2802
Sök

Galad8's Ford sierra Xr4i <PROJEKT> Uppdatering! 2010-05-09...

CarCass
627 Inlägg
18 december 2007
Ser bra ut. Men jag skulle skippa det blåa på varvräknaren.
Hastighetsmätaren blev riktigt bra

Join the Evolution

62 Inlägg
18 december 2007
Haha varvräknaren blev ju asbra! big_smile Dom andra mätartavlorna blev riktigt bra, men bäst va varvräknaren! ;D

1 997 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
CarCass skrev:
Ser bra ut. Men jag skulle skippa det blåa på varvräknaren.
Hastighetsmätaren blev riktigt bra

OKej, joo. De fundera ja också på faktiskt.
Gjorde de blå och gröna i syfte att skapa lite frågor... tongue
Men okej, ja ska ändra på de.

Men de gröna var okej eller? (ekonomisk körning eller va de heter). smile
Fast egentligen.. Den här kommer inte gå ekonomiskt så ja tar bort de gröna också! Ahahah tongue

1 997 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Sputnikk skrev:
Haha varvräknaren blev ju asbra! big_smile Dom andra mätartavlorna blev riktigt bra, men bäst va varvräknaren! ;D

Ahaha, här har vi en som tycker nåt helt annat. Haha.
Vad vare som var så speciellt med den då?

Förklara gärna, för själv tycker ja de blev lite små konstigt me de blå och gröna.. hmm

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 december 2007
blir bra det här!... men en liten klurig fråga, hur tänkte du fixa belysningen till mätartavlorna när belysningen kommer bakifrån tavlorna?? jag menar tar du bort dom gammla tavlorna så kommer ju hela vita mätartavlan lysa upp och det blir ju inge snyggt och om du ska montera dom vita utanpå dom gammla så måste dom siffrorna osv sitta exakt på micromillimetern på dom gammla tavlornas siffror och de, annars ser äve det knepigt ut.. om du förstår hur jag menar? smile

anledning varför jag undrar är för att jag själv har hållt på med vita mätartavlor till sierra men alldrig kommit på ett bra sätt att få till belysningen så jag tänkte att du kanske hade funderat ut nått bra sätt?? smile
Senast redigerat av _Glenne_ (18 december 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 997 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
blir bra det här!... men en liten klurig fråga, hur tänkte du fixa belysningen till mätartavlorna när belysningen kommer bakifrån tavlorna?? jag menar tar du bort dom gammla tavlorna så kommer ju hela vita mätartavlan lysa upp och det blir ju inge snyggt och om du ska montera dom vita utanpå dom gammla så måste dom siffrorna osv sitta exakt på micromillimetern på dom gammla tavlornas siffror och de, annars ser äve det knepigt ut.. om du förstår hur jag menar? smile

anledning varför jag undrar är för att jag själv har hållt på med vita mätartavlor till sierra men alldrig kommit på ett bra sätt att få till belysningen så jag tänkte att du kanske hade funderat ut nått bra sätt?? smile

Klurig ja..
Hmm, jaadu. De va en bra fråga.. Eh.
Det har jag aldrig funderat på. Kan man göra så att man lyser upp dom framifrån på nåt sätt?

Joo, ja förstår..

Har inget bra sätt, tack för kommentaren, verkligen.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
18 december 2007
Galad8 skrev:
_Glenne_ skrev:

Klurig ja..
Det har jag aldrig funderat på. Kan man göra så att man lyser upp dom framifrån på nåt sätt?

Joo, ja förstår..

hehe okej okej... jag trodde inte heller det skulle bli så klurigt och svårt att fixa belysningen när jag höll på med vita tavlor till 2,9an heller men jag kom alldrig fram till nån bra lösning som sagt så jag sket i det... jag funderade även som du sa att lysa upp dom framifrån men jag tyckte det kändes så B:igt så jag gjorde inte så heller, sedan när jag alldrig kom på hur jag skulle lösa det så funderade jag på att köpa färdiga tavlor men dom var så dyr så jag struntade i det smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 997 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
Galad8 skrev:
_Glenne_ skrev:

Klurig ja..

Joo, ja förstår..

hehe okej okej... jag trodde inte heller det skulle bli så klurigt och svårt att fixa belysningen när jag höll på med vita tavlor till 2,9an heller men jag kom alldrig fram till nån bra lösning som sagt så jag sket i det... jag funderade även som du sa att lysa upp dom framifrån men jag tyckte det kändes så B:igt så jag gjorde inte så heller, sedan när jag alldrig kom på hur jag skulle lösa det så funderade jag på att köpa färdiga tavlor men dom var så dyr så jag struntade i det smile

...Tack för den inspirerande kommentaren... hmm
Nee, men jag förstår. Det blir väl lite B-igt. Får väl se hur de blir.
Och de är dyrt att köpa som du säger!

