Var och besiktade idag för att få en arbetsorder men det blev inte farligt alls...
1. Däck, fram höger, skadat (var ett jack på ca 3mm i däcket som han inte tyckte om vilket jag ej upptäckt.)
2. släpvagnskontakt, saknar möjlighet att fungera ( klippt
)
3. signalanordning, ur funktion ( måste koppla till knapp bredvid )
4. vindrutespolare, ur funktion (måste sätta tillbaka slangarna och fylla på )
Fick bra att veta på skyddsbälgen styrväxel höger som är skadad också.
Så det blir att fixxa detta och besikta så går den till mars och sen ställs den av och ska lackas samt att jag funderar på å rycka ur motorn och plocka isär för att renovera bottendelen med nya lager, honing och nya kolvringar samt byta alla packningar/packboxar så man vet att det är fräscha grejjer och få bort oljeläckagen...
Jag köpte en ny kopparring på mekonomen då ja tyckte den gamla såg trött ut fast den inte läkte och nu läker oljepluggen fast det är en ny kopparring men den var ganska smal själva ringen så tänkte springa till volvo och köpa en där om dem är nå bredare där som den som satt innan, han torkade av den och sa att ja skulle byta bara sen kolla han inte efter nå mer läckage.. just nu läker han från returen på turbon och förmodligen packboxen bak på veven.. ändå var han tät ett tag för det läckte inget när vi åkte ut till banan och inget när vi kom hem heller men när vi var ut till stugan på midsommar jag och bror för att käka så tog vi den och nu har den börjat läka igen så.
Men första som gäller efter att jag fått den igenom bes är att lacka den.