4016
Sök

går det igenom besiktningen?

40 Inlägg
18 oktober 2007
Trådstartare
hej, jag undrar över en liten sak bara:). har ett hål på ovansidan av katalysatorn på min 740. tror ni det går igenom besiktningen om ja svetsar igen hålet bara? lr vad säger bilprovningen om svetsning överhuvudtaget när det gäller såna här grejjer?

Tack på förhand / OlssoN:)

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
18 oktober 2007
Själv hade jag "lösa" anslutningsstosar på en kat..  Svetsade med en gammal "pinnsvets", kluddrigt som faan men tätt. Gick igenom besiktningen.

Bilmekaniker
25 Inlägg
18 oktober 2007
det ska nog inte vara några problem om du svetsar igen hålet....Lycka till!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
18 oktober 2007
Svetsade främreröret i veckan, var helt av!

Smålänning
7 883 Inlägg
18 oktober 2007
Bra med en rubriken smile Går tejp på framskärmasrna för att dölja vassa kanter igenom? svart vävtejp.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
18 oktober 2007
twin_cam skrev:
Bra med en rubriken smile Går tejp på framskärmasrna för att dölja vassa kanter igenom? svart vävtejp.

har för mig att dom har skärpt reglerna så den metoden inte godkänns längre.
Men däremot borde de godkänna om du putsar till med en vinkelslip eller så, så att det inte är vasst /spetsigt.

Smålänning
7 883 Inlägg
18 oktober 2007
GT90 skrev:
twin_cam skrev:

har för mig att dom har skärpt reglerna så den metoden inte godkänns längre.
Men däremot borde de godkänna om du putsar till med en vinkelslip eller så, så att det inte är vasst /spetsigt.

Typiskt sad Jaja, får bära eller brista smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

304 Inlägg
18 oktober 2007
Huvudsaken är att dett är tätt.. tror jag iaf. Hade svetsat avgas (backre) för två år sedan. Det gick genom utan problem.

I have my own race...

905 Inlägg
19 oktober 2007
så länge det är tätt och den fungerar så kan det gå dock tror jag inte det är nån lösning som håller i längden.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
19 oktober 2007
du ahr en 88 så katen behöver inte funka men måste sitta där så det är bara att svetsa

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Sök