3543
Sök

Björnattacker?

Japs :)
775 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
Läste på en sida att det va mer attacker nu än på länge, det har inte varit så här mkt sen typ 100år sen, detta beror på mer björn men kanske ska göra ngt åt det då.
En av de som blev attackerade kmr troligtvis bli åtald för onödigt våld el ngn sån skit. Hur fan går det till?
O så ska de höja straffet om man skjuter varg o björn men inte om man mördar någon el misshandlar en kvinna.
Tror de som sitter o bestämmer skulle följa med ut i skogen när det börjar mörkna o knaka omkring en. Så får de se hur tuffa de är utan bössa o visa hur man ska behandla en björn utan att behöva bli åtalad.
Nog dags att de bestämmer att björnar ska jagas.

796 Inlägg
18 oktober 2007
jag håller med låt oss få skjuta mera

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

Japs :)
775 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
ronne skrev:

det vore bäst o låta oss jägare bestämma, alla är inte skjutglada jävlar som alla ickekunniga tror.

209 Inlägg
18 oktober 2007
varför inte låta vargarna å björnarna få vara ifred i skogen?? det är ju där dom bor
sen att dom attackerar mäniskor ibland det är synd att sånt händer sad men ni jägare är ju på deras revir.

Sen att man skjuter djuren när dom blir för många det fattar jag inte riktigt varför??

blacken
18 oktober 2007
Westberg skrev:
ronne skrev:

det vore bäst o låta oss jägare bestämma, alla är inte skjutglada jävlar som alla ickekunniga tror.

Vore det inte bättre att ändra lite i lagstiftningen istället?. För om ni jägare fick bestämma så blev ont om vilt efter ett tag.

Fotograf
966 Inlägg
19 oktober 2007
Häromdagen vart 2st jägare attackerad av en björn.. 3 mil ifrån där jag bor..

http://op.se/parser.php?level1=157& … ;id=833315

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
19 oktober 2007
Westberg och ronne: Så djur har inte rätt att leva bara för ni vill känna er lite säkrare? Ja, vilken bra idé! För det är ju verkligen bara människor som har rätten att få leva på den här jorden. Djur får man göra exakt hur man vill med för dom har inga känslor öht.

... jävla idioter.

Whine whine!

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
19 oktober 2007
Kan ju bara säjja som så att ja tor inte den söta nallebjörnen bryr sej så mycke om du har en bössa med dej eller inte... Tror inte heller att han blir så speciellt mycke gladare om du plockar bär, även om han får smaka...  Är helt enkelt som så att om nallen känner sej trängd, hotad eller att du råkar hamna mellan mamma å ungar, så ligger du pyrt till...

Alltså, vad ja vill säjja är att en björn inte gör skillnad på folk, spelar ingen roll av vilken anledning du är i skogen...

Sen så är ju risken att bli attackerad självklart större om man skadeskjuter eller lyckas reta björnen, men de är inte alla som hinner göra de innan dom blir attackerade heller...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
19 oktober 2007
om jägaren ger sig in i leken får han leken tåla..

gå in i skogen (björnens hem) skjuta och mörda djur..  och om sen björnen anfaller så ska den dödas? och björnar e såå hemska??  ...  orka inte läsa hela tråden. men jag tycker att man är löjlig om man ska börja skjuta björnar pga detta...   det är ju människan som är hemsk.. inte björnen.. den försvarade sig ju bara...  och nej jag är ingen vegiterian eller djur älskare..

510 Inlägg
19 oktober 2007
richardoo290 skrev:
om jägaren ger sig in i leken får han leken tåla..

gå in i skogen (björnens hem) skjuta och mörda djur..  och om sen björnen anfaller så ska den dödas? och björnar e såå hemska??  ...  orka inte läsa hela tråden. men jag tycker att man är löjlig om man ska börja skjuta björnar pga detta...   det är ju människan som är hemsk.. inte björnen.. den försvarade sig ju bara...  och nej jag är ingen vegiterian eller djur älskare..

