2596
Sök

försäkring?

49 Inlägg
3 november 2005
Trådstartare
Är det dyrare att föräkra en importerad bil eller är det desamma som en svensksåld.
t.e.x en bmw.

200sx Driver
366 Inlägg
3 november 2005
Tror det är samma , jag har en importera bil och jag betalar samma pris som andra som har likadan bil fast svensksålda tongue

-=Nissan 200sx s13 =-

sixten
252 Inlägg
3 november 2005
de beror lite på de med... tongue inte för jag vet vad de beror på för något, men har hört att de kan vara de... smile

VD / SPRINGPOJK
605 Inlägg
4 november 2005
Jag kollade med Trygghansa, länsförsäkringar, och if alla dem lägger på en hel del ifall bilen är importerad

Det krävs en stor man för att gråta, men en större för att skratta åt han!

Team Kränghäng
657 Inlägg
4 november 2005
min fars bmw 540 touring kostade betyligt mer än en svensksåld att försäkra.. trots att bilen hade varit i sverige i mer än fem år...

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
4 november 2005
Min goffe är import och enligt trygg hansa volkswagen så ska det inte va nån skillnad på premie. Iaf. inte på den bilen.

10 287 Inlägg
4 november 2005
Ingen skillnad för mig. Kraven var dock omprogrammerade nycklar och graverade rutor. (Stygg-Transa / Audi A8 / Gubbe över 40 år / Villa ).

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Team Kränghäng
657 Inlägg
4 november 2005
vår var det full dokumentering och den hade gjort allt som krävs och som sagt varit i sverige i typ fem år..

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

10 287 Inlägg
4 november 2005
Historik?? Utan schyssta papper så kan du inte besikta in den. Är den bara det så skiter bolaget i historik i form av service etc.

/Göran

bmw750 skrev:
okej... men anns det historik över den bilen?? för det är oftast det som ställer till det..

(Groucho Marx).

10 287 Inlägg
4 november 2005
Behöver man vänta länge på den där chockhöjningen? Jag har haft min Audi i två år och inte sett nån höjning.
När Trygg-Hansa tittade på den i Drive In för att sätta ok på helförsäkring så brydde dom sig inte ens om att kolla att rutorna var garverade( som dom hade krävt) eller kolla verkstadsordern på omprogrammerade nycklar.

Det var bara kolla chassienummer, spola av bilen, ta ett varv runt och dokumentera en buckla på kofångare, sedan ok och hej då.

/Göran

(Groucho Marx).

607 Inlägg
5 november 2005
zaza skrev:
Är det dyrare att föräkra en importerad bil eller är det desamma som en svensksåld.
t.e.x en bmw.

Tror de är dyrare...

Men har för mig att bilar som är importerade före 1996 räknas som "sv-sålda" och då bli billigare...

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

Sök