Då var det dags att ta bort sina fina fälgar till ett par fula vinterdäck. Och att åka till bil-tema och köpa ett par "snygga" nav-kapslar kommer aldrig att hända.
Och så självklart brukar mina däck alltid sitta STENHÅRT när jag ska byta.
Och så måste man köra lugnt för att inte slita bort vinterdäck dubben.
Men bor man i sverige så gör man.
Någon mer som känner att det ska bli tråkigt att byta till vinterdäck?
Senast redigerat av saab9_3turbo (31 oktober 2007)
Då var det dags att ta bort sina fina fälgar till ett par fula vinterdäck. Och att åka till bil-tema och köpa ett par "snygga" nav-kapslar kommer aldrig att hända.
Och så självklart brukar mina däck sitta STENHÅRT fast när jag ska byta.
Och så måste man köra lugnt för att inte slita bort vinterdäck dubben.
Men bor man i sverige så gör man.
Någon mer som känner att det ska bli tråkigt att byta till vinterdäck?
Ptja, på 740 spelar det ingen större roll Däremot är det tråkigt att köpa nya däck. Kostar ju en del. Fast det ska bli desto roligare att ta av dom, och på med lite snyggare jeventus fäljar.
Ett tips: Kladda på lite kopparpasta innan du skruvar fast däcket, lossar mycket lättare när du ska ha av dom sen
Ja kass me vinter(däck) Stod flera timmar igår vid däckmaskinen för o flytta över massa sulor mellan olika fälgar... dock hade jag bara 8" alufälg att kränga på 185or på... någon som har en åsikt om hur detta kan funka... borde allt vart lite smalare fälg men vafan...
Haha, kör med Volvo original kapslar, tycker de är riktigt snygga på bilen. Och har ju inga direkta sommarfälgar att skryta om heller.. Så tycker inte det gör så mycket med vinterdäcken på
Men däremot, kan vara dags att byta snart. Kände när jag körde tidigare imorse.. frosthalka. Sommardäck. Bakhjulsdrift. Oj
Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
17" RS4-II med dubbdäck blir mina vinterhjul i år. Lite små fälgar efter min smak, men jäg overlever. Tror kanskje jäg byter innom nogra dagar. Søndag kanskje.
En kompis har 19" RS6 på vintern på sin A4 B7.. Hella hot!
Har oxå haft på mina v-däck i en vecka! Inte roligt, köra med ägg under pedalen så inte dubben flyger:( Dubbdäck + massa vrid är ingen bra kombination!!
man är van att varva och gasa mycket i svängarna men med 195 vinterdäck så spinner det bara tråkigt... men jag vill gärna ha lite snö nu... sladda o grejer
men mycket mer komfort på mina 195/65/15 jämfört med 17 tummare kör med dubb och bryr mig inte om buller, har alltid musiken på max
nizze_ : jag fick däck+fälg+montering av däcket på fälgen+ montering av bilen för 1500kr (ett sjujäkla pris) men det kostar nog inte så mycket.. runt 800kr kanske..
monterar dom idag då som sagt.. inte för jag hade några fälgar innan å skryta med men. känns lite segt!
nizze_ : jag fick däck+fälg+montering av däcket på fälgen+ montering av bilen för 1500kr (ett sjujäkla pris) men det kostar nog inte så mycket.. runt 800kr kanske..
monterar dom idag då som sagt.. inte för jag hade några fälgar innan å skryta med men. känns lite segt!
haha vilka priser:) här uppe i sveg så tog dom av fälgarna bytte gummi och satt på fälgarna igen för ca 240kr;) det är billigt å bra det hehe:D men har fortfarande sommar däck.. men beror ju på att jag iaf inte får köra bil förns i januari så då får man väll byta