va lugn bara, de finns ungefär 60000 personer här inne som delar samma intresse som dig Frida smile

306 Inlägg
16 oktober 2007
Kul att ha en tjej som fattar vad man gör när man är i garaget och skulle kunna vara med i garaget någon gång och följa med på träffar utan att hon ska klaga. Men jag tror nog att det skulle vara jobbigt om hon skulle vara med varje gång. Jobbigt när man har samma kompisar för då är det lite svårare att åka åt varsit håll och ha lite tid för sig själv som man måste ha ibland.

En motor utan överladdning suger.
www.madracing.se

Sök