har inte följt tråden men kikade igenom lite nu.. å de ser ju förjävla BRA ut! Men slippapper "P600" osv va menas med det? för de är väl inte kornstorlek??
har inte följt tråden men kikade igenom lite nu.. å de ser ju förjävla BRA ut! Men slippapper "P600" osv va menas med det? för de är väl inte kornstorlek??
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=190416 Sen sådär när jag slipat klart den. Och ja, det slipades för hand! Tror du mig nu då? Finns beskrivet i tråden hur jag gjorde om du tvivlar. Bara att läsa!
isak90: Joo, jag går ju som sagt fordons med inriktning transport. Vi har lite speciella regler där, vi måste tillexempel ha kört upp för B-kortet, innan vi får börja övningsköra lastbil. Och jag ska helst ha kört upp för lastbilskortet innan jag går ut tvåan... Förstår du nu då?
Just ja, tänkte bara säga att jag klarade inte uppkörningen idag. Var väl lite för nervös. Men de är inte hela världen. Det kommer fler gången, inom en snar framtid! Hade jag varit 18 hade jag väl gråtit blod. Men nu är de int så farligt.
Sen får vi se om de kanske kommer in en uppdatering ikväll också...
Blir nog bra efter allt polerande. Lägger du på en lack el liknande så att inte delarna börjar rosta?
Vad menar du med "Just ja, tänkte bara säga att jag klarade inte uppkörningen idag. Hade jag varit 18 hade jag väl gråtit blod. Men nu är de int så farligt"?
Man måste väl vara 18 för uppkörningen eller är det teoriprovet du pratar om?
Blir nog bra efter allt polerande. Lägger du på en lack el liknande så att inte delarna börjar rosta?
Vad menar du med "Just ja, tänkte bara säga att jag klarade inte uppkörningen idag. Hade jag varit 18 hade jag väl gråtit blod. Men nu är de int så farligt"?
Går man fordons med inr. Transport, så är reglerna lite annars mot vanligt. Dom får köra upp osv tidigare.
Går man fordons med inr. Transport, så är reglerna lite annars mot vanligt. Dom får köra upp osv tidigare.
Haha, härligt med en som svarar åt en. ,) Jepp, vi får. Och måste köra upp tidigare eftersom vi ska hinna med C och CE innan jag gått ut trean. C kortet ska ja helst ha tagit innan jag går ut 2an. De hade blivit lite svårt om vi inte haft det undantaget...
Angående det jag polerar... Blir inte lack, eftersom det är så jobbigt att ta bort lack, och lägga på ny, om man skulle råka repa den. Så jag kommer vaxa den som skydd.
tvivlade inte på dig men trodde inte att någon människa skulle ha orken att pyssla för hand. tycker det blir tillräckligt med maskin men... iaf då någon som har vana att köra med maskin gör det
tvivlade inte på dig men trodde inte att någon människa skulle ha orken att pyssla för hand. tycker det blir tillräckligt med maskin men... iaf då någon som har vana att köra med maskin gör det
Trodde inte jag skulle orka heller. Men det går inte att beskriva hur mycket kraft man kan få av trevliga kommentarer och så! Det hjälper!
Sorry för offtopic. Men tyckte de va lite skoj iallafall. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Så till slipningen!
Som bekant, så såg det ju ut sådär när jag hade slipat med P800.
Sen vet jag inte om det är jag som är konstig eller om det verkligen blev så stor skillnad mellan P800 och P1200, som jag slipade med. Avgör själv!
När man vinklar locket lite, kommer "spegeln" fram. Kolla i kylarlocket...
Sen var ena fjädertallriken, och en mutter slipad med P1200. Samma sak där.
De roliga är ju att jag har INTE använt några medel än, typ autosol och så. BARA handslipning! Det lönar sig!
Tittar man uppifrån så är det kvar repor, men de är påväg att bli mindre grova och när man sen använder vaxet, försvinner dom nästan!
Sen la jag på hatten för natten. Gick å la mig halv 5. Steg upp halv 10. Haha. Nu ska det slipas!
Som sagt, inga medel än, bara mina händer och slipapprena!