4860
Sök

Tråkigt att byta till vinterdäck.

173 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
Jahopp!

Då var det dags att ta bort sina fina fälgar till ett par fula vinterdäck. Och att åka till bil-tema och köpa ett par "snygga" nav-kapslar kommer aldrig att hända.

Och så självklart brukar mina däck alltid sitta STENHÅRT när jag ska byta.

Och så måste man köra lugnt för att inte slita bort vinterdäck dubben.

Men bor man i sverige så gör man.

Någon mer som känner att det ska bli tråkigt att byta till vinterdäck?
Senast redigerat av saab9_3turbo (31 oktober 2007)

586 Inlägg
31 oktober 2007
saab9_3turbo skrev:
Jahopp!

Då var det dags att ta bort sina fina fälgar till ett par fula vinterdäck. Och att åka till bil-tema och köpa ett par "snygga" nav-kapslar kommer aldrig att hända.

Och så självklart brukar mina däck sitta STENHÅRT fast när jag ska byta.

Och så måste man köra lugnt för att inte slita bort vinterdäck dubben.

Men bor man i sverige så gör man.

Någon mer som känner att det ska bli tråkigt att byta till vinterdäck?

Ptja, på 740 spelar det ingen större roll smile Däremot är det tråkigt att köpa nya däck. Kostar ju en del. Fast det ska bli desto roligare att ta av dom, och på med lite snyggare jeventus fäljar.

Ett tips: Kladda på lite kopparpasta innan du skruvar fast däcket, lossar mycket lättare när du ska ha av dom sen smile

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
31 oktober 2007
En annan har redan bytt till vintersulor sad

Tur att det är exakt likadana fälgar som sommardäcken sitter på så man slipper skämmas för mkt tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Maskinförare
1 163 Inlägg
31 oktober 2007
Tja, byta till vinter puckarna är väl aldrig kul. . speciellt när det inte ens är snö ute.. sad Och jag har haft dom på några veckor nu..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
31 oktober 2007
Ja kass me vinter(däck) tongue Stod flera timmar igår vid däckmaskinen för o flytta över massa sulor mellan olika fälgar... dock hade jag bara 8" alufälg att kränga på 185or på... någon som har en åsikt om hur detta kan funka... borde allt vart lite smalare fälg men vafan...
Senast redigerat av v8rickard (31 oktober 2007)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
31 oktober 2007
Haha, kör med Volvo original kapslar, tycker de är riktigt snygga på bilen. Och har ju inga direkta sommarfälgar att skryta om heller.. Så tycker inte det gör så mycket med vinterdäcken på tongue

Men däremot, kan vara dags att byta snart. Kände när jag körde tidigare imorse.. frosthalka. Sommardäck. Bakhjulsdrift. Oj big_smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

79 Inlägg
31 oktober 2007
17" RS4-II med dubbdäck blir mina vinterhjul i år. Lite små fälgar efter min smak, men jäg overlever. Tror kanskje jäg byter innom nogra dagar. Søndag kanskje.

En kompis har 19" RS6 på vintern på sin A4 B7.. Hella hot!
Senast redigerat av ChristR (31 oktober 2007)

346 Inlägg
31 oktober 2007
Ska slänga på mina snart längtar inte nått. Urk  sommar året runt tack !

3 722 Inlägg
31 oktober 2007
hehe, riktigt tråkigt! Har själv fått på dom trista 15" vinterdäcken. Haha! Va fan snart byte till sommardäck igen!!!

OEM <3
6 957 Inlägg
31 oktober 2007
SpotniX skrev:
Ett tips: Kladda på lite kopparpasta innan du skruvar fast däcket, lossar mycket lättare när du ska ha av dom sen smile

Lr så gör man riktigt rent, iofs inte så viktigt när de e plåtisar big_smile

Till topic, Saaben får en uppsättning 16" Alu.hjul (Saab Viking) runt om i vinter
Kommer nog se rätt OK, den blir låg iaf tongue

(Vill inte köra den men fick inget garage sad)

OEM <3

355 Inlägg
31 oktober 2007
Har oxå haft på mina v-däck i en vecka! Inte roligt, köra med ägg under pedalen så inte dubben flyger:( Dubbdäck + massa vrid är ingen bra kombination!!

539 Inlägg
31 oktober 2007
man är van att varva och gasa mycket i svängarna men med 195 vinterdäck så spinner det bara sad tråkigt...  men jag vill gärna ha lite snö nu... sladda o grejer roll

men mycket mer komfort på mina 195/65/15 jämfört med 17 tummare smile kör med dubb och bryr mig inte om buller, har alltid musiken på max
Senast redigerat av Garic (31 oktober 2007)

56 Inlägg
2 november 2007
har haft på mina 2veckor snart ..

vad kostar det att byta däck på en firma ? .. alltså byta bäck på en fälg

Zoom Zoom

a.k.a aLan.
281 Inlägg
2 november 2007
nizze_ : jag fick däck+fälg+montering av däcket på fälgen+ montering av bilen för 1500kr smile  (ett sjujäkla pris)   men det kostar nog inte så mycket.. runt 800kr kanske..

monterar dom idag då som sagt.. inte för jag hade några fälgar innan å skryta med men.  känns lite segt!

56 Inlägg
2 november 2007
Ja det låter galet billigt smile

Peter_A skrev:
nizze_ : jag fick däck+fälg+montering av däcket på fälgen+ montering av bilen för 1500kr smile  (ett sjujäkla pris)   men det kostar nog inte så mycket.. runt 800kr kanske..

monterar dom idag då som sagt.. inte för jag hade några fälgar innan å skryta med men.  känns lite segt!

Zoom Zoom

2 230 Inlägg
2 november 2007
haha vilka priser:) här uppe i sveg så tog dom av fälgarna bytte gummi och satt på fälgarna igen för ca 240kr;) det är billigt å bra det hehe:D
men har fortfarande sommar däck.. men beror ju på att jag iaf inte får köra bil förns i januari så då får man väll byta smile
Senast redigerat av Rojpen (2 november 2007)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Klyphuggare
328 Inlägg
2 november 2007
det ska bli bra trevligt att få på vinterdäcken tycker jag. då kan man börja vålda och sladda in i trottoarkanter utan att bry sig.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

355 Inlägg
2 november 2007
Honken_ skrev:
det ska bli bra trevligt att få på vinterdäcken tycker jag. då kan man börja vålda och sladda in i trottoarkanter utan att bry sig.

Haha!

173 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
Honken_ skrev:

Hehe, sant!

1 062 Inlägg
2 november 2007
Honken_ skrev:

så sant, då börjar d roliga big_smile bara vänta på snön
Senast redigerat av Ricky (2 november 2007)

Sök