3275
Sök

Angående bilköp behöver svar

Kör Lastbil
108 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
Hej alla biltokiga. jag ville bara höra om någon av er har några erfarenheter av Nya seat leon cupra eller fr. Jag funderar på en cupra men undrar är den stabil på vägen tex när de blåser och är den hyfsat tyst inne i cupen.

Och vad tycker ni om denna färgsättningen vit bil och svarta fälgar om nån har lust så kanske ni vill photoshoppa en bbild och skicka till mig.

Och till sist vilken bil hade ni själva tagit av Seat Leon Cupra (240hk) eller Volvo S60 2,4T 2,5T (200-210hk)

Och tycker ni att en seat är värd 244.000.

Är de ett bra byte från min volvo v40 som e ostabil på vägen till en seat leon som e snabb och rapp men vet inte om den e stabilare på vägen fast den har ju 18" fälgar och sportfjädring.

Volvo For Life

679 Inlägg
24 oktober 2007
Jag säger bara direkt s60n..

Kör Lastbil
108 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
kan du ge några argument till varför s60

Volvo For Life

"the real jerk"
301 Inlägg
24 oktober 2007
är ingen volvo fanatiker men i detta fallet skulle jag gå med s60n.....

as long as mankind has existed she has yearned to fly. when she had conquerd the sky she realised she wanted to go fast and in stil, thus creating saab !!!

509 Inlägg
24 oktober 2007
s60 är en säkrare bil! klart den är ju lite vanligare! lite surt kanske men! tror också s60 är billigare att äga och köpa!

Kör Lastbil
108 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
Okej så allt tyder på volvon. fan hehe jag vill sticka ut lite men jag kan hålla med om att volvon kan nog va säkrare de e sant men prestandan dom imellan är så olika.

Volvo For Life

Kör Lastbil
108 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
de är ett svårt beslut faktist men vad tyckte ni om färgkombinationen

Volvo For Life

117 Inlägg
24 oktober 2007
jag skulle kört på seat.

Muttley
24 oktober 2007
aldrig seat. volvon är bäst. extremt skön att köra. om du vill kan du trimma senare ju.
s60 är mycket snyggare dessutom tycker jag.

348 Inlägg
24 oktober 2007
Triggrodamus skrev:
Hej alla biltokiga. jag ville bara höra om någon av er har några erfarenheter av Nya seat leon cupra eller fr. Jag funderar på en cupra men undrar är den stabil på vägen tex när de blåser och är den hyfsat tyst inne i cupen.

Och vad tycker ni om denna färgsättningen vit bil och svarta fälgar om nån har lust så kanske ni vill photoshoppa en bbild och skicka till mig.

Och till sist vilken bil hade ni själva tagit av Seat Leon Cupra (240hk) eller Volvo S60 2,4T 2,5T (200-210hk)

Och tycker ni att en seat är värd 244.000.

Är de ett bra byte från min volvo v40 som e ostabil på vägen till en seat leon som e snabb och rapp men vet inte om den e stabilare på vägen fast den har ju 18" fälgar och sportfjädring.

Väljer du bland bilar i den prisklassen kan du nog allt ta dig en dag och åka provköra bägge två smile

Markolainen
24 oktober 2007
Skulle köra på Seaten pga ovanligheten jag iaf.
Är inte ngn Volvo fan så:P

Kör Lastbil
108 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
hej tack för alla svar fortsätt skriva på bara. Jag har provkört seat leonen den vad goo och köra men jag testa in den så mycket de var mest accet jag testade en jävla tabbe hehe att inte testa den ordentligt men de får bli ett test till.

Volvo For Life

671 Inlägg
24 oktober 2007
stabil på vägen när det blåser?? båda bilarna väger nånstans runt 1.5 ton tror inte du behöver vara orolig för det smile ... kanske om du köper en smart car kan du få problem i storm på motorväg.

För övrigt seaten. för körglädjens skull.. men provkör båda som sagt

Second is the first loser

Kör Lastbil
108 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
tack kohler hehe bra svar du har helt rätt

Volvo For Life

671 Inlägg
24 oktober 2007
Triggrodamus skrev:
tack kohler hehe bra svar du har helt rätt

no probs

lycka till med köpet... finns många bilar i samma klass som seaten vet du va?

T.ex. Golf Gti, Mazda 3 mps, Opel astra OPC, Honda civic type R, Ford focus ST, skoda rs mm...

Second is the first loser

Kör Lastbil
108 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
jag vet men dom e så vanliga jag vill ha nåt ovanligare

Volvo For Life

Auditok
169 Inlägg
24 oktober 2007
Seaten alla dagar i veckan Året runt....ruskigt roliga bilar

Kör Lastbil
108 Inlägg
24 oktober 2007
Trådstartare
tack wallen

Volvo For Life

Smålänning
7 883 Inlägg
24 oktober 2007
Hade tagit S60 direkt. Mycket bekvämare och stabilare. Billigare delar och håller bättre.
Dock så är volvos motorer (dom nyare) väldigt slöa i fåhållande till effekten, så seaten är nog roligare att köra.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

19 Inlägg
24 oktober 2007
Det beror på om du prioriterar sport eller komfort? Seaten är betydligt stötigare än Volvon, men också roligare att köra. Visst, det är mycket pengar för en Seat, men hur ofta får du en HK per tusenlapp när du köper en ny bil? Volvon kostar bortåt 1500kr per HK.

Själv skulle jag köpa Seaten, komfort har jag hemma i soffan ;-)

Sök