vad är felet på dom som kör volvo 740.

camaro67 Meister
21 oktober 2007 · 6 763 Inlägg

RobinMoberg skrev:

camaro67 skrev:

RobinMoberg skrev:

du tror

Tror vad? Eftersom du snacka om epa/a-traktorer  förut så förutsätter jag att du är 16? Jag är 17 men har ju iaf en betydligt bättre uppfattning

du värkar tro massa saker. ska du säga, du har bilder på en moped smile köru moppe fortfarande eller ...

Vad tror jag för någe? Jag har bilder på min moped och vad spelar det för roll? Billigt färdmedel och väldigt bra när man inte har körkort. Men den är tillsalu om någon är intresserad wink Men kan du berätta vad det är jag tror för någe?

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Smorgas
21 oktober 2007 · 19 Inlägg

Phaetoon skrev:
Hmm. Kan i vissa fall hålla med dig. Men AMC Pacer är väl ändå en aningen fulare än en Volvo 740?

AMC Pacer X är faktiskt snyggare, dessutom e den ju cool! Skulle gärna ha en smile

camaro67 Meister
21 oktober 2007 · 6 763 Inlägg

Smorgas skrev:

Phaetoon skrev:
Hmm. Kan i vissa fall hålla med dig. Men AMC Pacer är väl ändå en aningen fulare än en Volvo 740?

AMC Pacer X är faktiskt snyggare, dessutom e den ju cool! Skulle gärna ha en smile

Måste säga att det är ju bara en helt otroligt ball bil. Visste ni att den högra dörren är längre än den andra? big_smile

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Joo
21 oktober 2007 · 741 Inlägg

Många (jag säger inte alla, långt ifrån alla) men många som kör 740 är ungdomar på 18-25 år och går/gick Fordon eller lantbruks gymnasiet, dom åker runt på stan nedvevade rutor och spelar hög raggar musik och hänger på ratten, 98% av dom har kepsen så den pekar upp i taket och är ovårdade och har på sig sketna kläder (som det ofta står volvo på) och tror dom är så förbannat coola när dom "cruisar" runt på stan varv efter varv. DET stör man sig på hos vissa 740 ägare och till råga på allt så ser bilarna får jävliga ut då den tattar blöj raggaren med fulast 740/240 vinner..

Man skrattar åt dom, varför kan dom inte förstå detta?

Har personligen inget emot 740 eller 240 men när man åker runt på stan med tonade rutor och nedvevat och spelar eddie meduza och det jag tidigare nämnt, då rinner det över för mig.

Senast redigerat av Joo (21 oktober 2007)

Lindberg88
21 oktober 2007 · 1 418 Inlägg

senast idag höll jag på bli påkörd av en 740 helvete som valde att lägga sig i filen för att svänga vänster vid en fyrvägskorsning men som väljer att köra rakt fram....

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
absolute_teddan
21 oktober 2007 · 247 Inlägg

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

vad snackar du om, för dom pengarna som jag harlagt ut på min bil skulle jag kunna köpa en mkt fin bmw, men du hade ju värsta feta bilen, eller hur:P

RobinMoberg
21 oktober 2007 ·

absolute_teddan skrev:

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

vad snackar du om, för dom pengarna som jag harlagt ut på min bil skulle jag kunna köpa en mkt fin bmw, men du hade ju värsta feta bilen, eller hur:P

min viking ÄR FET ja

RobinMoberg
21 oktober 2007 ·

camaro67 skrev:

RobinMoberg skrev:

camaro67 skrev:

Tror vad? Eftersom du snacka om epa/a-traktorer  förut så förutsätter jag att du är 16? Jag är 17 men har ju iaf en betydligt bättre uppfattning

du värkar tro massa saker. ska du säga, du har bilder på en moped smile köru moppe fortfarande eller ...

Vad tror jag för någe? Jag har bilder på min moped och vad spelar det för roll? Billigt färdmedel och väldigt bra när man inte har körkort. Men den är tillsalu om någon är intresserad wink Men kan du berätta vad det är jag tror för någe?

vet du själv inte vad du själv tror !? klaga inte på mig då!

Martan
21 oktober 2007 ·

FireTraXX har rätt i allt, så är det bara:)

absolute_teddan
21 oktober 2007 · 247 Inlägg

RobinMoberg skrev:

absolute_teddan skrev:

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

vad snackar du om, för dom pengarna som jag harlagt ut på min bil skulle jag kunna köpa en mkt fin bmw, men du hade ju värsta feta bilen, eller hur:P

min viking ÄR FET ja

det är säkert bara du som e fet, du tycker ditt flggskäpp e snyggt, jag tycker min 740 e snygg okej?

