Så, stunden alla har väntat på, momentet alla ville se, det just DU sitter å väntar på, nu är stunden kommen. (Haha de där lät fel. ) Hur som helst så kommer nu Uppdateringen!
Gick och la mig halv 3 inatt. Hehe.
Hade ställt väckaren på 9, och en till väckare på 5 över 9... ...och en till på 10 över 9 hehe. Allt för att inte svika alla läsare!
Snoooozade till kvart över 9. Tänkte "Åååh, vad livet är jobbigt just nu. Men allt för er, så steg jag upp, gjorde en gröttallrik i mikron och slevade i mig den, tillsammans me en liter mjölk. Gott, och en bra start på dagen.
Därefter gick jag genast ut i garaget och började skruva. Och då kommer vi till bilderna.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hade redan igår planerat vad jag skulle göra igår, så jag började skruva lös...
Motorbild, som det såg ut imorse.
...Började skruva lös fjädertallrikarna och Kylarlocket till expansionskärlet.
Likaså på andra sidan...
Bortaaa. Var gummi under (viktigt å veta va? Hehe.
Då hade jag alltså, 2 fjädertallrikar, 2 låsmuttrar och 1 kylarlock på listan.
Lite skabbig bild men, kylarlocket före.
...Och efter behandling med (den numer omtalade) guldtrissan. Hehe.
Provade montera den på kärlet lite snabbt, och visst ser det redan mycket bättre ut?
Arbetet fortskred. Ena fjädertallriken på bild. Före behandling...
...Och efter, lägg märke till hur knottrig ytan är.
Galad8's, (även känd som Jonathan) arbete fortsatte med hög klass. Hihi.
Visst blire fint?
Provmonterade lite snabbt. Orkade inte att skruva ner muttern hela vägen, haha. Men snyggare blir det!
Guldtrissad VS obörjad. Tänkte den här bilden, så man får se skillnaden.
Alla grejer körda med guldtrissan.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu har vi kommit till den . då det är dags att börja med handslipningen, ett segt arbete, som tar ENORM tid, om man vill göra det seriöst. Och det vill ju jag, så därför tog de mycke tid av dagens arbete. Men bra blir det!
Dagens objekt redo för operation, viktminskning/slipning/polering.
Lägg märke till hur knottrig ytan är... Det är OTROLIGT jobbigt att putsa bort dessa "förhöjningar" eller vad man ska kalla det. Man måste ju putsa ner dessa om man vill få ett bra slutresultat. Därför tar det så mycket tid, och händer/fingrar påfrestas rätt mycket!
Sådär såg pappret ut efter jag hade putsat på ena fjädertallriken. Man måste ju trycka hårt för att förhöjningarna ska slipas ner också. Men bra blir det! Det gula pappret är P40.
På den vänstra är då förhöjningarna borta, men int på den högra... Hehe.
Muttrarna och tallrikarna slipade med P40. Tog 1 timme å 30 minuter tror jag, att få bort alla förhöjningar och så. Nu tänker du väl "Men, det är ju inte så mycket, typ en långfilm?" Då ska ja säga dig, Jo de är lång tid när man sitter och slipar å slipar å slipar å slipar... Man kollar på den där metallbiten, ser förhöjningarna försvinna långsamt, långsamt. Men skillnad blir det ju. Börjar du förstå varför det tar så lång tid, om man är seriös?
*Suck* Hehe. Bara å kämpa vidare, men vad gör man inte för er!
2 timmar och 20 minuter. Eller 7 stycken The simpsons avsnitt senare. Allt slipat med P40. Segt, men första steget tar alltid längst tid, eftersom man ska bort med alla förhöjningar då...
Ganska stor skillnad mellan P40 och P80. Slipat med P80 på bilden... Tog en timme typ. Så de gick ju fortare! Hehe.
Kom inte åt i mitten, så de kunde jag som int göra nåt åt...
1 och en halv timme till. Slipat med P120 och P150... Börjar ju se trevligt ut redan nu, om man jämför med frånbörjan då!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen gav fingrarna verkligen upp, dom ville int nå mer idag. Så då tänkte jag att då kan jag ju testa "montera" grejerna på bilen för å se vad man ska längta efter...
Kylarlocket och fjädertallriken. Kommer bli så bra de här alltså! Slipat med P150.
Visst blir man lite småkär? Haha.
...Och andra sidan.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen fick ja nå ryck, så ja tjuvkika lite hur de kunde bli när allt är klart. La dit grejerna lite snabbt bara...
Luftfilterkåpan, ventilkåporna, insuget, fjädertallrikarna och kylarlocket. Kommer bli najs!
Aah, tänk dig när allt ser ut som Ventilkåpan!
Kom inte ihåg hur många timmar jag lagt ner på den. Men en sak kan jag säga och det är att jag blev NÖJD med den!
Luftfilterkåpan.
Och så avslutade jag för den här dan, plockade ju bort grejerna men, sådär ser det ut för tillfället!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Okej, innan jag "Skickar" måste jag passa på att tacka alla som stöttar mig och ger mej snälla och... Vad ska man säga, engagerande kommentarer, det gör att man orkar lite extra. Tack tack! Nu vill jag se lite kommentarer!
