TenZer skrev:
Snacka på ni om hur bra Biltemas verktyg och oljor är. Min uppfattning är dock inte den samma. Visst jag har inte använt deras olja men jag skulle inte råda min värsta fiende att använda den heller. Oljan har tre huvudsakliga egenskaper SMÖRJA, KYLA och "STÄDA". Jag litar defenetivt inte på Biltemas produkter för 1öre efter att ha använt deras SKRÄP. Av den anledningen kommer jag inte heller sumpa en motor pga dålig olja heller.
Dyr olja är bra olja, så är det bara. Och bra olja skall det vara i motorer som går mycket eller under stor belastning. Det är min uppfattning och ni kan skriva vad ni vill. (Dessutom är de riktigt otrevliga på Biltema, därav handlar man inte där i onödan...)
//Johannes
Eftersom du inte har använt deras olja så kan du inte kalla den för skräp. Men självklart kan du ha åsikt, vilket jag resperkterar.
Men priset bestämmer inte kvalitén.
Är det bättre kvalite på oljan som Volvo säljer för att den är dyrare än Micro fast det är samma märke? Det är typ så du resonerar, bara för den är dyr så är den bra.
bara för den är dyr så tjänar bolaget mer och folk betalar.
om man vill köpa Mobil1 olja så får man göra det. Även castrol osv.
Biltemas olja är INTE bäst, men den är BRA och inte sämst.
Det är skillnad.
Använd rätt olja för rätt typ av körning.
Biltemas olja duger gott och väl för normal körning och under normala omständigheter, och den tåls att köras hårt med inom rimliga gränser.
"Smörjning" sköter den bra, "kylning" bra, "rensar" gör den också, som bonus håller den skiten flytande också vilket man kan säga är en 4:e egenskap.
Jag har svarat på desa frågor massa gånger, men "olje kriget" kommer aldrig ta slut.
Det är som att jämföra AMD mot intel.
Ang trevligt bemötande så beror det säkert på vart.
Så är det på alla ställen.
Jag har ett "favorit" Biltema och ett Hat biltema.
Och så är det med alla affärer.