4011
Sök

funderingar kring dvd - hillmanpaket

Skogsfan
649 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
Tjenare! är inne på att köpa ny bilstereo så jag tänkte som så att, lika bra att slå till på dvd på en gång. Efter att ha kollat en del så hittade jag på det här paketet som jag tyckte verkade prisvärt:
http://www.itsajten.com/product_info.ph … cts_id=776

Någon som har erfarenhet av denna spelare och/eller skärm? andra bra tips?

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

Egenföretagare
2 496 Inlägg
23 oktober 2007
Bryr du dig mera om "hur häftig den är" än ljudet så är det säkert bra, sån var jag också för nått år sedan, men nu har jag bytt ut mina kina skräp saker till riktiga saker, så vill du ha bra ljud och en cd-läsare som är snabb så rekomenderar jag en "märkes spelare"

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

17 Inlägg
23 oktober 2007
Faniskogen skrev:
Tjenare! är inne på att köpa ny bilstereo så jag tänkte som så att, lika bra att slå till på dvd på en gång. Efter att ha kollat en del så hittade jag på det här paketet som jag tyckte verkade prisvärt:
http://www.itsajten.com/product_info.ph … cts_id=776

Någon som har erfarenhet av denna spelare och/eller skärm? andra bra tips?

Jag har Hillman hdc-1520 dvs den utan inbyggd dvd skärm. Tycker den funkar bra, finns många inställningar och anslutningar bl.a 4 volt anslutning för sub.. och dubbla lågnivå.. m.m m.m  och den spelar bra. det enda jag komma på är att den är något seg med att starta en cd/dvd. men jag kör via sd kort nu så bryr mig inte så mkt.. sdkortet läser musiken direkt.

tycker spelaren är absolut prisvärd! det är väl ungefär samma mekanik i den du skriver om bortsett den inbyggda skärmen.
Senast redigerat av lagunamannen (23 oktober 2007)

Maskin Tekniker Atlas Copco
46 Inlägg
23 oktober 2007
nej nej nej det är skräp köp ej... segt smek.. inget jag rekomenderar..

Skogsfan
649 Inlägg
23 oktober 2007
Trådstartare
vickeboy:
Har du testat spelaren? men ja, det lutar nog åt at jag inte köper detta, speciellt efter diskussionen med dig tsdi:P

Något annat bra tips på huvudenhet, helst med dvd, skärm vore fint men ja, detta är inget krav. men min budger ligger helst på under 2000. kan sträcka mig längre men måste då kompensera på annat så helst inte:) har inte megahöga krav är kanske bra att tillägga:)

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!

Skogsfan
649 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
haha, ja, nu gör du mig fundersam:) men ser att du är ifrån trakten! tror det var din 745a som simon pratade om förut? Skitfin ser den ut att vara!

anyway, till saken.
Använder du hillmanstereon?
Och ja, man får ju även se till min budget, har inte råd att lägga mer på stereon än max 2700 som den kostade. Men ja, vill ju ha det mesta för pengarna så!

Fan i skogen!

85 Inlägg
24 oktober 2007
Faniskogen skrev:
haha, ja, nu gör du mig fundersam:) men ser att du är ifrån trakten! tror det var din 745a som simon pratade om förut? Skitfin ser den ut att vara!

anyway, till saken.
Använder du hillmanstereon?
Och ja, man får ju även se till min budget, har inte råd att lägga mer på stereon än max 2700 som den kostade. Men ja, vill ju ha det mesta för pengarna så!

Hehe, Det var säkert den simon pratade om.. smile
Har Hillman i 945:an.. Köpte i sommras, funkar klockrent..

Kika in på bilen så ser du vad jag har..wink

Väghyvel
252 Inlägg
24 oktober 2007
köp inte skiten!!   pissigt  ljud i dom vet av eget misstag mad
Senast redigerat av joel_h (24 oktober 2007)

20 Inlägg
24 oktober 2007
KÖP INTE!!! Det är mitt råd. Köpte en Hillman på IT-sajten förra året, ej DVD. Den var kass. Dåligt ljud utan bas, Loudness fanns inte fast det stod i annonsen. När jag sedan ville byta ut den började dom krångla som fan och sa att det måste vara jag som kopplat in den fel.

Skogsfan
649 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
ok! trotts en del lovord så tror jag nog att jag ändå avstår från denna produkt eftersom de flesta verkar ha haft dåliga upplevelser av den.
Tack för alla svaren!

Tråden kan låsas eller nått.

Fan i skogen!

