4043
Sök

bakkjol till sierra

15 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
tjenare!
min fråga är: hur får man bort orginal bakkjolen på en ford sierra?
tack på förhand

Om man bara tror det kan man tända elden själv

321 Inlägg
22 oktober 2007
Du menar inte bakre stötfångare?

Isåfall sitter det skruvar i bagaget under mattan på sidorna. En eller två på var sida beroende på om du har dragkrok. Sen sitter det plastskruvar främre änden av stötfångaren på insidan. Bara ta en snabb titt så ser du hur det sitter.

15 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
okej, jo de två skruvparen under mattan har jag sett, tyckte de såg lite för "viktiga" ut för den saken men då ska jag gå o kolla igen. så det är bara att skruva bort dem o sedan ta bort alltihopa?

12 086 Inlägg
22 oktober 2007
De finns olika modeller, antingen är de som ovan beskriver lr så sitter de med 2 mutter som man kommer åt under kofångaren. Men som oftast är helt sönderrostade. Jag har hoppat av de kofångare jag tagit bort, sen satt dit de med markusspecial annordning smile

321 Inlägg
22 oktober 2007
rottentotten skrev:
okej, jo de två skruvparen under mattan har jag sett, tyckte de såg lite för "viktiga" ut för den saken men då ska jag gå o kolla igen. så det är bara att skruva bort dem o sedan ta bort alltihopa?

Plus de som sitter på insidan på sidorna. Så får man bända lite och dra. Smidigast om man är två men går bra göra de själv med smile

15 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
tack så mycket:) fungerade bra

Sök