3951
Sök

Kesler´s Volvo 744 GrandLuxe || Ny dörrsida & fult pedalset 17/10

Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
10 september 2008
Annars om du inte är så JÄTTE-seriös, kan du ju alltid använda dig av en bas"vägg" som jag gjort smile

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
11 september 2008
hah
4ntr4x skrev:
Annars om du inte är så JÄTTE-seriös, kan du ju alltid använda dig av en bas"vägg" som jag gjort smile

Erik H

3 650 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Gör om måtten till decimeter, då blir svaret automatiskt i liter.

jasså, e de så lätt big_smile

4ntr4x Klart det ska vara seriöst gjort, & någorlunda bra ljud ska man ju också ha  smile

Legitimerad bilfantast
223 Inlägg
12 september 2008
Självklart blir det ju bra ljud, anser jag iallafall. Använde bara 2 basreflexrör som går upp igenom hatthyllan smile

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
12 september 2008
ja det ska man ju big_smile
Kesler skrev:
Drönirettab skrev:
Gör om måtten till decimeter, då blir svaret automatiskt i liter.

jasså, e de så lätt big_smile

4ntr4x Klart det ska vara seriöst gjort, & någorlunda bra ljud ska man ju också ha  smile

Erik H

461 Inlägg
12 september 2008
Då det endast är 29cm högt under hatthyllan på 740 å 12" brukar ju bara 30cm+ så man måste ju ha en skaplig vinkel å då får inte korgen eller magneten vara för stor då den tar i botten på lådan

Jag föreslår 1 ir 2st 10" basar, lirandes mot ryggstödet (givetvis tätad runtom lådan så inget läcker bak) samt dubbla 4" portar i hatthyllan ,det är beprövat i 7/940!

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

11 Inlägg
12 september 2008
den var nice smile

3 650 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
M.Persson skrev:
Då det endast är 29cm högt under hatthyllan på 740 å 12" brukar ju bara 30cm+ så man måste ju ha en skaplig vinkel å då får inte korgen eller magneten vara för stor då den tar i botten på lådan

Jag föreslår 1 ir 2st 10" basar, lirandes mot ryggstödet (givetvis tätad runtom lådan så inget läcker bak) samt dubbla 4" portar i hatthyllan ,det är beprövat i 7/940!

Du har fan rätt, mätte basen nyss = 31cm :S Hm, har inte råd att köpa nytt ljud nu, utan ville köra på den jag har. Tror jag kommer vinkla fronten på lådan, fastän ljudet inte kommer bli 100 procentigt så kör jag på det smile

btw hur gör ni som dragit portarna genom hatthyllan, sågar ni upp plåten lr? kanske finns hål?

volvo-fredde Tack skaru ha big_smile
Senast redigerat av Kesler (12 september 2008)

461 Inlägg
12 september 2008
Jo har byggt några låder till 7/940 åt folk så man lär ju sig vad som funkar smile

Finns små hål, men du får klippa/såga upp dom för att få igenom portarna, tänk bara på att ha porten tätt, och så att det är tätt bakom lådan så inte ljudet smitter ut i bagagutrymet.

3 650 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
okejokej, hur menar du ha porten tätt bakom? att den ska sitta tätt med ryggen på baksätet lr?

461 Inlägg
13 september 2008
Ja alltså porten skruvas ju bäst på insidan av lådan för att få så bra "flöde" på luften som möjligt, sen kommer du säkerligen få kapa ner porten lite så att den inte sticker upp ovanför nackstöden smile se då till så att du får det tätt när du skarvar ihop den igen.

Det andra jag tänkte på var att du bygger en väg eller liknande bakom lådan så att ljudet inte åker ut i bagautrymmet om du förstår hur jag menar?
Senast redigerat av M.Persson (13 september 2008)

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
14 september 2008
Kom du iväg igår till racet? Snuten kom och sabba allt så de vart inget tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

3 650 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Kom du iväg igår till racet? Snuten kom och sabba allt så de vart inget tongue

aa hörde det sad heh nä missade mötet, å visste inte vart det skulle köras..hängde på nåra bilar med tappa bort dom med tongue

1 659 Inlägg
14 september 2008
Synd att jag inte bytte nummer med dig så hade jag kunnat raporterat tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

1 659 Inlägg
16 september 2008
v80_ecke skrev:
inget lyckat race eller?

Nej snuten hade så tråkigt och fick väl dåligt samvete av att bara sitta käka munkar och få betalt att dom drog dit och ställde sig ivägen istället och bara satt och tog betalt roll

(\_/)
(O.o)

3 650 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
Har börjat med baslådebygget nu, men det verakar gå åt helvete. Kör på 2cm tjock playwood tongue

men det verkar nästan som att det inte går att köra 12" under hatthyllan. Antingen blir lådan för hög, lr så går inte baskorgen in :S har försökt vinkla fronten, men det ser grymt tight ut. Ska forsätta imorgon så får vi se hur de går

105 Inlägg
16 september 2008
Plywood yikes  Wtf tongue
Du skall anvönda dig helst av MDF skivor! Då får du bra mycket bättre ljud på köpet

3 650 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
mrjaba skrev:
Plywood yikes  Wtf tongue
Du skall anvönda dig helst av MDF skivor! Då får du bra mycket bättre ljud på köpet

Jo jag vet, men tog det jag hade. Lådan duger gott & väl till den basen jag har. Plus att mdf väger bly wink

Sök