Påminner mig om min första uppkörning. Körningen i sig gick galant. Kontrollanten gav mig faktiskt t.o.m komplimanger under resan. Och sen då när jag satt där med ett leende på läpparna, säker som ett skott på att NU HAR JA KORTET!!
Vi svänger in och parkerar bilen, och då utbrister han: Du kan stänga av bilen. Tyvärr klarade du inte provet den här gången.
Min fråga löd ju: Varför då? :s
Kan ni gissa vad svaret var?: Du låg i strax över 100km/h på en påfart till en motorväg, du var en allmän fara för alla dom andra på vägen när du kör så sakta.
Då sprack verkligen bubblan, för det fanns 2 bilar på motorvägen bakom mig, båda bilarna låg i omkörningsfil och det fanns inte en kotte varken framför mig eller bakom mig på påfarten. Då är frågan till en själv, ska man vara en "gasglad" grabb i 110km/h och vara skeptisk över att dom får intrycket: "du kör för fort!" eller vara på dess egna rätt och köra i strax över 100km/h. Från en ren säkerthetsvinkel så var det inga som helst risker.
Icke sann icke.. Ja vad tycker ni själva? Är dom ute efter att tjäna ihop pengar, eller är det för att göra folk förbannade över småfel?
P.s, han kunde gott och väl ha sagt: Tänk på att du måste ligga i 110km/h.
Återigen då, tillämpar man inte hastigheten efter trafiken, som det står i boken? Och så som man alltid blir tvungen att göra i trafiken?
Nix, du ska ligga i 110km/h på en påfart, även på vintern och och mormor agda ligger i 70km/h framför! ;D