2172
Sök

C32 Amg, vad tycker ni?

538 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
#1
Dax o köpa ny bil, e sugen på en MB C32 amg -02. nån som har erfarenhet av den bilen eller bara en åsikt?nåt man borde akta sig för, tänka på om man köper den bilen?

mvh/Albertoo

BMW-328I
18 oktober 2007
#2
C32an är absolut inte min smak på något sätt, har ej kört den men vet folk som har det och dom har sagt att den är riktigt jävla grym, dyr e den och dyra servicar men har man pengar så, varför inte? cool

538 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
#3
BMW-328I skrev:
C32an är absolut inte min smak på något sätt, har ej kört den men vet folk som har det och dom har sagt att den är riktigt jävla grym, dyr e den och dyra servicar men har man pengar så, varför inte? cool

hehe. visst e den dyr o äga, men jag kan tänka mig att den går som ett skott. det är mest kraften jag e ute efter, utan o hålla på o trimma o greja med en turbo bil.
har dock inte provkört den själv heller. tyvärr finns inga i örebro till salu.

BMW-328I
18 oktober 2007
#4
Albertoo skrev:
BMW-328I skrev:
C32an är absolut inte min smak på något sätt, har ej kört den men vet folk som har det och dom har sagt att den är riktigt jävla grym, dyr e den och dyra servicar men har man pengar så, varför inte? cool

hehe. visst e den dyr o äga, men jag kan tänka mig att den går som ett skott. det är mest kraften jag e ute efter, utan o hålla på o trimma o greja med en turbo bil.
har dock inte provkört den själv heller. tyvärr finns inga i örebro till salu.

trimma kommer du inte behöva, bara tuta o köra. Tänk bara på oljebyten tongue

538 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
#5
hehe,precis! smile olja  byter jag var 500:e mil på alla mina bilar. det är jag väldigt noga med!

671 Inlägg
18 oktober 2007
#6
C32amg har ju kompressor! så den trimmas med fördel till 400hk !

annars har jag läst att c32amg är mer en komfortvagn än räservagn... ett alternativ för dej kan ju va audi s4.. mer sport och V8 som ger göttare ljud... om du inte gillar kompressorljud så klart!

Tror att det är en riktigt best i vardagskostym! go for it!

Second is the first loser

538 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
#7
kohler skrev:
C32amg har ju kompressor! så den trimmas med fördel till 400hk !

annars har jag läst att c32amg är mer en komfortvagn än räservagn... ett alternativ för dej kan ju va audi s4.. mer sport och V8 som ger göttare ljud... om du inte gillar kompressorljud så klart!

Tror att det är en riktigt best i vardagskostym! go for it!

precis, det e en mer stilren bil jag e ute efter. den ska inte se så snabb ut men ska gå som f*n. big_smile
har även kollat s4 med v8, v8:an låter ju såå götttt.!

BMW-328I
18 oktober 2007
#8
Amg=snyggare än S4..... wink

671 Inlägg
18 oktober 2007
#9
BMW-328I skrev:
Amg=snyggare än S4..... wink

mm den e riktigt vacker å stilren som du sa Alberto... finns ju C55amg åxå! kom lite senare.. faceliftad och med V8... några hästkrafter till åxå... men dom ligger väl 100 000 dyrare kanske?

Second is the first loser

Thorssa
18 oktober 2007
#10
I motorpressen så har ju C32 varit det mer glidarbetonade alternativet jämfört med t.ex M3. Men som vardagsbil kanske man inte ligger och pressar på bana så ofta, så det kanske inte har så jättestor betydelse smile

3 120 Inlägg
18 oktober 2007
#11
Hade hellre köpt en M5:a för samma eller lite mindre pengar. Minst lika bra komfort men vassare och körgladare bil. smile

Mercedesen är ju mycket mer komfortinriktad än M3:an så det är helt skilda bilar.

En standard S4a är väl lite slö att jämföra med, är inte RS4:an ett bättre jämförelse objekt?

Hursomhelst, trevlig sits, goa bilar allihopa, lycka till!


538 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
#12
Håller med er om att M5 är en bra bil, men den e lite för stor för min del. drar mer bensin än c32 tror jag oxå. jag e ute efter en mer diskret bil, men som går som f***n smile
c55:an e lite dyrarde. onödigt o lägga ca 100 000 mer för några hk mer.

