3287
Sök

Tror ni detta kommer spela bra?

182 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
Hejsan har köpt in en 12 tumare och ett slutsteg och bygget är på G.
Info:
- 1 st MDS Audiophile TEAMR12 12" bashögtalare
http://www.mds.se/products/speaker_twoc … emId=29140

- 1 st MDS Audiophile TEAM1CH mono slutsteg
http://www.mds.se/products/caraudio_two … emId=29122

Tror ni detta kommer spela bra?

Mvh Jojje

2 123 Inlägg
22 oktober 2007
Spelar säkert bra med en ordentlig installation, ljudet beror till ungefär 75% av installationen.
Dålig installation med bra produkter = Låter skräp
Bra installation med sämre produkter = Bra ljud
Tror nog ditt funkar bra om du gör en proper installation : )

BMW-328I
22 oktober 2007
Fredrik.Gustavsson skrev:
Spelar säkert bra med en ordentlig installation, ljudet beror till ungefär 75% av installationen.
Dålig installation med bra produkter = Låter skräp
Bra installation med sämre produkter = Bra ljud
Tror nog ditt funkar bra om du gör en proper installation : )

mmmmm cool

182 Inlägg
22 oktober 2007
Trådstartare
Lådan byggs just nu av Backes Ludbygg på Ekerö...sen ska de montera allt också big_smile Köpte en bättre högtalarkabel efter att jag fått ett tips om Tara Labs Omni 2 så får hoppas att det blir bra, baslådan kommer vara sluten killarna sa att det var bättre så big_smile

Mvh Jojje

230 Inlägg
22 oktober 2007
Aaaa, med den där Qts så blir det bäst med en sluten låda smile Kommer nog lira riktigt fint om "proffsen" får göra installationen. Jag menar, de borde ju veta vad de gör. Man vill ju inte anlita någon som gjort ett dåligt jobb tongue

Second place is the first loser

BilstereoNörd
576 Inlägg
23 oktober 2007
Ja det beror ju på vad du har för krav, men i 3-4000kr klassen (för bas och steg) så är det ok djupbas..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

182 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
BAE skrev:
Ja det beror ju på vad du har för krav, men i 3-4000kr klassen (för bas och steg) så är det ok djupbas..
// Tommy

Okej...basen kosta 4000 och steget 7000 så då borde det spela bra...

BilstereoNörd
576 Inlägg
23 oktober 2007
11000kr... ja bara för att det är dyrt så behöver det inte vara bra.
Det finns betydligt bättre o billigare produkter än de du valt.

Får man fråga hur du fått uppfattningen om att detta skulle vara det värsta?
// Tommy

BAE SPLpro (dB-mätare)

230 Inlägg
23 oktober 2007
Serreos skrev:
BAE skrev:
// Tommy

Okej...basen kosta 4000 och steget 7000 så då borde det spela bra...

Du köpte väl paketet hoppas jag där man köper steget och får en sån högtalare på köpet? yikes

Second place is the first loser

130 Inlägg
23 oktober 2007
http://www.mds.se/?Link=http%3A//www.md … Id%3D29122Länk till vad EMPE Menar... hoppas dom sa det till dig, eller köpte du dessa grejer innan erbjudandet fan`ns?

Jag vill ha en bil med klös i!

182 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
kattn skrev:
http://www.mds.se/?Link=http%3A//www.md … Id%3D29122Länk till vad EMPE Menar... hoppas dom sa det till dig, eller köpte du dessa grejer innan erbjudandet fan`ns?

När jag beställde så fanns inte det paketet, tror de sa att det kom 4 dagar efter min beställning men tack vare att bashögtalaren inte fanns på lager då hade de inte skickat iväg och jag hade inte betalt, så jag fick ett mail där de sa att från 12 000 kr som jag skulle betala ( inkl. drulleförsäkring ) så hade de rabatt just nu så jag fick det för 8000kr. big_smile
Blev hur glad som helst att de inte hade skickat big_smile

Mvh Jojje

182 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
BAE skrev:
11000kr... ja bara för att det är dyrt så behöver det inte vara bra.
Det finns betydligt bättre o billigare produkter än de du valt.

Får man fråga hur du fått uppfattningen om att detta skulle vara det värsta?
// Tommy

Jag har inte sagt nått om att det är det värsta nånstans...och jag vill häller inte ha det värsta, det är inte något tävlings ljudbygge jag ska göra, det är för att ha det för mig själv.

