2448
Sök

Bensinpriset höjs med 29 öre vid nyår.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
12 november 2007
camaro67 skrev:
richardoo290 skrev:
alain skrev:
nu etanol är biligare på grund av inte mycket folk använder det, men när folk blir van till det, dom kan höja etanol på samma sätt och viss som bensin och det är inte det som kommer att sänka ner bilförsälning. staten vill inte sänka ner antal bilar, det är en mycket bra skatt inkomst.
och att Svenka folk är känd för inte säger någonting är inget nytt, då varför ska inte regeringen utnyttja folk svaghet i sin fördel. som man bäddar få man ligga! tyvär.

staten vill inte förlora bilar!   det är ju dom som köper bensin och på så sätt betalar in massa massa skatt!   ..  dom vill ha den så hög som möjligt - men samtidigt så låg att ingen säljer sin bil bara för bensinen är för dyr

skulle dom chock höja med 5kr  skulle ju minst 50 000 svenskar göra sig av med sina bilar.
det skulle dom förlora pengar på!

enda sättet att stoppa denna höjning är inte protester från hela landet, utan att visa att vi menar allvar genom att göra sig av med bilarna .. först då fattar dom "ok, nu är gränsen nådd"
vi får sänka skatte lite igen så folk börjar köra bil igen..

Men frågan är hur långt man behöver gå innan folk gör det. Jag tror inte att 20kr/litern räcker. Folk är för bekväma för det..

folk har det rätt tufft som det är med bensin,  15kr är max-gränsen tror jag. och den kommer om ett par år..   bara rika som skulle klara att tanka för 1100kr

8 156 Inlägg
12 november 2007
Jag kommer ihåg när priset var skyhögt. 8 kronor. Wow...
En del av ökningen av priset beror på inflation, så allt är ju inte skatter.
Men ändå. Det är väldigt högt. Så länge man får avdrag så går det ju att köra bil i jobbet.
Men det kommer bli tufft att göra fritidsresor med bil i framtiden. Det är ju billigare att sticka till London med flyg än att åka 100 mil i Sverige med bil.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

517 Inlägg
13 november 2007
de va skillnad när de höjde dieslen.. då var det inget snack, de bara small..
Det var mer än en bonde kan jag lova, som ställde av höbalar i rondellerna..! smile

7 Inlägg
14 november 2007
Jag tycker att man ska jobba vitt 50%, svart 50%, då har man råd att köra V8 ett tag till.
richardoo290 skrev:
camaro67 skrev:
richardoo290 skrev:

staten vill inte förlora bilar!   det är ju dom som köper bensin och på så sätt betalar in massa massa skatt!   ..  dom vill ha den så hög som möjligt - men samtidigt så låg att ingen säljer sin bil bara för bensinen är för dyr

skulle dom chock höja med 5kr  skulle ju minst 50 000 svenskar göra sig av med sina bilar.
det skulle dom förlora pengar på!

enda sättet att stoppa denna höjning är inte protester från hela landet, utan att visa att vi menar allvar genom att göra sig av med bilarna .. först då fattar dom "ok, nu är gränsen nådd"
vi får sänka skatte lite igen så folk börjar köra bil igen..

Men frågan är hur långt man behöver gå innan folk gör det. Jag tror inte att 20kr/litern räcker. Folk är för bekväma för det..

folk har det rätt tufft som det är med bensin,  15kr är max-gränsen tror jag. och den kommer om ett par år..   bara rika som skulle klara att tanka för 1100kr

VW-nörd?
4 332 Inlägg
14 november 2007
Happ..låt dom höja då, inget som händer ändå

4 506 Inlägg
14 november 2007
Det göt mig inget! Tankar alltid för 100kr endå! ;O) haha Nä men fan va arg man blir, Vars ska man ta vägen? Flyttar kanske till USA nästa år, Bättre pris på Söpp där iafa!

Kan du andas kan du dö.

16 197 Inlägg
14 november 2007
tur att man har firmabil..big_smile  kostar inte en krona å åka till å från jobbet.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

266 Inlägg
14 november 2007
Äntligen en bensinhöjning till! Har längtat så!
En positiv sak e att endel är för snåla för att köra, och de som e för snåla kan oftast inte köra bil, så några irritationsmoment mindre!wink
I USA så klagar de på bensin priset, och där betalar de 8 kr litern! De skulle veta vad vi betalade?! Visst vi har väl lite högre oktanhalt men ändå!

Mvh Niclas

4 506 Inlägg
14 november 2007
nicke_b2 skrev:
Äntligen en bensinhöjning till! Har längtat så!
En positiv sak e att endel är för snåla för att köra, och de som e för snåla kan oftast inte köra bil, så några irritationsmoment mindre!wink
I USA så klagar de på bensin priset, och där betalar de 8 kr litern! De skulle veta vad vi betalade?! Visst vi har väl lite högre oktanhalt men ändå!

Mvh Niclas

Jo men dom har ju råd att trimma sina bilar mer, Så det väger över där endå! big_smile haha

Kan du andas kan du dö.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
29 november 2008
richardoo290 skrev:
byt till etanol/el-bil  då löser det sig för dig...

det är de regeringen vill, och det är väll bara bra om dom långsamt pressar folk till att övergå till miljöbilar?

Äckelbilar, Med andra ord...

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
29 november 2008

Hoppas du valde 96oktan.

Undrar hur det blir iår med bränslehöjningar. För just nu ligger vi ju för bra för att tro det är sant. big_smile

Sleeper
3 084 Inlägg
29 november 2008
ganska inaktuell tråd va?

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

3 235 Inlägg
29 november 2008
Oljepriset har gått ner ca 50%, men bensinpriset går ju bara upp...

8 156 Inlägg
30 november 2008
engolf skrev:
Oljepriset har gått ner ca 50%, men bensinpriset går ju bara upp...

Samtidigt så har kronan tappat enormt mycket mot dollarna och euron.
Så det har blivit dyrare att importera oljan.
En dollar var ju nere på 6kr innan, nu kostar den 8...

Låser tråden med hänvisning till att den är ett år gammal.
(Delvis pga den inaktuella och nu missvisande rubriken)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök