rebbyzz skrev:
Jag hör dig och har haft detta i åtanke. Behöver dock förklara att det finns absolut ingenstans på hallandsåsen att stanna. Det är tre filer med ca 20 cm väg gren. Att det är mitt i natten dessutom.....och jag vet att jag inte skall falla på att jag är tjej! Men hur det än är så är jag det. Jag talade med vägverket och polisen om det och de båda hävdar bestämt att jag handlat rätt. Att stanna på den platsen kunde förorsakat alvarliga olyckor.
Så om du hade fått motorstop pga att bensinen tar slut eller punktering då ska man också köra vidare? Om man kör undan fordonet så lång åt sidan det går och sätter ut varningstriangel så har man ju gjort vad man kan sedan får fan folk klara av att köra bil också. Såklart att man ska kunna stanna bilen om den kokar för helvete... Vad är det med folk??? Desstuom kunde du fått ett sådant haveri att det läckt ut olja på vägen är det trafiksäkrare med olja och vatten på vägen? Än att stanna och köra undan bilen när den kokar?
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?