Nu kommer jag väl bli mobbad någe riktigt äckligt för att jag säger detta men jag måste erkänna att det tog mig inte mindre än fyra uppkörningar innan jag fick ett godkänt resultat
Första gången var det nå fruntimmer som var kontrollant eller vad det heter, andra gången var det en pensionsfärdig gubbe, tredje gången fruntimmret igen och fjärde gången en snubbe som hette per
Första gången kommer jag inte ihåg vad jag kuggade på men andra var för att jag inte släppte in en bil på motorvägen, låg i högerfilen när en bil kom upp på avfarten men vad skulle jag gjort annorlunda med bilar framför, bakom och en som höll på att köra om mig ??
Tredje gången var det något med en buss och ett övergångsställe, tror det var så att det stod en gubbe med två ungar vid övergångsstället på höger sida och jag hade en buss i filen till höger om mig som körde över övergångsstället och då körde ju jag självklart också vidare lite bakom fronten på bussen (så jag låg ju hela tiden mellan framänden och bakänden på bussen) eftersom jag knappast trodde att gubben och ungarna skulle lyckas med att gå över övergångsstället och bli tillplattade av mig när det fanns en liten sak dom kallar buss imellan men det tyckte tydligen inte "fruntimmret".
Och som sagt så klaffade allting på fjärde och sista försöket och jag belönades med en liten pappersremsa från prutt-o-kolet där det stod mitt namn och att jag hade genomfört ett godkänt förarprov, då blev man allt lite småglad iaf
Och sen att vägverket underkänner folk bara för att dom ska bli tvunga att komma tillbaka och betala en till uppkörning är inte alls så otroligt, jag vet ett par personer på iaf två olika trafikskolor som verkligen har kunnat köra bil ordentligt men ändå blivit underkända och oftast för riktiga skitsaker så ibland undrar man ju. Det skulle ju bara kunna vara att dom har haft otur och fått en skithög till kontrollant men ändå...
BTW jag har nog haft kortet ca 2 år och någon månad nu och jag måste nog säga att ur en ren trafiksäkerhetssynpunkt så var jag nog en bättre bilförare när jag precis hade tagit kortet eftersom jag körde extremt defensivt och följde alla hastighetsbegränsningar lite sådär halv-slaviskt men med tiden blev man ju mer och mer "vågad" i trafiken och nu kör man ju som man svor att aldrig göra
Brukar faktiskt ligga hela tio eller t.o.m. i extrema fall tjugo kilometer över hastighetsgränsen
Fast 30 och 50 följer man ju såklart, inte värt att köra för fort i samhällen med allt vad det innebär, att köra ihjäl mig själv skulle ju inte vara någon större förlust (va fan skulle jag bry mig, jag skulle ju vara döder
) men att köra ihjäl eller ens skada någon annan skulle jag aldrig vilja göra.
Usch nej, nu gjorde jag det igen, rejält med OT och ett inlägg av episka proportioner, faen med......
PS Boka en ny tid och gör ett nytt försök så fixar det sig nog, brukar göra det till slut