3223
Sök

Är lustgas förbjudet eller inte??

3 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Hejsan jag undrar om lustgas är förbjudet eller inte. Hjälp mig med mitt skolarbete. läs mitt andra forum inlägg.

Förlåt för alla som kör Mercedes BMW SAAB.
Köp en 240 och håll den kär.

793 Inlägg
19 oktober 2007
ring polisen o fråga..

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
19 oktober 2007
nej... det är inte förbjudet..

Sump Runk Rätt O Slätt!

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
19 oktober 2007
det är vell visst förbjudet!? inte förbjudet att ha i bilen, men förbjudet att ha inkopplat å användas.. eller!?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Väghyvel
252 Inlägg
19 oktober 2007
HyperSonica skrev:
nej... det är inte förbjudet..

det tror då jag att det är iaf.. för det blir ju en skaplig efekt höjning.. 
man får nog inte ha det på allmänna vägar..

BMW-328I
19 oktober 2007
I bilen utan användning ja men inkopplat o åka till bes? Hmmmm....

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
19 oktober 2007
Man får ha precis vad man vill i princip.. men sen kan de vara olagligt o använda... men de tär inte olagligt att äga o ha inkopplat..

Sump Runk Rätt O Slätt!

406 Inlägg
19 oktober 2007
Klart du får ha, är ett av får "trim" som går igenom, du har ju inte ha det aktiverat så klart, men inkopplat går fint, så länge gasen inte är på, är inte bilen heller trimmad. big_smile så JA det gårigenom besiktningen big_smile

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

Vw trimmare
2 995 Inlägg
19 oktober 2007
Gujen skrev:
Klart du får ha, är ett av får "trim" som går igenom, du har ju inte ha det aktiverat så klart, men inkopplat går fint, så länge gasen inte är på, är inte bilen heller trimmad. big_smile så JA det gårigenom besiktningen big_smile

det beror på vilken besiktningsman du får man får egentligen inte ändra nånting på en modernare bil....50/50 att man kommer igenom...

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
19 oktober 2007
MeloveGolf skrev:
Gujen skrev:

det beror på vilken besiktningsman du får man får egentligen inte ändra nånting på en modernare bil....50/50 att man kommer igenom...

Från och med 1998 närmare bestämt wink När helbilsgodkänningen kom in i bilden.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

www.maniacracing.se
494 Inlägg
19 oktober 2007
Hummm om inte aj minns helt Galet så får man ha det i Bilen men man får inte ha någon lustgas i tuben... Kommer inte ihåg i vilket nummer va bilsport dom tog upp den frågan
men som någon ja Ring till polisers eller sfro eller vägverket och fråga om du är osäker...

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

1 489 Inlägg
19 oktober 2007
Du får öka motoreffekten med 10% så då faller det ju?

• Även den starka måste ta i när han skiter

645 Inlägg
19 oktober 2007
Som tidigare nämnts så får du egentligen inte om man ska hålla hårt på reglerna inte ens byta hjulmuttrar på en helbilsgodkänd bil eftersom det då inte är original längre tongue

Så lustgas ska man nog inte montera i bilen såvida man inte vill ha problem med polis eller besiktningen wink

Muttley
19 oktober 2007
borde ju inte vara vara laglit med tanke på att de är explosivt ? tänk dig vad som kan hända om du krockar och de börjar brinna eller något ?

1 396 Inlägg
19 oktober 2007
tkd_rille skrev:
borde ju inte vara vara laglit med tanke på att de är explosivt ? tänk dig vad som kan hända om du krockar och de börjar brinna eller något ?

Det är INTE explosivt!

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

8 156 Inlägg
19 oktober 2007
tkd_rille skrev:

Du har inte undrat varför det finns biogasbilar och biogasbussar lite överallt? Det ska mycket till om någonting sådant ska explodera. Lustgas finns för övrigt lite varstans, bland annat hos tandläkaren.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

10 287 Inlägg
19 oktober 2007
Nej Marcus, detta är en myt. På nyare bilar får du inte pilla ett dugg.

/Göran

MarcusL skrev:
Du får öka motoreffekten med 10% så då faller det ju?

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Os Difuntos
1 822 Inlägg
19 oktober 2007
NiclasT skrev:
tkd_rille skrev:

Det är INTE explosivt!

Gasen i sig är inte explosiv men trycket i tanken gör att den exploderar (jävligt mkt) vid intensiv värme så som eld.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
19 oktober 2007
om den inte är explosiv, hur fan skulle den funka då? den brinner ju iaf som satan.. sen är det ju iofs NO2 i tuben, natriumdioxid om ja kommer ihåg min kemi!? har för mig att det ska vara explosivt..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

820 Inlägg
19 oktober 2007
Jag vet inter riktigt hur lustgas funkar?
Men jag antar att det brinner mycket bättre än bensin eller hur kopplar man in det?

Man kan köra runt med 50 liter bensin i bilen och krocka.

Tänk på det ni som är rädda för att saker ska brinna om ni krockar...

Sök