Måste faktiskt hålla med dig .. Har man klarat sig länge utan att behöva sjuta Björnar så låt det vara så .. Varför ska vi döda björnarna? Dom gör säkert inte något, så länge man inte gör dom något .. Mvh Johan

Gödseldräng
4 529 Inlägg
19 oktober 2007
björnar gör ingen skada om dom inte känner sig hotade
men shit 3st dödade på 1 år ? inte konstigt dom blev dödade han tryckte ju upp bösspipan i björnens käft
inom rimliga gränser kan man få skjuta björn (jagar själv) dok är det många jägare som skjuter för skojsskull men det är bara idiotiskt
själv så gillar jag björnar att titta på dom genom kickaren finns inga ståtligare djur smile

121 Inlägg
19 oktober 2007
Jag blir så trött på alla dessa jägare som säger att de är upprörda för att deras hundar blir dödade av vilt i skogen. Även på de jägare som blir "rädda" för att gå ut i skogen pga varg eller björn. Om en Man/kvinna skulle komma in i erat vardagsrum och sätta ett gevär mot huvet på eran fru/flickvän eller era barn skulle ni då inte försvara dem till varje pris? Det heter REVIRTÄNKANDE!

Att komma två är att förlora!

RE-雨宮
481 Inlägg
19 oktober 2007
Jag blir också redigt trött på allt vad skyddsjakt heter, har man gett sig in i leken, får man leken tåla.
Men än värre tycker jag det är när dom skjuter av vargar, som har attakerat tamboskap.
Om det är så jävla svårt att hägna in sina stackars får eller vad det nu är så får man skylla sig själv. Vargen vaknar inte på morgonen å tänker "Idag ska jag nog jävlas lite med fåren" Den tänker. Ahhh MAT! Å att det är synd om hunden osv som attakerar/attakeras av varg eller björn. Det gör dom inte om dom inte blivit förda till skogen av jägaren.

Som Team-Adolfson säger så bör man skjuta björn inom rimligare gränser. Men detta snack är bara löjligt. Dessutom undrar jag hur det kan vara viktigare att filma attacken med mobilen än att försöka överleva. Känns mkt mkt märkligt i mina ögon.

RE-Amemiya Kitted FD3S

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
19 oktober 2007

här har ni en liten film
Senast redigerat av dusty (19 oktober 2007)

285 Inlägg
19 oktober 2007
blacken skrev:
Westberg skrev:
ronne skrev:

Vore det inte bättre att ändra lite i lagstiftningen istället?. För om ni jägare fick bestämma så blev ont om vilt efter ett tag.

Agree...

en satans jävla Volvo.

905 Inlägg
19 oktober 2007
TurboSnigel skrev:
varför inte låta vargarna å björnarna få vara ifred i skogen?? det är ju där dom bor
sen att dom attackerar mäniskor ibland det är synd att sånt händer sad men ni jägare är ju på deras revir.

Sen att man skjuter djuren när dom blir för många det fattar jag inte riktigt varför??

Tyvärr så är det sånna som du som sitter i fina hus i stockholm och bestämmer hur skaer och tinga ska vara.

Han som blev anfallen på sin egen altan och dödad av en björn. Var han på deras revir? Att det ens stod jägare i tidningen är förjävligt så om man äger en bössa och jagara älg så är man alltid en jägare som går om kring med en bössa?

Problemet med hur björnarna beter sig nu är ju för att dom är för många, dom ska gå i ide och det finns för lite mat, alla dom där jävla bärplockarna har juh plockat all björnmat.

