2642
Sök

Vad kostar det ca att serva bilen !!!!

13 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
Vad kostar det att serva bilen och vad kan man begära att dom ska göra för det priset?????

274 Inlägg
7 november 2007
vad e det för bil ifråga?

13 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
nä sant la det kanske fel, men har ju med motorn att göra.

Rent A Retard !
674 Inlägg
7 november 2007
sen så beror det väl på vad som ska servas. om du bara ska göra ett olje byte eller om du ska byta kamremmen eller om bromsbeläggen ska bytas.. det är en jävla skillnad på service och service tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

13 Inlägg
7 november 2007
Trådstartare
oljebyte, filter med tror jag. Bromsbeläggen vet jag inte om det behövs, dom tar bra men det är kanske dax snart då!!! Har inte gjorts på d senast 3 åren. Vad kostar det då????

Rent A Retard !
674 Inlägg
7 november 2007
tja, på verkstad ett par tusen, men om du gör allt själv så blir det billigare, sen så beror det på vilket bilmodell, o motor det är

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
7 november 2007
Bilmodell?

Min 850 va på 19.500-milaservicen för ett tag sen och det gick på strax under 2000kr.
Nya filter och oljor överallt smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Thorssa
7 november 2007
Vilken fråga...det beror ju helt och hållet på bilmodell, miltal, vad som är gjort på tidigare service, vart du bor, märkesverkstad eller mindre verkstad osv osv.

4 571 Inlägg
7 november 2007
Hur långt är ett snöre?

Förvänta dig inga utförliga svar om du inte skriver bilmodell, vilken typ av service, vart du tänker serva den osv osv.

Rent A Retard !
674 Inlägg
7 november 2007
Izual skrev:
Hur långt är ett snöre?

Förvänta dig inga utförliga svar om du inte skriver bilmodell, vilken typ av service, vart du tänker serva den osv osv.

WORD! big_smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

2 Inlägg
7 november 2007
..har mer än 40års erfarenhet av reparationer(visserligen kameror) o denna fråga..vad kostar det att reparera ngt. som inte funkar..? Bilen startar inte..vad kostar det ?

93 Inlägg
7 november 2007
halvkass tråd hmm

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
7 november 2007
folkvagn skrev:
halvkass tråd hmm

Då är den ju halvbra också wink

Tycker det mer va en helkass tråd tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

296 Inlägg
7 november 2007
nä men det här är ju tyvär en typisk fråga som alla som är i branschen får. 
men om du skulle ge oss all info  vart du bor, vilken bil  års model. miltal, vad du har för önskemål att göra på den,   märkes, liten verkstad eller fixar nisses garage smile
då kan vi ge dig ett ca:  xxxx:-

736 Inlägg
8 november 2007
Izual skrev:
Hur långt är ett snöre?

Ett snöre är dubbla avståndet från mitten till ena ändan långt.

10 287 Inlägg
8 november 2007
Ja. Och priset på en service är exakt lika mycket som dubbla priset på halva priset för samma service. Såvida man inte tjatar på meken - då tillkommer ytterligare 20% på priset.

Vänta på OOP och låt han berätta lite bättre vad det är för bil etc.

/Göran

frasse4 skrev:
Izual skrev:
Hur långt är ett snöre?

Ett snöre är dubbla avståndet från mitten till ena ändan långt.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

13 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
Men shit!!!!
Sorry, tacksam för alla svar men jag vänder ju mig till er för att jag har tummen mitt i handen på området:rolleyes:

Jag har en Golf 1,8 moter årsmodell - 97. den har gått 15500mil. Kamremsbyte är gjort vid 12000 mil . Jag har haft den inne på verksatd för olika projekt så som byte av avgasrör och djuddämpare, helt ny koppling tidigare kamremsbyte. Då har jag alltid bett dom att kolla så att allt ok olja osv.  Bettan går jätte bra men ska säljas så jag måste fixa lite innan ch har inte haft den inne för endast service så som byta filter och sådant.

Herre gud killar, jag vet att det är ert område och att ni e haj på detta men bli inte så arga, finns ju en anledning att jag frågar!!!!!tongue

Förresten jag bor i Lund, skåne.

År det mer info ni behöver, annars vill jag gärna få svar på frågan:)

Så vad kan det kosta ca?????????

Taccccccccccccckar!!!!!

preem pump
836 Inlägg
8 november 2007
oja å filter med jobb 1000-2000 beroende på verkstad
det bästa är ju ändå att ringa en VERKSTAD och berätta din historia sen så kan dom ju utefter det berätta hur mycke flis dom kräver för det
Senast redigerat av mannen666666 (8 november 2007)

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii

10 287 Inlägg
8 november 2007
Bra Melli !

Nu vet vi vad det frågan om. Det du gör är du lämnar den till någon av dom verkstäder du har använt förut och har förtroende för och låter dom titta på vad som behövs göras. Berätta att du tänker sälja bilen så be dom titta på vad som kan vara trafikfarligt först och främst (bromsar, glapp i styrleder etc).
Sedan begär du ett pris från dom, men låt dom förstå att det inte är meningsfullt att lägga ner en massa pengar då du ändå aldrig får igen det vid försäljning.

Återkom gärna när du har fått pris så kan vi hjälpa dig att säga om det är rimligt.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Muttley
8 november 2007
jag gör de till dig för en tusenlapp wink

Sök