3450
Sök

Har miltal någon betydelse????

12 086 Inlägg
30 oktober 2007
#21
Btw, hade en klasskamrat i småskolans vars mor hade en Mazda 323 som gått 72000 mil.
Hon hade tydligen pendlat i den i evigheter smile Kul bil att pendla i.. motorn va säkert bytt, de har jag ingen aning om.

2 182 Inlägg
30 oktober 2007
#22
240in har gått llite över 35 000 mil.

Miltal är för mig oviktigt så länge bilen är skött på ett exemplariskt sett, servicebok kollar ja jämt oavsett miltal, går även på hur den ser ut, alltså det första intrycket ja får på en bil, sen den välskött ut, serviceboken är ifylld, då går bilen ett par tusen mil till.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

427 Inlägg
30 oktober 2007
#23
Allt beror på tidigare ägare smile

blacken
30 oktober 2007
Trådstartare
#24
r-ted skrev:
AeroMalm skrev:
frasse4 skrev:
En volvo räknas inte i mil, utan i varv runt jorden...

haha.. den var bra den... min ahr gåt 11000 nånting... men som import vet man ju aldrig...

varför vet man inte med import???

duv et att det 99% av alla fall så är det importören alltså den svenske bilhandlaren som backar bilen.

så köper man en bil själv i tyskland så är det ingen fara.

Njaa, inte helt sant det finns många blås nissar i tyskland också.

414 Inlägg
30 oktober 2007
#25
Fiaten har jag ingen aning om tror mätaren har lagt av men mercan har gått runt 26000mil big_smile

hej

406 Inlägg
30 oktober 2007
#26
hört att snittmotorn tappar 16hk per 10.000mil... Sa de i nått bilprogram vet jag smile Min St har rullat 1229mil big_smile

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

Teddan
2 495 Inlägg
30 oktober 2007
#27
blacken skrev:
r-ted skrev:
AeroMalm skrev:

haha.. den var bra den... min ahr gåt 11000 nånting... men som import vet man ju aldrig...

varför vet man inte med import???

duv et att det 99% av alla fall så är det importören alltså den svenske bilhandlaren som backar bilen.

så köper man en bil själv i tyskland så är det ingen fara.

Njaa, inte helt sant det finns många blås nissar i tyskland också.

ja det gör det men det är straffbart i tyskland , i sverige är det ju bara att ta tillbaka bilen och sälja den till en polare å sen sälja igen ... så gör ju dom flesta import-firmor.

men det är ju som du säger att bedragare finns det i tyskland oxå .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

huh?
10 427 Inlägg
30 oktober 2007
#28
Min 740 GLT 16 Valve har gått 12800 saltfria mil.
GLEn har gått 32000 salt-mil.. det märks wink

Enorm skillnad i känslan på alla reglage invändigt samt
t ex bussningar i växellådslänkaget.


BMW-328I
30 oktober 2007
Trådstartare
#29
Såklart att miltal har en betydelse, varje gång du bara startar bilen tar den stryk så en lågmilare är alltid ett bra val MEN!!!! Finns bilar som gått en evighet och perfekt skötta, finns även bilar som gått 10k mil med knappt någon olja i, det är skrot enligt mig. Hellre äkta välskött långmilare eller lågmilare med noll koll på service.

258 Inlägg
30 oktober 2007
#30
Det är väl mest bussningar o sånt man ska oroa sig för på en långmilare eller har jag fel? Motorerna brukar ju hålla ganska bra om dom bara blir servade

Det omöjliga tar bara lite längre tid....

482 Inlägg
30 oktober 2007
#31
tycker det inte ha nån betydelse, bara bil är sköt som den ska gjort servicar och tagit hand om den så är det lungt, Min 740 hade gått runt 55 000 mil innan den skrotades, motorn hade än några mil kvar i sig, subarun har gått ca 32 000mil. men givet vis är det bättre med en bil som gått lite å är välvårdad än en bil som gått mycke o är välvårdad men om det är värt pengarna där imellan får var och en avgöra wink

just real power
no turbo shit

><((((º>
115 Inlägg
30 oktober 2007
#32
Passerade just 6500 mil

Jag kommer inte på nått skoj att skriva här, så jag skiter i det.

CarCass
627 Inlägg
30 oktober 2007
#33
Mina bilar har gått 13 000 (Golfen) och 9500 (Mitzun)

Miltalet är väldigt viktigt när jag köper bil, aldrig nåt över 15 000, mest bara för att...

Join the Evolution

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
30 oktober 2007
#34
jag vet inte vad jag har för miltal just nu men det var inte så mkt iaf.. sen så tycker inte jag miltalen spelar nån större roll igentligen... jag menar en bil som har gått 20 000 mil kan vara mer slut än en bil som gått 40 000 mil exempelvis... ja ni förstår nog vad jag menar smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
30 oktober 2007
#35
Min Förra bil (Saaben) hade karossen gått 36000 mil.. Men motorn i den va halvny.. så den hade gått ca 15000..

på min M;b så står mätaren på 45000.. men den är pigg o glad endå smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

4 506 Inlägg
30 oktober 2007
#36
19600mil, Lungt körd i alla år innan,
Underbart skön att köra, Funkar både som Cadillac och Koenigesgg smile hehe

Kan du andas kan du dö.

91 Inlägg
30 oktober 2007
#37
19200 mil har min gått, kommer väl passera 20000 innan nyår

Konsult
1 247 Inlägg
30 oktober 2007
#38
Sierran har rullat ca 14000mil sen 1988 då förra ägaren köpte den ny smile stod på 12300 när jag fick hem den. Är helsliten och går dåligt.

Opeln har nu rullat 24500mil men den går som ett skott än idag big_smile

Ganska bra exempel smile


321 Inlägg
30 oktober 2007
#39
Självklart har milen betydelse, frågan är hur bra servad bilen är och hur den är körd.

Min Scorpio Cosworth hade gått 31000mil, men i körkänsla och hur reglage osv kändes det som den gått 10000mil.
Och den var servad på verkstad fram till 15000mil och resten gjordes privat av ägaren före mig. Även om miltalen är höga så ska man inte stirra in sig i serviceboken utan på känslan, men en "högmilare" ska ju också priset sättas ner på.

Sen har man kört bilar som gått 10-15000mil som känns som skit överallt.
Senast redigerat av HardCore (30 oktober 2007)


346 Inlägg
30 oktober 2007
#40
Mini Cooper S  4587mil
Och ja jag e milnojjig.



Sök