62 Inlägg
18 december 2007
Galad8 skrev:
Sputnikk skrev:

Förklara gärna, för själv tycker ja de blev lite små konstigt me de blå och gröna.. hmm

Haha japp tongue Man måste ju sticka ut från mängden ibland ;P
Ja tyckte färgblandningen blev rolig, eftersom de ja lärde mig på bilskolan om ECO-driving, så ska man växla mellan 2500 - 3000 varv, och de såg bra ut på din mätartavla ;D Blev du klokare av svaret? ;P
De skulle vart snyggt om du haft kameliont effekt på färgen, typ grönt som övergår till rött ;P

1 997 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Sputnikk skrev:
Galad8 skrev:
Sputnikk skrev:

Haha japp tongue Man måste ju sticka ut från mängden ibland ;P
Ja tyckte färgblandningen blev rolig, eftersom de ja lärde mig på bilskolan om ECO-driving, så ska man växla mellan 2500 - 3000 varv, och de såg bra ut på din mätartavla ;D Blev du klokare av svaret? ;P
De skulle vart snyggt om du haft kameliont effekt på färgen, typ grönt som övergår till rött ;P

Hmm, lite kanske.
Men det blåa kommer jag nog ta bort iallafall.
big_smile

kevlar_soul
19 december 2007
Skippa det blå, annars var det kanon! Go for it!

Angående belysningen, går det inte att lösa med riktigt starka LED ljus?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 december 2007
kevlar_soul skrev:
Angående belysningen, går det inte att lösa med riktigt starka LED ljus?

problemet är ju att få siffrorna att lysa och inte hela mätartavlan smile

kevlar_soul
19 december 2007
Men om man använder starka LED ljud, bakom originaltavla och klistrar den vita på den med rätt stor precision, kommer inte ljuset med all säkerhet leta sig fram då? Eller är jag ute och cyklar?tongue

1 997 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
Ni kanske inte har tänkt på det men..
Dom jag har gjort ser ju helt annars ut än orginal tavlorna, så jag vet inte hur jag ska göra faktiskt...

Kolla på bränsle, temperatur tavlan.. Tillexempel. Hur får man "Ford Sierra Xr4i" att lysa upp?

Eller hastighetsmätaren.. Då är siffrorna på utsidan istället för insidan och så.. Så man kan ju inte få så att det lyser igenom orginaltavlorna... hmm

Ääh, men det löser sig nog ska ni se roll

Och ja, det blå tar jag bort! Men de gröna kommer jag behålla bara för att se ser kul ut. Haha. big_smile

kevlar_soul
19 december 2007
Aha, det blir lite problem med andra ord.. Hehe.. Lycka till eller något tongue

1 997 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
kevlar_soul skrev:

Joo, de kan man säga...
Man kan väl bygga dioder på framsidan på nåt sätt? Haha. smile
Typ borra hål. sen löda dioder i själva mätarhuset, så de lyser upp hela tavlorna. De borde ju funka.. Eller? smile

kevlar_soul
19 december 2007
Det kan vara värt ett försök men ja, det kan bli rätt svårt och se mindre bra ut om man inte gör det på rätt sätt..

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
19 december 2007
Galad8 skrev:
kevlar_soul skrev:

Joo, de kan man säga...
Typ borra hål. sen löda dioder i själva mätarhuset, så de lyser upp hela tavlorna. De borde ju funka.. Eller? smile

jappjapp så hade jag på min gammla a-traktor... det är ju inte lika snyggt som om siffrorna lyser men det ser väll skapligt ut iaf, men som jag har skrivit tidigare så känns det lite B:igt men det är ju från person till person.. men att göra så ser ju faktiskt ganska bra ut igentligen endå smile

1 997 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
kevlar_soul skrev:
Det kan vara värt ett försök men ja, det kan bli rätt svårt och se mindre bra ut om man inte gör det på rätt sätt..

Jag har ju ett extra mätarhus liggandes. Så det kostar ju inget att prova? big_smile
Tänker nog prova iallafall. smile

"på rätt sätt" vilket är det rätta sättet då? tongue

1 997 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
Galad8 skrev:
kevlar_soul skrev:

Joo, de kan man säga...

jappjapp så hade jag på min gammla a-traktor... det är ju inte lika snyggt som om siffrorna lyser men det ser väll skapligt ut iaf, men som jag har skrivit tidigare så känns det lite B:igt men det är ju från person till person.. men att göra så ser ju faktiskt ganska bra ut igentligen endå smile

OKej, tack för svaret. Ska nog se om jag inte kan lösa det här iallafall... smile

Sök