2634
Sök

BMW m3 e36 , BMW M5 e39 eller volvo s60 t5?

3 112 Inlägg
20 oktober 2007
#61
krossa skrev:
Zekel skrev:
är det någon som vet ungefär vad m3an o s60 t5an drar i bensin ?
mvh
Bmw M3 Bränsleförbrukning:    
9,7 liter/100 km vid blandad körning
12 liter/100 km vid stadskörning
6,9 liter/100 km vid landsvägskörning
Acceleration 0-100      6 sekunder
Topphastighet     250 km/h
Fabrikssiffran på M3 3.2 coupé är 5.5 och 5.6 för cabben.


3 112 Inlägg
20 oktober 2007
#62
C70 skrev:
Fast en gammal M3 E36? Nja...

Med risk för att få många ettor så säger jag att den bilen är väldigt vanlig bland nya körtkortstagare. Helst med keps....bakofram! = Sönderkörd bil.
Nedanstående ska läsas med glimten i ögat och en smula ironi.

Bilen är byggd för de som älskar gummirök, ljudet från 7000 varv och uppåt, hockenhiem och stenhård buskörning...

Det är inte samma sak som att chippa/motortrimma något som kommer med 200 orginalhästar till 310. Resten av bilen är också byggd för effekten.

BMWn är byggd för att köras löjligt hårt. Precis som andra sportbilar.
Driftsäkerheten på BMWn är minst lika bra som andra bilar med sugmotor och över 100hk/liter.

Sen ska du såklart inte rödvarva när motorn är iskall och serva den med spillolja. Men de som köper en M3 är i regel entusiaster, de sköter sina bilar betydligt bättre än vad den genomsnittliga tjänstebilsköparen sköter sin S60 T5 har jag en känsla av. wink

Sen behöver man ju inte köpa billigaste maskinen på blocket med 28 ägare och 30.000 mil förlite på mätaren.


46 Inlägg
20 oktober 2007
#63
m5a lätt big_smile


Avstängd
298 Inlägg
20 oktober 2007
#64
mycket bra sagt i sista inlägget viccoA!
håller med till 100%

BMW fantast
1 172 Inlägg
20 oktober 2007
#65
m5 e39 lätt...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

4 Inlägg
20 oktober 2007
#66
m5 ....wink

ghg
24 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
#67
har läst alla inlägg  nu o så och M5 a blir det nog ingen iaf känns lite stor för en 20 åring....
men jag står fortfarande och väger mellan m3 och s60 t5 . för det är ju två helt olika bilar tycker jag.
man vill ju både ha en snygg bil´som folk kollar efter när man åker förbi och en som väcker lite uppmärksamhet på streetrace på nätterna smile

mvh

538 Inlägg
20 oktober 2007
#68
köp en c32 amg!  drar inte mkt om du kör lungt, går minst lika bra som m3,m5 o t5:an. inte dyr o äga. big_smile

3 112 Inlägg
20 oktober 2007
#69
Albertoo skrev:
köp en c32 amg!  drar inte mkt om du kör lungt, går minst lika bra som m3,m5 o t5:an. inte dyr o äga. big_smile
Mercedes tilltalar nog en annan målgrupp än de som kör M3. Dyrare än M3, men ungefär samma pris som M5.
C32:an svänger lite sämre (lite mindre rejs och mer komfort inriktad) men är ett underbart autobahnlok. Automatväxellådan i C32 är inte riktigt lika "manuell" i känslan som SMG.
Kan tänka mig att det blir riktigt kul i rattlåsrejs med lite chip. big_smile
Sleeper som går fort. smile


1 661 Inlägg
20 oktober 2007
#70
Zekel skrev:
har läst alla inlägg  nu o så och M5 a blir det nog ingen iaf känns lite stor för en 20 åring....
men jag står fortfarande och väger mellan m3 och s60 t5 . för det är ju två helt olika bilar tycker jag.
man vill ju både ha en snygg bil´som folk kollar efter när man åker förbi och en som väcker lite uppmärksamhet på streetrace på nätterna smile

mvh
Är du ute efter uppmärksamhet så är det ren fakta att fler kollar efter en BMW än en Volvo.
Som tidigare folk har skrivit så tror jag också att en 10 år gammal M3 håller bra.
Polaren har inga problem med sin, dem är ju byggda för den effekt dem har.
Hade utan tvekan valt M3an.
Enda fördelen som finns med S60in är att den har Turbo, och det gillar jag. Turbosång och dumpljud är fina grejjer, fast då hde jag ändå inte valt en Volvo, för det är helt enkelt ingen race bil. FWD är inge vidare heller.
MVH

