3893
Sök

Någon som är kristen?

Master
179 Inlägg
13 januari 2008
Om Gud är allsmäktig och enligt hans första budord inte ville ha fler gudar vid hans sida, varför finns det då fler gudar?

Svaret på det har vi redan sagt egentligen, vi skapade gudarna, dom skapade inte oss. Ett ganska solklart tecken.

www.zeitgeistmovie.com för dom som inte sett den. Jag råder er att se första delen iallafall. Även Blacken om du fortfarande läser den här tråden..
Senast redigerat av Deathcore (13 januari 2008)

Fotograf
166 Inlägg
13 januari 2008
Kristen, nej tack.

SAAB - Move Your Mind.

13 Inlägg
14 januari 2008
richardoo290 skrev:
Children-Of-Bodom skrev:
Gud skapa inte oss. Vi Människor skapa Gud

så sant som de var sagt lol

right on

fan kom inte och säga att flera här har drabbats av sinnesjukdomen religion.

det är 2008 skärp er och sluta med inteligent design och sånt skit och adam och eva.

själv är jag ateist och vet att helvetet upfanns av katoliker så de kunde sälja avlatsbrev så get a grip för F*N.

det är ju bara ett maktmedel.

livet är ändå förkort för att göra som nån påhittad gud säger.

AMEN

13 Inlägg
14 januari 2008
blacken skrev:
richardoo290 skrev:
blacken skrev:

Att dom i USA är " mer" troende än vi här i sverige beror inte på att dom har det det "sämre" än oss. Utan dom första vita bosättarna var frireligiösa ifrån europa som ville "pissa i vinden" så att säga. Sedan så står det i oavhängighets förklaringen "att vi är en nation, enade under Gud".  Så man kan lugnt påstå att USA:s rötter ligger i den kristna läran.

de senaste 50 åren har svenskar blivigt mindre kristet. anledning - vi mår bra nuförtiden i sverige.. och behöver inte tro på sagor för att må bra, fler o fler inser detta varje dag.

i USA mår folk i allmänhet inte så bra, mängder lever i ghetton och på gatorna.. knark och skitliv är vad en stor del har. press på sig hela tiden..

och klart att det spelar också in att de ligger i deras lära..  ju fler som är övertygade från början ju svårare är det att bryta sig från vad vänner o familj tror på.

och när dessa fattiga knarkmännsikor som givetvis tror på gud sitter hos DR. Phil och skriker att gud har hjälpt dem hela tiden ju mer folk blir övertygade...

men frågade flesta om de läst bibeln.. de har dem inte.. dem är så jäkla fucked up där att dem endast kan en liten bit av kristendomen (bland tror dem helt fel) och dom dansar o sjunger och är helt mongo..  säger att dem är jättekristna men kan ingeting och mördar/rånar endå...

Och ändå till trots, alla argument emot den kristna läran så lever och frodas vi kristna/troende. Många försök att utplåna den kristna lära/tron har gjorts under århundradens lopp, ingen har lyckats ingen kommer heller att lyckas med det. Kineserna har försökt, Ryssarna har försökt, diverse länder i mellanöstern försökte, men kristendomen kom tillbaks och bet dom i röven. Så "lets face it" vare sig du vill acceptera det eller inte, så är vi kristna här för att stanna och kommer att göra det ett "tag" till.

ja det föds ju minst 1 i*iot varje dag.

vadå kina försökt det konverteras 20000till kristendomen i kina varje dag det är 5000fler än till islam i kina så där får man väl ändå vara nöjd ??

blacken
14 januari 2008
intemartin skrev:
blacken skrev:
richardoo290 skrev:

de senaste 50 åren har svenskar blivigt mindre kristet. anledning - vi mår bra nuförtiden i sverige.. och behöver inte tro på sagor för att må bra, fler o fler inser detta varje dag.

i USA mår folk i allmänhet inte så bra, mängder lever i ghetton och på gatorna.. knark och skitliv är vad en stor del har. press på sig hela tiden..

och klart att det spelar också in att de ligger i deras lära..  ju fler som är övertygade från början ju svårare är det att bryta sig från vad vänner o familj tror på.

och när dessa fattiga knarkmännsikor som givetvis tror på gud sitter hos DR. Phil och skriker att gud har hjälpt dem hela tiden ju mer folk blir övertygade...

men frågade flesta om de läst bibeln.. de har dem inte.. dem är så jäkla fucked up där att dem endast kan en liten bit av kristendomen (bland tror dem helt fel) och dom dansar o sjunger och är helt mongo..  säger att dem är jättekristna men kan ingeting och mördar/rånar endå...