FireTraXX DFFL
21 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

RobinMoberg skrev:

absolute_teddan skrev:

RobinMoberg skrev:
felet är att folk med 740 har för liten plånbok för att köpa en merca eller bmw... alltså rätt svar är: de är för fattiga.

vad snackar du om, för dom pengarna som jag harlagt ut på min bil skulle jag kunna köpa en mkt fin bmw, men du hade ju värsta feta bilen, eller hur:P

min viking ÄR FET ja

Ehhm, nej.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
civic Naturally Aspiranted
21 oktober 2007 · 543 Inlägg

Varför jag fått fördomar om tex 240/740 är:

Alla ungdomar säger "Ja de är så billigt/driftsäkert/lättmekat/billigt å äga"

Saken är den att när det går i sönder något så skiter dom i å laga det för att "det är för dyrt" :S
Sen har dom inte råd å tanka den för den drar så mycket
Sen förstör dom bilen totalt genom å klistra på massa "mutant/kicker/dls" märken som inte ens finns i bilen.
Och kapar fjädrarna direkt för å få "stuk" (host) på den, sen bucklar in alla sidor
Tonar alla jävla rutorna kolsvarta å så antingen sitter chauffören inne i framrutan och kör eller ligger ner i baksätet.
Sen så sätter dom in ljud som spelar mer utanför än inne i bilen och tycker dom är grymmast (speciellt när dom åker runt å skriker "fetta" )

Tror det var allt smile

atc alltid snabbast
21 oktober 2007 · 73 Inlägg

för att 740in e äcklig ..fulaste bilen nånsin ..alla 740 idag e rostiga äckliga å förjävliga ...töntiga 18 åringar som bara åker omkring å raggar på 15 åringar vid högstadiet å det e helt enkelt dagens kanyl express också ...så e 740in i sthlm iaf sen skiter jag i vad ni bönder säger

jag kör alltid snabbast e alltid först i kön!
joel_h Väghyvel
21 oktober 2007 · 252 Inlägg

FireTraXX skrev:

camaro67 skrev:
Sen Firetrax: Bonnsvin som kör 740? Alla kan ju inte vara som du och bo på östermalm och åka fläskmerca. Utan bönder så kan du ju tänka dig hur de skulle gå. Sen är det inte majoritet på bönder som åker 740. Men de som gör det kanske märker ut sig på ett annat vis

Jag är en 21-åring från Malmö med en Audi.
Och jag har aldrig påstått att alla bönder är svin, det har jag påpekat många gånger.
Det finns trevliga bönder, men majoriteten jag träffat på är verkligen svin.

Du glömde väl att säga att pappa betalar allt ditt.. gå o köp en falafel eller nå annat som är inne nu!!

FireTraXX DFFL
21 oktober 2007 · 9 020 Inlägg

joel_h skrev:

FireTraXX skrev:

camaro67 skrev:
Sen Firetrax: Bonnsvin som kör 740? Alla kan ju inte vara som du och bo på östermalm och åka fläskmerca. Utan bönder så kan du ju tänka dig hur de skulle gå. Sen är det inte majoritet på bönder som åker 740. Men de som gör det kanske märker ut sig på ett annat vis

Jag är en 21-åring från Malmö med en Audi.
Och jag har aldrig påstått att alla bönder är svin, det har jag påpekat många gånger.
Det finns trevliga bönder, men majoriteten jag träffat på är verkligen svin.

Du glömde väl att säga att pappa betalar allt ditt.. gå o köp en falafel eller nå annat som är inne nu!!

Det gör han inte, nej...
Och falafel är äckligt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
turboforssen Telge Drifting Team
21 oktober 2007 · 5 398 Inlägg

snart blir det mat krig:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
-Mike- Stolt tvåbarnsfar
21 oktober 2007 · 548 Inlägg

Lägg ner nu! Det är inget fel på 740-ägaren! Bara vissa och det är de som märks tyvärr! Bara ett fåtal som driver runt och det är de som inte har råd till en riktig jänkare som drar ner medelbetyget på de som åker 740! Brukar ha väst med texten volvo och sliten volvo-keps! Har varit en av de som åkte 740 en gång i tiden men då var det klass på 740n! Man bytte iaf om och duschade om man skulle ut på stan! Nu går de med kläderna som de har mekat med i ett halvår, vänt kalsongerna alldeles för många gånger för att de skall kännas som nya! Det är de 740-ägarna som jag inte fattar tycke för iaf! En original 740 ser bättre ut än när en sådan yngling har varit på 740in!

-Mike-
BMW 320i (2003)
TMW-Performance Avstängd
21 oktober 2007 · 914 Inlägg

turboforssen skrev:
tror det är för att dom är billiga, lätt mekade ,lätt trimmade gubbräser som kan smiska det mesta  men folk vill ju ha nya kukförlängare  för dom kan ju inte åka i gamla bilar med kvallite
å ja jag åker åsså 740 å vill gärna höra deras förklaring smile

Som kan smiska det mesta? Tss, haha!

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
joel_h Väghyvel
21 oktober 2007 · 252 Inlägg

Verkar som dom som gnäller mest inte ens har någon bil att visa upp är dom verkligen så?

TMW-Performance Avstängd
21 oktober 2007 · 914 Inlägg

joel_h skrev:

FireTraXX skrev:

camaro67 skrev:
Sen Firetrax: Bonnsvin som kör 740? Alla kan ju inte vara som du och bo på östermalm och åka fläskmerca. Utan bönder så kan du ju tänka dig hur de skulle gå. Sen är det inte majoritet på bönder som åker 740. Men de som gör det kanske märker ut sig på ett annat vis

Jag är en 21-åring från Malmö med en Audi.
Och jag har aldrig påstått att alla bönder är svin, det har jag påpekat många gånger.
Det finns trevliga bönder, men majoriteten jag träffat på är verkligen svin.

Du glömde väl att säga att pappa betalar allt ditt.. gå o köp en falafel eller nå annat som är inne nu!!

Tönt!

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang