2650
Sök

bensinmacks rykten...

41 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
#1
alla känner ju till att JET ska ha sån jävla skit bensin för att dom har lägre pris än dom andra och att man ska tanka på shell eller statoil tex. men allvarligt talat.. e det någon som kan säga med 100% säkerhet att shells 98oktan e bättre än jet's 98oktan? vad e skillnaden mellan 98oktan och 98oktan?
någon som vet utan att säga "jag har hört det därför e de så..."
tacksam för svar tongue
//Hutte big_smile

399 Inlägg
25 oktober 2007
#2
det e la samma skit i alla pumpar? men vill man ha lite extra krydda så kan man ju tanka V.Power på shell big_smile

VOLVO for life

Maskinförare
1 163 Inlägg
25 oktober 2007
#3
Tja, vette fan.. klart. ska man nu ha race soppa.. då kan man fundera.. men då lär man ju inte knata in statoil heller tongue så för att köra som alla andra, så är det nog ingen skillnad.. Själv tankar jag där det är billigast.. det gör bara att det blir mer konkurens mellan bolagen. vilket i MIN tro, sänker bensin skatten. big_smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

41 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
#4
Uffeaim skrev:
det e la samma skit i alla pumpar? men vill man ha lite extra krydda så kan man ju tanka V.Power på shell big_smile

de e sant gjorde de nyss... där e oxå en sak.. märker man nåpn skillnad eller tror man att man känner nått? visst i its fun porren och alla andra monsterbilar så kan ja tänka mig att de kan märkas pga av att dom e som dom e men dom kör väl på värre bensin än så.. i guess X-|

4 767 Inlägg
25 oktober 2007
#5
Det är skillnad på bensin och bensin.. körde en tank på JET's 98 oktan i skylinen, sen nere i österike 2 dagar senare tankade jag V-powerMAX 100 oktan (finns ej i sverige) och det gick fanemej så mkt bättre.. och då var det ändå 30 grader i skuggan där nere, mot ca 20 det jag körde på autobahn på JET-bensinen. smile Dock tror jag det blir större skillnad på en trimmad turbobil, på en sugmotor bil på ~150 hk blir det knappast någon märkbar skillnad..

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Smålänning
7 883 Inlägg
25 oktober 2007
#6
"De e samme bensiner överallt"
Roy i "Macken"

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

41 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
#7
Erick skrev:
Det är skillnad på bensin och bensin.. körde en tank på JET's 98 oktan i skylinen, sen nere i österike 2 dagar senare tankade jag V-powerMAX 100 oktan (finns ej i sverige) och det gick fanemej så mkt bättre.. och då var det ändå 30 grader i skuggan där nere, mot ca 20 det jag körde på autobahn på JET-bensinen. smile Dock tror jag det blir större skillnad på en trimmad turbobil, på en sugmotor bil på ~150 hk blir det knappast någon märkbar skillnad..

Mvh
Erick

jo i dom bilar som e tillpuffsade i motorn kan ja ju tänka mig att de ger mer effekt å knuff, men om du hade tankat statoils bensin eller nått sånt så hade de kanske vart samma? ja tror att de e samma samma tongue

99 Inlägg
25 oktober 2007
#8
jag har slutat tankat på jet, kommer fan 10 mil längre på oks 98 oktan än vad jag gör med jets..


Smålänning
7 883 Inlägg
25 oktober 2007
#9
50% Jet 95 oktan och 50% preemetanol is tha skit wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

772 Inlägg
25 oktober 2007
#10
det finns viss skillnad.. för alla bolagen blandar ut bensinen
med olika mycket etanol.. om sen jet blandar i mer än vad dom
andra gör det vet jag inte.. och ibland rengör inte tankbilarna
sina tankar innan dom fyller i med bensin så ibland kan det bli
mycket etanol i samma sändning bensin, och då går ju bilen sämre..