10 Inlägg
4 januari 2008
#13
Hejsan,

Jag har en C32 AMG Kombi med Kleemann trim steg 1, 400 hk. Numera gör den 0-100 på 5.0 sek vilket nästan är för snabbt för den 10% diffspärr som finns. Jag rekomenderar denna uppgradering skarpt och C32an var en fröjd att köra redan innan Kleemann gjort sitt. Men nu är den än mer brutal och mycket rapp och har ett något vassare motorljud. Funderar på att sätta in en 60% Kleemann diffspärr. Visst kostar den att äga, men värd varenda krona då nypriset för en -02 var över 600.000 kr och nu kostar de strax över 200, kanske något mer för en svensksåld som min egen. Dyr service och drar en hel del bensin dock. Skulle dock inte betala över 300.000 för en C55 när min Kleemann trim kostade 32.000.

Bilder kommer

MVH
/Micke


V-Power
1 186 Inlägg
4 januari 2008
#14
micke72 skrev:
Hejsan,

Jag har en C32 AMG Kombi med Kleemann trim steg 1, 400 hk. Numera gör den 0-100 på 5.0 sek vilket nästan är för snabbt för den 10% diffspärr som finns. Jag rekomenderar denna uppgradering skarpt och C32an var en fröjd att köra redan innan Kleemann gjort sitt. Men nu är den än mer brutal och mycket rapp och har ett något vassare motorljud. Funderar på att sätta in en 60% Kleemann diffspärr. Visst kostar den att äga, men värd varenda krona då nypriset för en -02 var över 600.000 kr och nu kostar de strax över 200, kanske något mer för en svensksåld som min egen. Dyr service och drar en hel del bensin dock. Skulle dock inte betala över 300.000 för en C55 när min Kleemann trim kostade 32.000.

Bilder kommer

MVH
/Micke

0-100 på 5 sek me 400 Hk? Många på garaget som har C32:an skriver att den gör de på 4,9 orginal när man har testat själv. Föresten va kostar servicarna? Min farsa har C320 o den går på typ 5000 varje service. Det tyckte jag va billigt o de e ju samma motort fast me kompressor o lite annat. Va dricker den ungefär?

Rikard

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Gödseldräng
4 529 Inlägg
4 januari 2008
#15
bara så du vet C klassen är mercas  snikar modell ^^
men brorsans polare har en C32 AMG och den går ruskigt bra många som säger att M5an har bättre komfort lol jovisst var då ? tongue
men jag kan starkt rekomendera den mercan annars kan du ju satsa på en E klass dock ingen mellan 98-00 då dom som hade rostproblem ett tag
men en E55 AMG finns ju och dom är ju inte mycket dyrare än C32an men går värre än vad den för smile


Nattarbetare
173 Inlägg
4 januari 2008
#16
jag skulle valt en c63 amg den såg jag på teve o den rörde rejält på sig

Att styla en volvo är som att sminka en gris

V-Power
1 186 Inlägg
4 januari 2008
#17
Konka skrev:
jag skulle valt en c63 amg den såg jag på teve o den rörde rejält på sig

Hehe...
Jag hade valt en SLR, hörde om den på radion o den verka helt ok.

Hehe nä men man kan inte jämföra C63 och C32 prismässigt, skiljer typ 600 000+

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Nknn
4 januari 2008
#18
Team-Adolfsson skrev:
bara så du vet C klassen är mercas  snikar modell ^^

Ooh, nej! "snikar modell" kom naturligtvis från en artonåring. Tror inte det är nån slags "status" han är ute efter.

Ont: C32'n är grymt snygg imo. Men jag misstänker att chassit inte är superstyvt. Se till o skaffa coilovers om du vill ha lite bättre väghållning. Kw v2 t.ex.
Senast redigerat av Nknn (4 januari 2008)

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
5 januari 2008
#19
En mer diskret bil som kombinerar komfort/sport bättre än C32 är nog svårt att hitta! Skulle vara en vässad Lexus då. Kolla service böckerna bara så ska det nog gå bra wink

MVH Rikard

Gödseldräng
4 529 Inlägg
5 januari 2008
#20
Nknn skrev:
Team-Adolfsson skrev:
bara så du vet C klassen är mercas  snikar modell ^^

Ooh, nej! "snikar modell" kom naturligtvis från en artonåring. Tror inte det är nån slags "status" han är ute efter.

Ont: C32'n är grymt snygg imo. Men jag misstänker att chassit inte är superstyvt. Se till o skaffa coilovers om du vill ha lite bättre väghållning. Kw v2 t.ex.

status ??
visste du inte ens att c klassen är mercas billighets modell ?



Sök