Och ändå till trots, alla argument emot den kristna läran så lever och frodas vi kristna/troende. Många försök att utplåna den kristna lära/tron har gjorts under århundradens lopp, ingen har lyckats ingen kommer heller att lyckas med det. Kineserna har försökt, Ryssarna har försökt, diverse länder i mellanöstern försökte, men kristendomen kom tillbaks och bet dom i röven. Så "lets face it" vare sig du vill acceptera det eller inte, så är vi kristna här för att stanna och kommer att göra det ett "tag" till.

vadå kina försökt det konverteras 20000till kristendomen i kina varje dag det är 5000fler än till islam i kina så där får man väl ändå vara nöjd ??

"ja det föds ju minst 1 i*iot varje dag."  Tja, det krävs ju en för att känna igen en. big_smile

Gréve
497 Inlägg
14 januari 2008
men om man har gått ur kyrkan.. får man då gifta sig eller begrava sig där?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
14 januari 2008
The_Rebel skrev:

ja men det kostar mer pengar än för en kristen..

Gréve
497 Inlägg
14 januari 2008
richardoo290 skrev:
The_Rebel skrev:

snygg jävel då.. säg att man går ur kyrkan vid 20.. å sen efter 10 år så vill man dit å utnyttja dom igenom att man vill gifta sig... lite roligt dedär, samma sak när man går å dör... så domdär 2000 om året (eller vad det nu är) kan jag lika gärna bjuda på. inte för att jag är troende eller nå sånt men ändå roll

16 197 Inlägg
14 januari 2008
The_Rebel skrev:
richardoo290 skrev:
The_Rebel skrev:

snygg jävel då.. säg att man går ur kyrkan vid 20.. å sen efter 10 år så vill man dit å utnyttja dom igenom att man vill gifta sig... lite roligt dedär, samma sak när man går å dör... så domdär 2000 om året (eller vad det nu är) kan jag lika gärna bjuda på. inte för att jag är troende eller nå sånt men ändå roll

vem f-n vill gifta sig? inte ja iaf... å när man dör kommer man ALLTID ner i jorden elle bränns fast man inte e medlem..tongue   finns INGEN som legat ute å ruttnat va ja vet..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

864 Inlägg
14 januari 2008
turbojohan skrev:
Sen en sak som är väl värd att tänka på. Om vi nu skulle ha utvecklats från apa till människa, varför har utvecklingen stannat i flera tusen år?? Det får inte jag till att gå ihop riktigt i min skalle.

Evolition sker långsamt i väldigt många och väldigt små steg, sen sker evolution bara om det finns en anledning till det. Människan lär sig nya saker och kan då påverka våran värld så definitionen "survival of the fittest" ändras. Människan utvecklas förresten hela tiden, det är bara det att det är väldigt små förändringar.
Varför sker förresten utvecklingen? Om gud är ofelbar så borde väl människan vara perfekt från början? han lär väl inte skapa något halvdant?
Senast redigerat av Tuffhaggman (14 januari 2008)

16 197 Inlägg
14 januari 2008
turbojohan skrev:
Sen en sak som är väl värd att tänka på. Om vi nu skulle ha utvecklats från apa till människa, varför har utvecklingen stannat i flera tusen år?? Det får inte jag till att gå ihop riktigt i min skalle.

tror du själv att de tog en veckan från de att "vi" va apor till att vi blev människor elle??  männsikan ändras HELA tiden.. fast nu mera kan vi ändra på oss själva ganska mycke genom dna å genändringar..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Gréve
497 Inlägg
14 januari 2008
evilaudio skrev:
The_Rebel skrev:
richardoo290 skrev:

vem f-n vill gifta sig? inte ja iaf... å när man dör kommer man ALLTID ner i jorden elle bränns fast man inte e medlem..tongue   finns INGEN som legat ute å ruttnat va ja vet..

hehe snackar inte bara om just nån enskild person nu, menar mera folk i allmänhet tongue finns nog mer folk än va man tror som gör sånt faktiskt.