41 Inlägg
25 oktober 2007
Trådstartare
#11
twin_cam skrev:
50% Jet 95 oktan och 50% preemetanol is tha skit wink

va? låter livsfarligt tongue

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
25 oktober 2007
#12
ja kör på 50% jet 95 och 50%jet etanol wink tycker det funkar fint!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Meister
6 763 Inlägg
25 oktober 2007
#13
Inte fan är det skitbensin. Då skulle väldigt många bilar rasa. Det är bara skitsnack. Är det inte så att Jet har inte så många bemannade stationer jämför med andra vilket ger ett lägre pris?


Körv
3 535 Inlägg
25 oktober 2007
#14
camaro67 skrev:
Inte fan är det skitbensin. Då skulle väldigt många bilar rasa. Det är bara skitsnack. Är det inte så att Jet har inte så många bemannade stationer jämför med andra vilket ger ett lägre pris?

Vettigt svar!

Det är så jävla rätt!

Truckdriving Man

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
25 oktober 2007
#15
varenda gång jag tankar när jag är i stan så tankar jag på JET och inte fan går bilen nå sämre än om jag tankar på nån annan mack... det enda jag tycker skiljer bensinen åt är priset på den och vad jag vet så är det väll inte nått dåligt att med billiare saker?
Senast redigerat av _Glenne_ (25 oktober 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Smålänning
7 883 Inlägg
25 oktober 2007
#16
RsHutte skrev:
twin_cam skrev:
50% Jet 95 oktan och 50% preemetanol is tha skit wink

va? låter livsfarligt tongue

Nädå tongue Fan vad bilen gick!
Går på 60% med big_smile

Om vi säger såhär om jet:
Anledningen till att dom kan hålla låga priser är:
1: Dom ha ytterst få bemannade mackar.
2: Dom köper överskottsbensin (vet inte om det är sant dock, men lär vara så, jag hat hört det iaf)

Mend en behöver int evara dålig för det tongue
Senast redigerat av twin_cam (25 oktober 2007)

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

huh?
10 427 Inlägg
25 oktober 2007
#17
camaro67 skrev:
Inte fan är det skitbensin. Då skulle väldigt många bilar rasa. Det är bara skitsnack. Är det inte så att Jet har inte så många bemannade stationer jämför med andra vilket ger ett lägre pris?

Precis, ingen butik, ingen personal, inga speciella lönekostnader -> billigt

Statoil: butik, massa personal, 'stora' lokaler, osv osv -> dyrt


Jag brukar tanka Jet för enkelhetens skull. Ingen trängsel, bra utrymme att dra en koll på bilen medan pumpen går, bara att stoppa i kortet och tanka. Brukar vara hyfsat moderna pumpar så det går snabbt att dra fulltank i bensinmonstret tongue Och sen är ju priserna alltid lägst. Volvos 'Tanka' brukar matcha bra med volvokortsbetalning, men orka betala på kredit.


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
25 oktober 2007
#18
camaro67 skrev:
Inte fan är det skitbensin. Då skulle väldigt många bilar rasa. Det är bara skitsnack. Är det inte så att Jet har inte så många bemannade stationer jämför med andra vilket ger ett lägre pris?

Har JET överhuvudtaget bemannade stationer ??  tongue

Men iaf, ja det är pga att JET inte behöver betala en massa personal som dom har billigare soppa, morsan har tankat flygbränsle i minst två år och bilen har inte exploderat än iaf big_smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Thorssa
25 oktober 2007
#19
Såvitt jag har hört får alla bolagen sin bensin från samma tankar. Undantaget är V-power som har speciella tankar för att säkra oktanhalten eller något sådant.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
25 oktober 2007
#20
TBOC_Razor skrev:
camaro67 skrev:
Inte fan är det skitbensin. Då skulle väldigt många bilar rasa. Det är bara skitsnack. Är det inte så att Jet har inte så många bemannade stationer jämför med andra vilket ger ett lägre pris?

Har JET överhuvudtaget bemannade stationer ??  tongue

Men iaf, ja det är pga att JET inte behöver betala en massa personal som dom har billigare soppa, morsan har tankat flygbränsle i minst två år och bilen har inte exploderat än iaf big_smile

bilen måste gå som fan på flygbränsle tongue

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"


Sök