3220
Sök

C32 Amg, vad tycker ni?

Norrlänning
1 453 Inlägg
6 januari 2008
#21
viccoA skrev:
Hade hellre köpt en M5:a för samma eller lite mindre pengar. Minst lika bra komfort men vassare och körgladare bil. smile

Mercedesen är ju mycket mer komfortinriktad än M3:an så det är helt skilda bilar.

En standard S4a är väl lite slö att jämföra med, är inte RS4:an ett bättre jämförelse objekt?

Hursomhelst, trevlig sits, goa bilar allihopa, lycka till!

Du vet väl om att S4 knäcker en M3 ? Topgear gjorde ett reportage där dom visade de wink

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

transportkonsult
284 Inlägg
6 januari 2008
#22
Team-Adolfsson skrev:
Nknn skrev:
Team-Adolfsson skrev:
bara så du vet C klassen är mercas  snikar modell ^^

Ooh, nej! "snikar modell" kom naturligtvis från en artonåring. Tror inte det är nån slags "status" han är ute efter.

Ont: C32'n är grymt snygg imo. Men jag misstänker att chassit inte är superstyvt. Se till o skaffa coilovers om du vill ha lite bättre väghållning. Kw v2 t.ex.

status ??
visste du inte ens att c klassen är mercas billighets modell ?

Haha om du inte har koll på vad du pratar om så skall du nog hålla käft.

C-klassen är mercedes svar på:
BMW 3 serie
Audi A/S/RS/4 serie
Volvos x40/50 serie
Saab 9-3
osv osv.
Ingen budget variant.
Bara en mindre bil för dem som inte vill ha en stor bil.

Eller du kanske menade att det är en vanlig modell för snikare (du vet sådana där med hammare och spik)?

Eller menade du verkligen Snickmodell (obs stavningen)?
wink

Ontopic: KÖP Har kört ett par C32or. Skön sång och ett drag som man inte tror skall finnas i den bilen. wink

Hur mycket pulver har du i nuvarande bilen?

Bottles are for babys. Real men get blown.

V-Power
1 186 Inlägg
6 januari 2008
#23
Hampusd skrev:
Team-Adolfsson skrev:
Nknn skrev:

Ooh, nej! "snikar modell" kom naturligtvis från en artonåring. Tror inte det är nån slags "status" han är ute efter.

Ont: C32'n är grymt snygg imo. Men jag misstänker att chassit inte är superstyvt. Se till o skaffa coilovers om du vill ha lite bättre väghållning. Kw v2 t.ex.

status ??
visste du inte ens att c klassen är mercas billighets modell ?

Haha om du inte har koll på vad du pratar om så skall du nog hålla käft.

C-klassen är mercedes svar på:
BMW 3 serie
Audi A/S/RS/4 serie
Volvos x40/50 serie
Saab 9-3
osv osv.
Ingen budget variant.
Bara en mindre bil för dem som inte vill ha en stor bil.

Eller du kanske menade att det är en vanlig modell för snikare (du vet sådana där med hammare och spik)?

Eller menade du verkligen Snickmodell (obs stavningen)?
wink

Ontopic: KÖP Har kört ett par C32or. Skön sång och ett drag som man inte tror skall finnas i den bilen. wink

Hur mycket pulver har du i nuvarande bilen?

Du hann skriva de före mej! Hehe helt rätt.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

10 Inlägg
6 januari 2008
#24
Hmm, ok, ärligt talat har jag inte mätt hastigheten själv, det var Kleemann som sa att om den gör 5,4 s, 0-100 som orginal så bör den göra 4,9-5,0 perfomance uppgraderingen. 5,4 sek står det ju enligt specen 0-100. Hur kan man mäta själv egentligen, måste jag införskaffa en dyr accelerometer eller kan man få accelerationen uppmätt någonstans?? Har bara kört mot en Porsche Turbo som drog ifrån mig rätt lätt samt en Golf R32 som jag själv åkte ifrån utan problem. Men du får gärna ge mig tips på hur jag mäter accelerationen som sagt.

Kan ju nämna att jag även tog bort fartspärren så den bör väl göra prick 300 nu enligt en c32 amg film på Youtube !?

Vad den drar är ju väldigt olika beroende på hur man kör, men man kan nog få ned det till 1,1 blandad körning, men det svåra är ju att inte gasa hela tiden.

MVH
/Micke


Teddan
2 495 Inlägg
6 januari 2008
#25
Ellertz skrev:
viccoA skrev:
Hade hellre köpt en M5:a för samma eller lite mindre pengar. Minst lika bra komfort men vassare och körgladare bil. smile

Mercedesen är ju mycket mer komfortinriktad än M3:an så det är helt skilda bilar.