Gick och la mig halv 3 inatt. Hehe.
Hade ställt väckaren på 9, och en till väckare på 5 över 9... ...och en till på 10 över 9 hehe. Allt för att inte svika alla läsare!
Snoooozade till kvart över 9. Tänkte "Åååh, vad livet är jobbigt just nu. Men allt för er, så steg jag upp, gjorde en gröttallrik i mikron och slevade i mig den, tillsammans me en liter mjölk. Gott, och en bra start på dagen.
Därefter gick jag genast ut i garaget och började skruva. Och då kommer vi till bilderna.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hade redan igår planerat vad jag skulle göra igår, så jag började skruva lös...
Motorbild, som det såg ut imorse.
...Började skruva lös fjädertallrikarna och Kylarlocket till expansionskärlet.
Likaså på andra sidan...
Bortaaa. Var gummi under (viktigt å veta va? Hehe.
Då hade jag alltså, 2 fjädertallrikar, 2 låsmuttrar och 1 kylarlock på listan.
Lite skabbig bild men, kylarlocket före.
...Och efter behandling med (den numer omtalade) guldtrissan. Hehe.
Provade montera den på kärlet lite snabbt, och visst ser det redan mycket bättre ut?
Arbetet fortskred. Ena fjädertallriken på bild. Före behandling...
...Och efter, lägg märke till hur knottrig ytan är.
Galad8's, (även känd som Jonathan) arbete fortsatte med hög klass. Hihi.
Visst blire fint?
Provmonterade lite snabbt. Orkade inte att skruva ner muttern hela vägen, haha. Men snyggare blir det!
Guldtrissad VS obörjad. Tänkte den här bilden, så man får se skillnaden.
Alla grejer körda med guldtrissan.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu har vi kommit till den . då det är dags att börja med handslipningen, ett segt arbete, som tar ENORM tid, om man vill göra det seriöst. Och det vill ju jag, så därför tog de mycke tid av dagens arbete. Men bra blir det!
Dagens objekt redo för operation, viktminskning/slipning/polering.
Lägg märke till hur knottrig ytan är... Det är OTROLIGT jobbigt att putsa bort dessa "förhöjningar" eller vad man ska kalla det. Man måste ju putsa ner dessa om man vill få ett bra slutresultat. Därför tar det så mycket tid, och händer/fingrar påfrestas rätt mycket!
Sådär såg pappret ut efter jag hade putsat på ena fjädertallriken. Man måste ju trycka hårt för att förhöjningarna ska slipas ner också. Men bra blir det! Det gula pappret är P40.
På den vänstra är då förhöjningarna borta, men int på den högra... Hehe.
Muttrarna och tallrikarna slipade med P40. Tog 1 timme å 30 minuter tror jag, att få bort alla förhöjningar och så. Nu tänker du väl "Men, det är ju inte så mycket, typ en långfilm?" Då ska ja säga dig, Jo de är lång tid när man sitter och slipar å slipar å slipar å slipar... Man kollar på den där metallbiten, ser förhöjningarna försvinna långsamt, långsamt. Men skillnad blir det ju. Börjar du förstå varför det tar så lång tid, om man är seriös?
*Suck* Hehe. Bara å kämpa vidare, men vad gör man inte för er!
2 timmar och 20 minuter. Eller 7 stycken The simpsons avsnitt senare. Allt slipat med P40. Segt, men första steget tar alltid längst tid, eftersom man ska bort med alla förhöjningar då...
Ganska stor skillnad mellan P40 och P80. Slipat med P80 på bilden... Tog en timme typ. Så de gick ju fortare! Hehe.
Kom inte åt i mitten, så de kunde jag som int göra nåt åt...
1 och en halv timme till. Slipat med P120 och P150... Börjar ju se trevligt ut redan nu, om man jämför med frånbörjan då!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen gav fingrarna verkligen upp, dom ville int nå mer idag. Så då tänkte jag att då kan jag ju testa "montera" grejerna på bilen för å se vad man ska längta efter...
Kylarlocket och fjädertallriken. Kommer bli så bra de här alltså! Slipat med P150.
Visst blir man lite småkär? Haha.
...Och andra sidan.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen fick ja nå ryck, så ja tjuvkika lite hur de kunde bli när allt är klart. La dit grejerna lite snabbt bara...
Luftfilterkåpan, ventilkåporna, insuget, fjädertallrikarna och kylarlocket. Kommer bli najs!
Aah, tänk dig när allt ser ut som Ventilkåpan!
Kom inte ihåg hur många timmar jag lagt ner på den. Men en sak kan jag säga och det är att jag blev NÖJD med den!
Luftfilterkåpan.
Och så avslutade jag för den här dan, plockade ju bort grejerna men, sådär ser det ut för tillfället!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Okej, innan jag "Skickar" måste jag passa på att tacka alla som stöttar mig och ger mej snälla och... Vad ska man säga, engagerande kommentarer, det gör att man orkar lite extra. Tack tack! Nu vill jag se lite kommentarer!
Senast redigerat av Galad8 (7 januari 2008)
Där har ni min projekttråd:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 8#p1688888
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 8#p1688888
0
0
0
0