2615
Sök

Högerstyrning, Går det verkligen ??

Skaune
12 april 2007
#21
Att växla i en högerstyrd bil är ju precis lika enkelt som i en vänsterstyrd, dom ligger ju på samma ställe ju! tongue

333 Inlägg
12 april 2007
#22
dfast man växlar ju med andra handen. Det är lite knepigt i början. Men efter en dag eller två så känns det lika naturligt som att växla med höger handen. Sitta på andra sidan bilen tar ca 15min att vänja sig vid.

En grej jag fortfarande har problem med är blinkersspaken som byter plats spaken för torkarna. Det är nog det största problemet.

Omkörningar är inte heller så illa om man planerar sin körning.
Jag tycker det är oändligt mycket svårare att köra om med min vänsterstyrda Golf 1.8 än med nån av mina högerstyrda bilar.

Den enda anledningen jag ser till att köpa en dyrare vänsterstyrd bil av samma modell är för att det blir mer lättsålt sen när det är dags.


1 231 Inlägg
12 april 2007
#23
yakozan skrev:
dfast man växlar ju med andra handen. Det är lite knepigt i början. Men efter en dag eller två så känns det lika naturligt som att växla med höger handen. Sitta på andra sidan bilen tar ca 15min att vänja sig vid.

En grej jag fortfarande har problem med är blinkersspaken som byter plats spaken för torkarna. Det är nog det största problemet.

Omkörningar är inte heller så illa om man planerar sin körning.
Jag tycker det är oändligt mycket svårare att köra om med min vänsterstyrda Golf 1.8 än med nån av mina högerstyrda bilar.

Den enda anledningen jag ser till att köpa en dyrare vänsterstyrd bil av samma modell är för att det blir mer lättsålt sen när det är dags.
Ja fy fan blinkers/torkarspakarna är det värsta smile Nå grymt irriterande. Sen när man sätter sig i en "vanlig" bil igen så blir det ju lika fel där smile

Mitt projekt: Evo III

study
772 Inlägg
12 april 2007
#24
det där med kamera låter bra faktiskt dock lite jobbigt att göra rent den medt är en annan sak.

7 120 Inlägg
12 april 2007
#25
"Hellre fel sidan i rätt bil än rätt sida i fel bil" big_smile

Men jag har inga problem med högerstyrt.

Skaune
12 april 2007
#26
Blir lätt lustigt när man använder vindrutetorkarna en varm solig dag när man kör in i en rondell! tongue Personligen har jag lika lätt för o växla med både höger o vänster hand!cool

1 231 Inlägg
12 april 2007
#27
moose46019 skrev:
det där med kamera låter bra faktiskt dock lite jobbigt att göra rent den medt är en annan sak.
Jo det är ju en idé. Men känns lite överflödigt, ligger man bakom en lastbil får man helt enkelt hålla sig lite. Vanliga bilar brukar inte vara något problem.

Mitt projekt: Evo III

GOES wild
325 Inlägg
12 april 2007
#28
ludde__mannen skrev:
Montera en kamera riktad frammåt i vänster ytterbackspegel, och sedan en skärm inne i bilen så ser du bättre frammåt än du gör om du sitter i vänstersätet wink
HAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHA

Silly rabbit - Trix are for kids

Golle
448 Inlägg
12 april 2007
#29
Inga som helst problem med högerstyrt, vänjer sig på 10-20 min.

James May: In other news.... I've fitted a fan!

835 Inlägg
12 april 2007
#30
Jag tror inte det är individuellt iaf... (?) rolllolbig_smile
Senast redigerat av Epitaph (12 april 2007)

LicensSvetsare
280 Inlägg
12 april 2007
#31
Funderar själv över importare, hörde att det kostade 30.000 att bygga om en supra?
Om det stämmer så kommer du fortfarande undan mycket billigare än om du köper i sverige, iaf om det gäller en dyrare bil!

Slår man yxan i båten får man ro som fan!

Fartmissbrukare
1 302 Inlägg
12 april 2007
#32
JoCkeWe skrev:
Leta upp en 300zx Singelturbo istället smile

edit: gjordes fram till -89 och är vänsterstyrda..!
finns gott om vänsterstyrda Z32:or oxå wink

"I de blindas rike , är den enögde Kung"

Evolution Garage
478 Inlägg
18 april 2007
#33
Tog ett av mina körkort i australien smile
Behövde egentligen inte göra det där, men var bara tvungen big_smile
Tog väldigt kort tid att vänja sig faktist, även fast jag kört bil till och från i sverige i ca 20 år.. smile

"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)

Byfåne
368 Inlägg
18 april 2007
#34
AudiS skrev:
Funderar själv över importare, hörde att det kostade 30.000 att bygga om en supra?
Om det stämmer så kommer du fortfarande undan mycket billigare än om du köper i sverige, iaf om det gäller en dyrare bil!
Har du tur kan det kosta 2000-3000 kr. Stora problemet är om du inte har rätt lysen utan måste byta.

Tar 10 min att vänja dig vid att sitta på höger sidan, sen tar det 10 min till att vänja sig vid att växla med vänster näven, men hoppar du ofta mellan en högerstyrd och en vänsterstyrd
så brukar man dra på blinkers/vindrutetorkarna vid fel tillfälle.



Sök