10 Inlägg
20 oktober 2007
#71
M3 utan tvekan.

Livet börjar vid 6000rpm

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
20 oktober 2007
#72
Skulle nog satsat på M5:an. Snygg, bakhjulsdriven och trevlig motor big_smile


36 Inlägg
20 oktober 2007
#73
viccoA skrev:
C70 skrev:
Fast en gammal M3 E36? Nja...

Med risk för att få många ettor så säger jag att den bilen är väldigt vanlig bland nya körtkortstagare. Helst med keps....bakofram! = Sönderkörd bil.
Nedanstående ska läsas med glimten i ögat och en smula ironi.

Bilen är byggd för de som älskar gummirök, ljudet från 7000 varv och uppåt, hockenhiem och stenhård buskörning...

Det är inte samma sak som att chippa/motortrimma något som kommer med 200 orginalhästar till 310. Resten av bilen är också byggd för effekten.

BMWn är byggd för att köras löjligt hårt. Precis som andra sportbilar.
Driftsäkerheten på BMWn är minst lika bra som andra bilar med sugmotor och över 100hk/liter.

Sen ska du såklart inte rödvarva när motorn är iskall och serva den med spillolja. Men de som köper en M3 är i regel entusiaster, de sköter sina bilar betydligt bättre än vad den genomsnittliga tjänstebilsköparen sköter sin S60 T5 har jag en känsla av. wink

Sen behöver man ju inte köpa billigaste maskinen på blocket med 28 ägare och 30.000 mil förlite på mätaren.
Entusiaster är jag inte riktigt säker på. visst d finns en del, men man kan inte glömma alla 18åringar som precis fått sitt körkort och inte vet en dugg om hur man kör bil och tycker m3 är det häftigaste dom vet, och sen så går dom o köper en m3 o säljer den så fort dom hör att vanos är kaputt.
Sen så ska man KUNNA köra en m3a om man vill ha den till mer än rattlås race, annars hamnar man i första bästa trottoarkanten med bakhjulen.


Volvo? ja du har rätt..många sletna, sen får man tänka på T5an är en mycket nyare bil än m3 e36. du kan få en bil med väldigt få ägare mycket lättare utan att betala ngt överpris.
Och antagligen svenskörd så kan man sälja den till vilken handlare som helst om man nu vill sälja den bilen om man nu vill köpa bil på det sättet.

men ja..man kan hålla på argumentera så här dag in o dag ut, i slutändan är alla tre bilar bra bilar, allt beror på skick,pris och om man har råd o äga den.


499 Inlägg
20 oktober 2007
#74
Det är du som ska ha bilen och du måste bestämma vad det är för bil du vill ha. Vill du köra på bana så är M3 den bilen du ska välja, vill du ha en snabb och komfortabel bil som inte gör bort sig vid omkörningar så är det S60 du ska välja.

Jag tycker att en S60 är klart mycket snyggare än en E36.


ghg
24 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
#75
precis om man köper en s60 t5 så kan man ju kankske hitta nån med få ägare och lågt mil tal.  det är ju även en nyare bil än en m3a



Doni skrev:
viccoA skrev:
C70 skrev:
Fast en gammal M3 E36? Nja...

Med risk för att få många ettor så säger jag att den bilen är väldigt vanlig bland nya körtkortstagare. Helst med keps....bakofram! = Sönderkörd bil.
Nedanstående ska läsas med glimten i ögat och en smula ironi.

Bilen är byggd för de som älskar gummirök, ljudet från 7000 varv och uppåt, hockenhiem och stenhård buskörning...

Det är inte samma sak som att chippa/motortrimma något som kommer med 200 orginalhästar till 310. Resten av bilen är också byggd för effekten.

BMWn är byggd för att köras löjligt hårt. Precis som andra sportbilar.
Driftsäkerheten på BMWn är minst lika bra som andra bilar med sugmotor och över 100hk/liter.