En standard S4a är väl lite slö att jämföra med, är inte RS4:an ett bättre jämförelse objekt?

Hursomhelst, trevlig sits, goa bilar allihopa, lycka till!

Du vet väl om att S4 knäcker en M3 ? Topgear gjorde ett reportage där dom visade de wink

vilka årsmodeller då??? vad jag vet så finns det inga s4 som har knäckt någon M3 av likvärdiga årsmodeller.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

3 121 Inlägg
6 januari 2008
#26
r-ted skrev:
Ellertz skrev:
viccoA skrev:
Hade hellre köpt en M5:a för samma eller lite mindre pengar. Minst lika bra komfort men vassare och körgladare bil. smile

Mercedesen är ju mycket mer komfortinriktad än M3:an så det är helt skilda bilar.

En standard S4a är väl lite slö att jämföra med, är inte RS4:an ett bättre jämförelse objekt?

Hursomhelst, trevlig sits, goa bilar allihopa, lycka till!

Du vet väl om att S4 knäcker en M3 ? Topgear gjorde ett reportage där dom visade de wink

vilka årsmodeller då??? vad jag vet så finns det inga s4 som har knäckt någon M3 av likvärdiga årsmodeller.

Var det en M3 E30 mot 10 år nyare S4:a och jämförelsen var rattlåsrace då eller? tongue


993 Inlägg
6 januari 2008
#27
viccoA skrev:
r-ted skrev:
Ellertz skrev:

Du vet väl om att S4 knäcker en M3 ? Topgear gjorde ett reportage där dom visade de wink

vilka årsmodeller då??? vad jag vet så finns det inga s4 som har knäckt någon M3 av likvärdiga årsmodeller.

Var det en M3 E30 mot 10 år nyare S4:a och jämförelsen var rattlåsrace då eller? tongue

hahaha, s4 knäcker m3...? e du ute o cyklar killen?
ok om du hade sakt RS4 vs M3, då hade det låtet trovärdigare.


V-Power
1 186 Inlägg
6 januari 2008
#28
micke72 skrev:
Hmm, ok, ärligt talat har jag inte mätt hastigheten själv, det var Kleemann som sa att om den gör 5,4 s, 0-100 som orginal så bör den göra 4,9-5,0 perfomance uppgraderingen. 5,4 sek står det ju enligt specen 0-100. Hur kan man mäta själv egentligen, måste jag införskaffa en dyr accelerometer eller kan man få accelerationen uppmätt någonstans?? Har bara kört mot en Porsche Turbo som drog ifrån mig rätt lätt samt en Golf R32 som jag själv åkte ifrån utan problem. Men du får gärna ge mig tips på hur jag mäter accelerationen som sagt.

Kan ju nämna att jag även tog bort fartspärren så den bör väl göra prick 300 nu enligt en c32 amg film på Youtube !?

Vad den drar är ju väldigt olika beroende på hur man kör, men man kan nog få ned det till 1,1 blandad körning, men det svåra är ju att inte gasa hela tiden.

MVH
/Micke

Nä jag har ingen aning om hur dem har mätt 0-100. Men här e en länk till en som har fått 4,9 orginal, 5,2 enligt mercedes.

http://www.garaget.org/?car=45472

Ta o fråga han.
Ja den ska nog göra 300 om man kollar på dem filmerna smile jag har kollat på dem ett antal gånger tongue

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Teddan
2 495 Inlägg
6 januari 2008
#29
Kungen-EssE skrev:
viccoA skrev:
r-ted skrev:

vilka årsmodeller då??? vad jag vet så finns det inga s4 som har knäckt någon M3 av likvärdiga årsmodeller.

Var det en M3 E30 mot 10 år nyare S4:a och jämförelsen var rattlåsrace då eller? tongue

hahaha, s4 knäcker m3...? e du ute o cyklar killen?
ok om du hade sakt RS4 vs M3, då hade det låtet trovärdigare.

det står på hans sida att han är 18år och föredrar audi big_smilebig_smilebig_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

10 Inlägg
6 januari 2008
#30
Jo, jag såg den, har mailat och frågat honom, inget svar än. Men det står något längre ned om Kleemann på hans site, men det kanske är "framtidsplaner" !?

