3123
Sök

Kesler´s Volvo 744 GrandLuxe || Ny dörrsida & fult pedalset 17/10

Fire And Silk
2 254 Inlägg
31 maj 2008
#281
fräzigt projekt, jag fick beröm av beskitnings mannen också smile för att bilen var rostfri samt att bromsarna tog perfekt, men jag fick 5st andra 2:or iställen, 3st olika avgasvärden var förhöga pga att katalysatorn var precis tom, spindelleder och felaktig/difus ljusbild. Vet du var man kan köpa vita blinkersglas fram till en 740-90, skärmblinkers kan man ju köpa på biltema, bara att ta till en V70 så får man röktonade big_smile

Vet inte men jag tror att sprayfärgen är biligare på Meca än att köpa på Volvo smile

MvH Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

3 650 Inlägg
31 maj 2008
Trådstartare
#282
Man tackar! big_smile härligt, kul med beröm wink Inte så speciellt svåra 2:or du fick, men en katt e ju iofs inte så billig om du inte köper en beggad.
Vita frontblinkers finns på www.hova.com och kostar 595:- tror jag.

Va inne på volvo och där kostade färgen 150kr för en burk färg och en burk klarlack..inte så farligt faktiskt smile
Senast redigerat av Kesler (31 maj 2008)


Fire And Silk
2 254 Inlägg
31 maj 2008
#283
hehe, redan fixat katten och de andra 2:orna, nice får vi se om jag beställer en uppsättning vitablinkers smile
Förstagången volvo är billigare på något smile
Lycka till med ditt projekt ifortsättningen, följer det med spänning tongue

MvH Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

3 650 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
#284
Tackar Tackar..kommer inte uppdatera på nån vecka, då jag har så mkt utgifter till studenten 5:e juni..men efter det tar det fart wink

Btw så fyller jag 19 idag hehe

so long
Senast redigerat av Kesler (1 juni 2008)


4 663 Inlägg
1 juni 2008
#285
Grattis big_smile
big_smile
lycka till med studenten big_smile
mvh robin

3 650 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
#286
Saab_Robin skrev:
Grattis big_smile
big_smile
lycka till med studenten big_smile
mvh robin
Skål & tack! big_smile


Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
1 juni 2008
#287
Grattis pojk! wink
Jag såg dig ifredas föresten! Du drog om mig vid Älvsjö mässan på kvällen, du skulle vänster och jag höger på Huddingevägen big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

3 650 Inlägg
1 juni 2008
Trådstartare
#288
Robban_89 skrev:
Grattis pojk! wink
Jag såg dig ifredas föresten! Du drog om mig vid Älvsjö mässan på kvällen, du skulle vänster och jag höger på Huddingevägen big_smile
Tackar tackar big_smile
haha ne ere sant? tongue vad hade du för kärra då?
Senast redigerat av Kesler (2 juni 2008)


Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
2 juni 2008
#289
Min 740 big_smile
Tyckte jag kände igen din bil, så tänkte jag "hm fan va bekant den där bilen är då, ser fan ut som Keslers. äh de är de väl inte"
Så såg jag dina klistermärken på bakdörren och då visste jag att de va du wink

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

3 650 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
#290
Robban_89 skrev:
Min 740 big_smile
Tyckte jag kände igen din bil, så tänkte jag "hm fan va bekant den där bilen är då, ser fan ut som Keslers. äh de är de väl inte"
Så såg jag dina klistermärken på bakdörren och då visste jag att de va du wink
haha soft, vi va påväg till en polare i älvsjö..sen va de cruising på sveavägen på kvällen wink
jooo fan nu kommer jag ihåg..du hade en plexi sollucka typ? big_smile din bil va riktigt snygg! big_smile
fast det var polarn som körde hehe
Senast redigerat av Kesler (2 juni 2008)


Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
2 juni 2008
#291
Nu känner man sig ju smart här, men vad är en plexi sollucka? tongue
Är det fler cruising så säg till mig för tusan! Älskar sånt big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

3 650 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
#292
Robban_89 skrev:
Nu känner man sig ju smart här, men vad är en plexi sollucka? tongue
Är det fler cruising så säg till mig för tusan! Älskar sånt big_smile
ne men det såg ut som du hade en tacklucka av mörkt glas lr nåt?

jaja, sista fredagen varje månad är det jänke cruising längs hela sveavägen wink


Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
2 juni 2008
#293
Åh fan de måste jag dra på big_smile
Jo jag har en sån taklucka smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

3 650 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
#294
Härliga tider! NU har katalysatorn pajat också sad vill inte driva fullt, går som en symaskin nu, låter som de e stopp nånstans men ibland så skramlar den till och man hör att det kommer från katten..verkar vara full med skit..


Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
2 juni 2008
#295
De ska du nog hitta en bättre begagnad på skroten smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

3 650 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
#296
Robban_89 skrev:
De ska du nog hitta en bättre begagnad på skroten smile
mm..men de e så jobbigt å hålla på å fixa under bilen kapa å svetsa å massa grejjer.. sad om.bes om 1 v  också


474 Inlägg
2 juni 2008
#297
Kesler skrev:
Robban_89 skrev:
De ska du nog hitta en bättre begagnad på skroten smile
mm..men de e så jobbigt å hålla på å fixa under bilen kapa å svetsa å massa grejjer.. sad om.bes om 1 v  också
har du en 88a så är det ju bara rensa den på innehåll.. finns den så ska den sitta kvar, men den måste ju inte fungera

Volvo S60 2.5T AWD

3 182 Inlägg
2 juni 2008
#298
köp en katt på biltema

3 650 Inlägg
2 juni 2008
Trådstartare
#299
Ruuska_ skrev:
Kesler skrev:
Robban_89 skrev:
De ska du nog hitta en bättre begagnad på skroten smile
mm..men de e så jobbigt å hålla på å fixa under bilen kapa å svetsa å massa grejjer.. sad om.bes om 1 v  också
har du en 88a så är det ju bara rensa den på innehåll.. finns den så ska den sitta kvar, men den måste ju inte fungera
en 88a är det, men vet inte om de e en a lr b..men hur blir avgasvärdena m.m om den är rensad?

pukan2 ja kanske blir det, fan bilkostnadena drar iväg asså, ska kolla med skroten först om man hittar nån bättre beggad
Senast redigerat av Kesler (2 juni 2008)


Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
3 juni 2008
#300
Än sålänge har de bara vart soppan som kostat helvete sen jag börja köra, de va iof i fredas jag börja med de haha tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination


Sök