tecman skrev:
Nico-the-kid skrev:
Hur många jägare finns det i Sverige?För många,kanske dags att dra in licensen för vissa äldre (80+) eller skyddsjakt på de som går på jakt onyktra.Har sett 1 älg på 10 år,före det var det var och varannan helg.Varg Björn Lo eller Jägare ? Ja jag är djurvän.
Då bor du endera på fel plats typ inne i stan eller så har du inte ögonen med dig när du är ute och kör.
Jag ser älg, räv, rådjur och dyl. väldigt ofta när jag är ute och kör.
Spelar det någon roll hur många jägare det finns? Man får ju ändå inte skjuta fler älgar än jaktlaget har fått tilldelat. Hur många som blir tildelade beror på hur stor mark dom jagar på. Det är uträknat hur många älgar som kan skjutas i sverige utan större skada.
Sen står det överallt att björnarna är utsvultna därför ger dom sig på människor och jakthundar... Ett hellvetiskt påhitt av nån trädkramare. Hur många har blivit hittade och är halvt uppätna? Dom har ju oftast inte ens tuggat på hunden. Förklara det... Kan inte ha så dåligt med mat (älg rådjur, räv, osv,osv,osv) då dom inte ens äter på det dom dödar.
Men klart att dom som åker ut och jagar i fyllan ska tappa allt vad licens och vapen heter!
Ger alla jägare dåligt rykte.
(Finns det någon jägare som inte är djurvän?)