Sen förstår jag inte er som tycker det är rätt åt folk som blir dödade om man sätter upp pipan i björnens käft. Om björnen är så jävla nära att man får in pipan i käften så är det nått som redan gått fel och då försvarar man sig.  Ni pratar revir tänkande, har björnar revir? Björnar har hemområden och är långvandrare. Björnhanens hemområde ligger på i snitt 1400-1500km2.  hela sverige är på 450000km2 det finns väl omkring 1600-2400 björnarna i sverige.  Det finns för mycket björn för att dom ens ska kunna hålla sig från tätbebyggda områden. Björnarn slutar vara skygga och gömmer sig inte för människan. senast idag stod det om upphittade björnspår i umeås utkant vid tomtebo. 
http://www.vk.se/Article.jsp?article=145992
Spåren hittades av en lite kille, vad hade då hänt om björnen varit kvar och det funnit björn ungarn med i bilden?
Men ni trångsynta jävla idioter kanske tycker att rovviltet ska gå före några jävla norrlänningsbarn?

406 Inlägg
19 oktober 2007
Ge fan i björnarna och vargarna! finns snart inga kvar! ska man in i skogen med bössa får man fan skylla sig själv med om det går åt pipan. Om ni har får och annat så nära skogen, så fixa ett bra stängsel eller flytta då!

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
19 oktober 2007
loffe007 skrev:
TurboSnigel skrev:

Tyvärr så är det sånna som du som sitter i fina hus i stockholm och bestämmer hur skaer och tinga ska vara.

Han som blev anfallen på sin egen altan och dödad av en björn. Var han på deras revir? Att det ens stod jägare i tidningen är förjävligt så om man äger en bössa och jagara älg så är man alltid en jägare som går om kring med en bössa?

Problemet med hur björnarna beter sig nu är ju för att dom är för många, dom ska gå i ide och det finns för lite mat, alla dom där jävla bärplockarna har juh plockat all björnmat.

Sen förstår jag inte er som tycker det är rätt åt folk som blir dödade om man sätter upp pipan i björnens käft. Om björnen är så jävla nära att man får in pipan i käften så är det nått som redan gått fel och då försvarar man sig.  Ni pratar revir tänkande, har björnar revir? Björnar har hemområden och är långvandrare. Björnhanens hemområde ligger på i snitt 1400-1500km2.  hela sverige är på 450000km2 det finns väl omkring 1600-2400 björnarna i sverige.  Det finns för mycket björn för att dom ens ska kunna hålla sig från tätbebyggda områden. Björnarn slutar vara skygga och gömmer sig inte för människan. senast idag stod det om upphittade björnspår i umeås utkant vid tomtebo. 
Spåren hittades av en lite kille, vad hade då hänt om björnen varit kvar och det funnit björn ungarn med i bilden?
Men ni trångsynta jävla idioter kanske tycker att rovviltet ska gå före några jävla norrlänningsbarn?

Skulle nog säga att det finns för mycket människor, inte björnar. Vi har inte mer rätt att leva än dom.
Alltså, om en björn har gått upp på din altan, så har han nog en anledning till det. T ex att han inte har nåt eget revir att gå till, så då försöker han leta upp andra ställen och råkar då hamna på nåns altan istället. Men visst, klart du får försvara dig då. Men dom flesta som vill ha skyddsjakt vill nog hellre bara ha lite skoj och skjuta lite björn. ;\

Och btw, ja jag sitter i en villa i Stockholm. Men jag har fortfarande lika mycket rätt att säga att människan inte är mer värd än något annat djur.

Whine whine!

209 Inlägg
19 oktober 2007
loffe007 skrev:
TurboSnigel skrev:

Bor i fina hus i stockholm?? Du jag har aldrig bott där och tänker alldrig gör det häller.

Då kan du väll inte gnälla på björnarna då så man ska alltså få skjuta björnar bara för några idioter till bär plockare tar björnens mat??
Tycker fan synd om alla djur som bor i skogen så fort dom gör nått fel eller råkar va på fel plats då ska dom tydligen dödas.

BMW-328I
19 oktober 2007
Lägg ner förfan jävla fjanteri mad

Sök