1 661 Inlägg
24 oktober 2007
Slänger bara in att jag också har en Hillman-dvd + extern skärm som funkar kanon! inga problem och inställningar finns det gott om smile

Egenföretagare
2 496 Inlägg
24 oktober 2007
Jag är så anti kina grejerna man kan bli ! MEN om det nu är någon som vill ha det så hittade jag en sida igår med OTROLIGA priser för er som nu vill köpa sånna här produkter,

Skulle jag själv kollat på detdär hillman paketet skulle jag heldre gjort såhär :

http://www.fyrklover.net/index.php?act= … oductId=73

http://www.fyrklover.net/index.php?act= … uctId=1303

Det blir typ 2000kr tillsammans,

1 585 Inlägg
24 oktober 2007
Jag har den hillman spelaren + 7" skärm som fins på itsajten fast utan den 3.5 " skärmen i, Dvd spelaren fungerar perfekt. 2st lågnivå utgångar 2st video out och en sub m.m.m. fins massa inställningar. Nä jag är supernöjd med den kanon bra ljud också. Bättre än min gammla pioneer till och med. Exakt samma som lagunamannen har. Men det beror ju helt på vad du är ute efter.

85 Inlägg
24 oktober 2007
wanke skrev:
KÖP INTE!!! Det är mitt råd. Köpte en Hillman på IT-sajten förra året, ej DVD. Den var kass. Dåligt ljud utan bas, Loudness fanns inte fast det stod i annonsen. När jag sedan ville byta ut den började dom krångla som fan och sa att det måste vara jag som kopplat in den fel.

Jasså.. DVD spelarna har loudness iaf.. Och basen går att ställa in riktigt bra.. Kanonljud..
Vet fler som har som tycker de är bra.. Därav att jag köppte min..

17 Inlägg
25 oktober 2007
Ja visst är det helt klart en prisvärd spelare. Rekommenderar köp!

Hade också Pioneer innan som nån skrev tidigare, värdelös!

Sålde den och köpte Hillman:en istället..

Nu är jag mer än nöjd smile

Hmm.
25 oktober 2007
Mina erfarenheter av hillman är negativa. har köpt två stycken mp4.a spelare av det märket, och båda har gått sönder efter drygt en månad. det var itne samma modell. de användes inte heller av samma person. Sen så är ju inte det din fråga, men men....

Edit: Dessutom var de riktigt plastiga i "verkligheten", men på "annonsen" på it-sajten så de hur bra ut som helst. Sen skulle jag skriva en recension på den och i och med att det var en negativ recension(med positiva sidor också, som snabb frakt osv) togs den bort. Då skrev jag en ny, och denna togs också bort. så It-sajten, mja.
Senast redigerat av Hmm. (25 oktober 2007)

Egenföretagare
2 496 Inlägg
25 oktober 2007
lagunamannen skrev:

herregud var det en pioneer från 1970 med kasettband då eller ?

17 Inlägg
25 oktober 2007
lagunamannen skrev:
tsdi skrev:
lagunamannen skrev:

Nej . vet ej vad det var för modell men det var bara CD (kanske även mp3 stöd, osäker) men den var krånglig o förstå sig på. fanns heller ingen trafic alert. den såg inte så gammal ut i allafall. den var kanske bara några år gammal.

hillman spelar bättre iaf och ville ha TA och dvd så därför bytte jag.

Egenföretagare
2 496 Inlägg
25 oktober 2007
lagunamannen skrev:
tsdi skrev:
lagunamannen skrev:

Nej . vet ej vad det var för modell men det var bara CD (kanske även mp3 stöd, osäker) men den var krånglig o förstå sig på. fanns heller ingen trafic alert.

hillman spelar även bättre och ville ha TA och dvd så därför bytte jag.

Aha, men då var det nog en bra gammal och billig modell, för jag tror jag förstår vad du menar.
Innan jag började bli intresserad för stereo (ca 1 år sen) så satt det en clarion rättså fin enhet i A4an med 6st original högtalare, bytte till en hillman som då kostade 2500 den hade inbyggd 3,5" skräm och det STOG 4*60 watt på den.
Fint tänkte jag och beställde, och fan vad det basade mkt mera i original högtalarna, men sedan när man började köpa nytt, sätta in slutsteg, högtalare, bas osv så provade jag på skoj att byta till clarion spelaren, och jävlar vad det spelade bra alltså ! nu är jag inne på min 4e huvudenhet på typ 1½ år och kan inte vara mera nöjd wink

Sök