/M


2 271 Inlägg
6 januari 2008
#31
Reprisen på Fiftgear gick imorse på discovery, RS4 vs M3! inte S4.tongue

Edit:stava
Senast redigerat av lingua (6 januari 2008)


Senator
323 Inlägg
6 januari 2008
#32
man köper en g-tech eller nått liknande..

http://www.creatix.se/Shop/Index.php?sArtId=GT002SS

där har du en.. men det finns säkert billigare och enklare varianter!




micke72 skrev:
Hmm, ok, ärligt talat har jag inte mätt hastigheten själv, det var Kleemann som sa att om den gör 5,4 s, 0-100 som orginal så bör den göra 4,9-5,0 perfomance uppgraderingen. 5,4 sek står det ju enligt specen 0-100. Hur kan man mäta själv egentligen, måste jag införskaffa en dyr accelerometer eller kan man få accelerationen uppmätt någonstans?? Har bara kört mot en Porsche Turbo som drog ifrån mig rätt lätt samt en Golf R32 som jag själv åkte ifrån utan problem. Men du får gärna ge mig tips på hur jag mäter accelerationen som sagt.

Kan ju nämna att jag även tog bort fartspärren så den bör väl göra prick 300 nu enligt en c32 amg film på Youtube !?

Vad den drar är ju väldigt olika beroende på hur man kör, men man kan nog få ned det till 1,1 blandad körning, men det svåra är ju att inte gasa hela tiden.

MVH
/Micke

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

10 Inlägg
6 januari 2008
#33
Tackar dr_weber, har sett en annan, men den låg på samma pris, så det är nog en sådan som gäller. Får bli i samband med byte till Sommardäcken.

Rikard: Kostnaden på servicarna är nog detsamma på C32 som för en C320.

MVH
/Micke


V-Power
1 186 Inlägg
6 januari 2008
#34
micke72 skrev:
Tackar dr_weber, har sett en annan, men den låg på samma pris, så det är nog en sådan som gäller. Får bli i samband med byte till Sommardäcken.

Rikard: Kostnaden på servicarna är nog detsamma på C32 som för en C320.

MVH
/Micke

Ja där står iförsej om Kleemann steg längre ner. Men om han har skrivit rätt så e alla tiderna längre upp i orginal.

Med andra ord e bilen inte allt för dyr att serva. smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

10 Inlägg
6 januari 2008
#35
Nej, men går något sönder eller måste bytas ut är det helt tokdyrt. Betalade 10.700 för en ny generator samt 4.000 för tändstiftsbyte.

/Micke


V-Power
1 186 Inlägg
6 januari 2008
#36
micke72 skrev:
Nej, men går något sönder eller måste bytas ut är det helt tokdyrt. Betalade 10.700 för en ny generator samt 4.000 för tändstiftsbyte.

/Micke

De e bara för de e kvalité rakt igenom! Där e väl 12 tänstift i den bilen?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

1 004 Inlägg
6 januari 2008
#37
Konbanan skrev:
micke72 skrev:
Nej, men går något sönder eller måste bytas ut är det helt tokdyrt. Betalade 10.700 för en ny generator samt 4.000 för tändstiftsbyte.

/Micke

De e bara för de e kvalité rakt igenom! Där e väl 12 tänstift i den bilen?

har aldrig hört att det finns c-klass med tolvor? smile

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

V-Power
1 186 Inlägg
6 januari 2008
#38
262turbo skrev:
Konbanan skrev:
micke72 skrev:
Nej, men går något sönder eller måste bytas ut är det helt tokdyrt. Betalade 10.700 för en ny generator samt 4.000 för tändstiftsbyte.

/Micke

De e bara för de e kvalité rakt igenom! Där e väl 12 tänstift i den bilen?

har aldrig hört att det finns c-klass med tolvor? smile

Finns 12 tändstift i min farsas C320 iaf.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

1 004 Inlägg
6 januari 2008
#39
Konbanan skrev:
262turbo skrev:
Konbanan skrev:

De e bara för de e kvalité rakt igenom! Där e väl 12 tänstift i den bilen?

har aldrig hört att det finns c-klass med tolvor? smile

Finns 12 tändstift i min farsas C320 iaf.

rätta mig om jag har fel men är det inte sexa i 320:n?

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

V-Power
1 186 Inlägg
6 januari 2008
#40
262turbo skrev:
Konbanan skrev:
262turbo skrev:

har aldrig hört att det finns c-klass med tolvor? smile

Finns 12 tändstift i min farsas C320 iaf.

rätta mig om jag har fel men är det inte sexa i 320:n?

Jo en V6:a i både C320 o C32, 12 tändstift i C320. Vet inte om de e samma i C32.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/


Sök