Sen ska du såklart inte rödvarva när motorn är iskall och serva den med spillolja. Men de som köper en M3 är i regel entusiaster, de sköter sina bilar betydligt bättre än vad den genomsnittliga tjänstebilsköparen sköter sin S60 T5 har jag en känsla av. wink

Sen behöver man ju inte köpa billigaste maskinen på blocket med 28 ägare och 30.000 mil förlite på mätaren.
Entusiaster är jag inte riktigt säker på. visst d finns en del, men man kan inte glömma alla 18åringar som precis fått sitt körkort och inte vet en dugg om hur man kör bil och tycker m3 är det häftigaste dom vet, och sen så går dom o köper en m3 o säljer den så fort dom hör att vanos är kaputt.
Sen så ska man KUNNA köra en m3a om man vill ha den till mer än rattlås race, annars hamnar man i första bästa trottoarkanten med bakhjulen.


Volvo? ja du har rätt..många sletna, sen får man tänka på T5an är en mycket nyare bil än m3 e36. du kan få en bil med väldigt få ägare mycket lättare utan att betala ngt överpris.
Och antagligen svenskörd så kan man sälja den till vilken handlare som helst om man nu vill sälja den bilen om man nu vill köpa bil på det sättet.

men ja..man kan hålla på argumentera så här dag in o dag ut, i slutändan är alla tre bilar bra bilar, allt beror på skick,pris och om man har råd o äga den.

ghg
24 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
#76
okey...
de klart kommer du i en m3a till ett streetrace så drar du nog dom flesta iaf... men jag tycker de e rätt gött me 4-dörrars me o s60 in e jävligt snygg..




Hellquist skrev:
Det är du som ska ha bilen och du måste bestämma vad det är för bil du vill ha. Vill du köra på bana så är M3 den bilen du ska välja, vill du ha en snabb och komfortabel bil som inte gör bort sig vid omkörningar så är det S60 du ska välja.

Jag tycker att en S60 är klart mycket snyggare än en E36.

345 Inlägg
21 oktober 2007
#77
Nu vet jag inte vad som framgår orkade inte riktigt skumma igenom alla 6 sidor. om det är en 3.0 l eller 3.2 l m3 du tänkt köpa. Självklart finns de slutkörda m3or som framgår i inläggen, men ni får inte glömma att de även finns fina som inte e sönderkörda på nåt sätt. 3.2 l m3 är att rek. går fint, hänger på en m3 e46.

M5 e39 självklart en riktig motorvägssleeper. de e väl soppan som e värst på den fronten dock. Men ska du ha en fin m5 e39 får du pynta 200k o uppåt

Volvon. no comment
Senast redigerat av RRBmw (21 oktober 2007)


Dunken
21 oktober 2007
#78
Zekel skrev:
Har lite besluts ångest nu... vilken av följande bilar alla ligger ju i samma prisklass o så...

BMW M3 e36
BMW M5 E39
VOLVO S60 t5

vilken ????
Hej
Köp den bil du har råd att äga och laga, även om du har pengar att köpa för så måste du även ha pengar kvar att laga den för. (Laga=serva, hålla den i trim)

Det är nog där det brister lite när vissa köper bil, för när det blir nåt fel på bilen som kanske måste fixas då måste dom sälja bilen för det finns inga pengar att åtgärda bilen för.

Vissa kanske sitter med lån som ska betalas likaså den dyra försäkringen kanske hyra om man inte bor hemma förstås och bensin givetvis, så då blir det nog så att det första man tänker på är nog inte att lägga pengar på att laga bilen utan att betala räkningarna istället.

Mvh Dunken

Utanlem
895 Inlägg
21 oktober 2007
#79
steifan skrev:
Rushman skrev:
Är du 40+ och har familj, och gärna blir ifrånkörd av det mesta kan du ju alltid välja volvon. smile
Klassiker:
http://www.youtube.com/watch?v=iigiYu0tJ2c
big_smile

"Han drar mig han...... ... faen då"
alltid lika moget att jämföra trimmade bilar med orginal... *suck*


499 Inlägg
21 oktober 2007
#80
Burken skrev:
steifan skrev:
Rushman skrev:
Är du 40+ och har familj, och gärna blir ifrånkörd av det mesta kan du ju alltid välja volvon. smile
Klassiker:
http://www.youtube.com/watch?v=iigiYu0tJ2c
big_smile

"Han drar mig han...... ... faen då"
alltid lika moget att jämföra trimmade bilar med orginal... *suck*
Volvon är nästan orgianl, det är bara ett chip i den.

Jag tycker du ska provköra alla bilar och välja den du gillar bäst. Det finns inget rätt svar i frågan och vilken du än väljer så får du en riktigt snabb bil som kör ifrån de flesta andra.



Sök