ATMTA
14 januari 2008
Gote skrev:
undrar om de finns några kristna personer här på garaget..?

Japp, och är inte medlem i svenska kyrkan.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
14 januari 2008
ATMTA skrev:
Gote skrev:

? hmm

1 997 Inlägg
14 januari 2008
richardoo290 skrev:
ATMTA skrev:
Gote skrev:

? hmm

Anledningen till att folk går ut kyrkan. Om vi ska prata om troende är eftersom kyrkan har gått ifrån Gud. Är troende, men går int till "kyrkan"...

ATMTA
14 januari 2008
Jag är kristen. men jag har aldrig varit medlem i svenska kyrka eller någon annan typ. Man är inte kristen bara för att man har papper på det?!

Master
179 Inlägg
15 januari 2008
ATMTA skrev:
Jag är kristen. men jag har aldrig varit medlem i svenska kyrka eller någon annan typ. Man är inte kristen bara för att man har papper på det?!

Du kanske inte är medveten om att man går med i Svenska Kyrkan när man föds?
Jag hade inga papper på det heller.

DFFL
9 020 Inlägg
15 januari 2008
Varför ska man gå till kyrkan på söndagar och dricka blodet från en 2000 år gammal rymdgud?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

36 Inlägg
15 januari 2008
Alltid undrat varför eller hur?

Här har du många av de svaren.... Plus mycket mer...

Lägg ner en bråkdel av ditt liv på den här filmen så får du se.....

http://www.zeitgeistmovie.com/
Senast redigerat av AAA7 (15 januari 2008)

13 Inlägg
15 januari 2008
blacken skrev:
intemartin skrev:
blacken skrev:

"ja det föds ju minst 1 i*iot varje dag."  Tja, det krävs ju en för att känna igen en. big_smile

ja det var ju ett moget svar. men handen på hjärtat eller bibeln så krävs det ju inte så många hjärnceller att förstå att gud är påhittad, jag tror på helt andra saker. och gud användes ju förr som ett sätt att få svar på våra frågon, vem har satt dit dom blinkande sakerna på natthimlen ?
jo då säger man gud, vem gör så att det blåser, jo gud, det var ju lättare att bunta ihop alla frågor under ett tak och göra nån skapare ansvarig. som man då var tvungen att lyda och dyrka.

Så var det ju för, samma sak med svinkött detta betraktades först och främst som orent pgr av att det härsknade så fort i ökenvärme då fetthalten är liknande mäniskans och då höll ju får kött osv mkt längre då det hade lägre fetthalt och således så ansås det inte så bra att äta svinkött för det blev dåligt fort och gick inte att ha med på karavanerna i öknen. men idag har vi ju kylskåp så då försvinner ju liksom argumenten mot. men för så var det ju inte så konstigt att muslimer ansåg det vara ett sämre kött.

Det är ju klart att oftast är ju religion starkt knutet till nöd och fatigdom varav båda gjorde oss påminda om döden varje dag, således så får man ju fler att bli troende, i ett välmående sammhälle så behöver man inte påminnas lika starkt om detta.

Numera är det mesta förklarat vetenskapligt men inte vissa saker tex andar osv (kan säga att det spökar duktigt konstiga ljud läten, siluetter av männskor på vår gård vi har men vem fan orkar bry sig)

men så länge folk inte prackar på andra folk sin skit så är det ok med vad som helst
men då vissa som utövar religion tex kristendom, islam fanatiker krävar att alla andra ska lyda annars straffar gud dig (även om det går emot religionens grundtanke)

sen de kristna/muslimer som inte tycker att bögar ska få gifta sig
väx upp och skaffa er ett liv.

Sök