Hmm.. jadu, människan är inte alltid så lätt att förstå sig på.
Ibland är det som om man själv undrar vad man håller på med.
Det jag kan tro om jag också skall generalisera lite är att killar, (dock inte alla). Är rädd för att säga vad de tycker dels för att om i detta fallet tjejen kan mer eller lika mycket om bilar som "han" själv kan göra honom osäker. Då kan "han" ju inte briljera med sin kunskap och manlighet.. eller hur man nu skall förklara det.
Som sagt, säger ju inte att det behöver vara på det här viset men jag kan tänka mig att det är väldigt vanligt. Och det behöver ju faktiskt inte vara just bilar heller för den delen.
Personligen så skulle jag inte bry mig så jättemycket om tjejer kan mer än jag själv.
Det är som nån sa bara kul, dels för att man kanske kan snappa upp nåt nytt att lära sig, för det är väl det allt går ut på i längden?
(Gud va bra det lät.. haha) men så är det.
Men jag kan också hålla med om att det kan bli lite för mycket om man alltid är som ett "plåster" som det uttrycktes tidigare.
Och ja, det är nog viktigare än vad man tror att hitta på andra saker än just sitt tokiga bilintresse. Dels för att relationen inte bara skall vara kring bilen, men också att man får andra utmaningar.
Oavsett hur mycket man älskar sin bil och lägger ner tid och pengar på den, så är det ju trots allt en "sak". Även om jag vet att det kan vara svårt att inse.
Man vet ju hur man blir när man ser ett nytt stenskott eller en liten repa i sin ögonsten..