Dessa produkter är inte så dyra om man jämför med vissa andra som är otroligt mycket bättre..och ja det finns säkert billigare grejjer som kanske spelar bättre...

Mvh Jojje

BilstereoNörd
576 Inlägg
24 oktober 2007
Tänkte mest på att det är ju mycket pengar, och de flesta vill ju optimera vad de får för pengarna, alltså få det bästa ljudet för den pengen de har!

Någonting måste ju fått dig att välja dessa produkter, det är det jag är nyfiken på!
// Tommy

BAE SPLpro (dB-mätare)

182 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
BAE skrev:
Tänkte mest på att det är ju mycket pengar, och de flesta vill ju optimera vad de får för pengarna, alltså få det bästa ljudet för den pengen de har!

Någonting måste ju fått dig att välja dessa produkter, det är det jag är nyfiken på!
// Tommy

Ja, en kompis tipsade om att MDS produkterna var bra och att just denna bas ska spela grymt bra...han är inget MDS fan utan han snackade också mycket om kicker..men sen fick jag de med rabatt så då tyckte jag att jag gjorde ett bra köp. Men vad tycker du, tror du inte att detta paket skulle passa bra i min bil? Menar då att jag inte ska ha det för att tävla utan för mig själv...Det ska endå spela ganska högt tror 121 Db eller nått? :S är inte så bra på sånt big_smile

Mvh Jojje

Rylander
24 oktober 2007
Serreos skrev:
BAE skrev:

// Tommy

Ja, en kompis tipsade om att MDS produkterna var bra och att just denna bas ska spela grymt bra...han är inget MDS fan utan han snackade också mycket om kicker..men sen fick jag de med rabatt så då tyckte jag att jag gjorde ett bra köp. Men vad tycker du, tror du inte att detta paket skulle passa bra i min bil? Menar då att jag inte ska ha det för att tävla utan för mig själv...Det ska endå spela ganska högt tror 121 Db eller nått? :S är inte så bra på sånt big_smile

Mvh Jojje

Var en som spelade 139,4db med en sån bas och med sämre steg när MDS bussen hade ljudtävling i örebro, Bilen var en BMW 325 för övrigt.

BilstereoNörd
576 Inlägg
24 oktober 2007
139,4 dB med en sån bas.. ok..
Vi lirade 139,5 med en billig 12" för 950kr och ett 500watts Kenwood steg på LjudiaDagen uppmätt med termlab.. har som bäst lirat 148.1dB (termlab dB) med prylar för 6990kr..

Men det viktigaste är ju att kunden är nöjd..
// Tommy

BAE SPLpro (dB-mätare)

Rylander
24 oktober 2007
BAE skrev:
139,4 dB med en sån bas.. ok..
Vi lirade 139,5 med en billig 12" för 950kr och ett 500watts Kenwood steg på LjudiaDagen uppmätt med termlab.. har som bäst lirat 148.1dB (termlab dB) med prylar för 6990kr..

Men det viktigaste är ju att kunden är nöjd..
// Tommy

Det mesta beror ju som sagt på installationen !! Och vad för bil spelade ni i ? dämpad och avstämd ? finns så många faktorer som avgör hur högt man ska spela så.

BilstereoNörd
576 Inlägg
24 oktober 2007
Det första låga 139,5 var med en fördig låda utan tuning i en totalt odämpad micra med orginalbatteri..
ca 145dB går att pressa ur samma billiga 12" bas när det mesta är rätt(i samma bil)..

Jo installationen är mycket viktig för att det ska bli bra, men produkterna måste också ha lite prestanda.... Det går inte trolla fram attack o kontroll i en bas som inte orkar, för den har för svag BL faktor i förhållande till konvikten m.m.. sen med ett steg som inte håller utlovad effekt..

Min åsikt på den rakt ställda frågan enligt ämnet "Tror ni detta kommer spela bra?" är att det kommer inte att spela bra i förhållande till priset!

Men det viktigaste i detta fallet är ju att kunden blir nöjd!
// Tommy

BAE SPLpro (dB-mätare)

182 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
Jaha okej... big_smile Får se hur mycket det kommer spela efter monteringen big_smile Lådan blir klar imorgon och sen ska bilen in för att allt ska kopplas in...Hoppas Backes gör ett bra jobb big_smile

Mvh Jojje

Sök