Doni skrev:
Zekel skrev:
vad tyckte du annars om din s60 då?
lite skillnad då bara att jag tänkt mig en t5
Doni skrev:
allt beror på in du har råd och äga en m-bil
jag funderade på en m3a 03a har jag för mig det var, men min s60R är billigare och äga än den, s60 är billigt och äga
men rent bilnöje är ju m3an självklara valet
jo jag är jättenöjd med den, hade en c70 innan, känns inte alls gubbigare
men sen måste man tillägga..finns d ngn m3 E36a i världen som inte är krockad?
o hittar man en fin, så får man säkert ge överpris
Med tanke på att M3 E30 runt 1991 års modell kostar mellan 100 och 180tkr så är väl fina M3 E36 3.2 rena fynden
Vill man inte ha ett krockat vrak betalar man ändå inte mycket över 100 och upp till 140 i extremfallen.
M5 E39 är ju i en helt annan division än M3 och S60 när det gäller inredningskvalitet, komfort och lyx.
En S60 T5 går kanske att få hyffsat snabb rakt fram men det är inte så kompletta körmaskiner som M-modellerna. Kostar en del om du ska hänga med en M3 eller M5 på bana med en T5. Men nu kanske inte det är målet.
S60R är väldigt överprisatt i förhållande till vad man få för pengarna. Vill man ha fyrkrafs hade jag hellre köpt en Audi RS4a.
Har du råd så är mitt självklara val M5:an, men den kostar lite att driva. Köp den inte för dina sista slantar och snåla sen för då går det illa
M3:an är fortfarande snabb rakt fram, men när det svänger upptäcker man varför den fortfarande kostar dom pengar den gör. Allting är överdimensionerat och håller väldigt bra för extremt hård körning. (Min Z3 M har bränt tre par bakdäck per säsong sen 2002 och fortfarande har INGET mer än koppling bytts i drivlinan av slitageskäl).
S60 T5, nä. Ska du ha en komfortabel volvo med hyffsad standard och tycker S80 är för gubbar, varför inte. Men ska du köra aktivt är den i orginalskick ganska långt efter de två andra bilarna. Är det rattlåsrace som är enda nöjet och lite finåka duger den kanske om du kan få ner kraften i backen. Med en Quaife Diff och en rejäl chassie uppdatering blir den lite mer körbar men fortfarande är framhjuldriften ett klart minus. Men den finns ju med AWD också
Mina 50 cent