3379
Sök

Saab 9000 Växellådor !

Saabvilde!
1 708 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
#1
Hejsan ! Är lite nyfiken på SAAB:s växellådor.. HUR kan jag förstärka min växellåda till ett bra pris ? Eller finns det nåt jag kan göra själv? Nu när jag snart ska ha ner lådan ?

MVH

Larsson.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

1 161 Inlägg
2 november 2007
#2
Larsson_Power skrev:
Hejsan ! Är lite nyfiken på SAAB:s växellådor.. HUR kan jag förstärka min växellåda till ett bra pris ? Eller finns det nåt jag kan göra själv? Nu när jag snart ska ha ner lådan ?

MVH

Larsson.
häng i en getrag micke big_smile
kan kanske bli svårt men du får modda tongue

Saabvilde!
1 708 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
#3
__hogberg__ skrev:
Larsson_Power skrev:
Hejsan ! Är lite nyfiken på SAAB:s växellådor.. HUR kan jag förstärka min växellåda till ett bra pris ? Eller finns det nåt jag kan göra själv? Nu när jag snart ska ha ner lådan ?

MVH

Larsson.
häng i en getrag micke big_smile
kan kanske bli svårt men du får modda tongue
Hahah ! Ja du Jonas, om jag ska göra det ska jag ha garage med lyft först ;D

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

121 Inlägg
2 november 2007
#4
Larsson_Power skrev:
Hejsan ! Är lite nyfiken på SAAB:s växellådor.. HUR kan jag förstärka min växellåda till ett bra pris ? Eller finns det nåt jag kan göra själv? Nu när jag snart ska ha ner lådan ?

MVH

Larsson.
Skicka den till någon som förstärker den är enda rätta. Jag skulle aldrig försöka pillra med det som ska ha micrometer passning.

Det kommer att kosta en slant men det är det värt för det är slitet att bli bogserad. *suck*... been there done that..
Billigast är en renov., då shimsar man lådan och sätter i lager med mindre lagerspel, enbart detta gör att lådan kommer att få mindre anspänning och därav slita på större del av kuggen, lite styktåligare.

Om du ska trimma rejält så sattsa på en förstärkning, Lager,Schims,kollapshylsa,diff. mm..
Om Lådan överlever bilen så går den säkert att sälja senare.
/Raz



Sök