Bobo skrev:
Föt att vara singel är mycket roligare har haft 2 längre förhållanden och jag lessnar efter ett tag och då känns det rätt meningslöst att ha ett förhållande. Sedan ska det alltid vara familjemiddagar, hjälpa till med saker och ting, skönt att bara vara för sig själv och göra det man vill, komma hem när man vill osv
Där håller jag med om absolut allt, dock har jag bara haft ett "längre" förhållande (över ett år). Men jag trivs väldigt bra när jag är singel och får göra precis som jag själv tycker och tänker, vil jag ut och festa en onsdagskväll så gör jag det, skulle man då vara med fruntimmret och bli sugen på att festa så är det troligvis bara att glömma bort dessvärre. Under den tiden jag var med min förra tjej (gjorde slut för drygt 2-3veckor sen) så tror jag att jag var ut och festade en gång och då var det på sista april, enbart för att hon inte tyckte om att jag drack, visst är det väl kanske lite toffelvarning då, men vad gör man inte för att tanten inte ska gå runt och sura flera dagar så man själv måste gå runt och vara irriterad?
Även med skruvningen så kan man hålla på när man själv känner för det, nog för att mitt ex lät mig skruva mycket men hon blev ju less lite till och från. Men får jag för mig att jag vill gå ut och skruva lite just precis nu så kan jag göra det utan att vara orolig för några sura miner eftersom det bara är mig det påverkar.
Nu när jag är singel igen så är jag med mina kompisar hela tiden och festar och har roligare än vad jag nånsin har haft i hela mitt liv, visst det kommer ju inte vara i en evighet att jag kommer ha skitroligt och det kommer ju stunder då man vill ha någon att ligga och mysa med, men just precis nu så känns det absolut som att jag kan offra det bara för att få göra precis som jag själv vill, bara sköta mig själv och ha roligt med mina kompisar.
Visst, jag förstår ju fullt ut att mitt ex inte var den "rätta" för mig. Men den dagen då den personen kommer in i mitt liv så kommer jag självklart inte att kasta bort den chansen, dock så har jag nog tyvär lite väl höga krav på den "rätta", jag vill ju kunna festa på helgerna och ha roligt, gå och skruva med bilen när jag känner för det och tjejer som låter mig göra det växer då till 100% säkerhet inte på träd dessvärre.
Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga ihop allting här, men jag trivs väldigt bra som singel samtidigt som jag inte skulle ha något imot att få en tjej som passar mig perfekt, dock så tror jag faktiskt inte att det någonsin kommer att hända mig dessvärre.
Nej, nu ska jag njuta av singellivet så länge det varar och festa idag
![big_smile](img/smilies/big_smile.png)
(har inte läst igenom vad jag har skrivit så det är säkert svårt att förstå ibland).
MVH// Mokko