3592
Sök

Topplocket - vems ansvar?

#2573
1 489 Inlägg
13 november 2007
#21
rebbyzz skrev:
Jag skicka dig en kopia på mitt reklamations brev!

Skicka gärna det i ett PM till mig med så får jag kolla lite på det..

• Även den starka måste ta i när han skiter

191 Inlägg
13 november 2007
#22
En skicklig verkstad med rätt delar hemma borde fixa detta problem över en dag eller två.

Se till att ersättningsbiten är klargjord innan du reparerar bilen, annars finns risken att du står där och får betala själv.

E30 325 Rösta gärna...

1 785 Inlägg
14 november 2007
#23
rebbyzz skrev:
Jag hör dig och har haft detta i åtanke. Behöver dock förklara att det finns absolut ingenstans på hallandsåsen att stanna. Det är tre filer med ca 20 cm väg gren. Att det är mitt i natten dessutom.....och jag vet att jag inte skall falla på att jag är tjej! Men hur det än är så är jag det. Jag talade med vägverket och polisen om det och de båda hävdar bestämt att jag handlat rätt. Att stanna på den platsen kunde förorsakat alvarliga olyckor.

Så om du hade fått motorstop pga att bensinen tar slut eller punktering då ska man också köra vidare? Om man kör undan fordonet så lång åt sidan det går och sätter ut varningstriangel så har man ju gjort vad man kan sedan får fan folk klara av att köra bil också. Såklart att man ska kunna stanna bilen om den kokar för helvete... Vad är det med folk??? Desstuom kunde du fått ett sådant haveri att det läckt ut olja på vägen är det trafiksäkrare med olja och vatten på vägen? Än att stanna och köra undan bilen när den kokar?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

12 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
#24
Underbart hur alla svar pekar på att jag skulle gjort fel med att 1, inte stannat bilen 2, toppen var trasig innan!

Men.... har nu varit hos tillverkaren av kylaren som har bekräftat i ett brev att pluggen som företaget satte dit var avsedd för en VOLVO!! därmed kunde de inte hålla tätt. Dessutom så var det heeelt fel kylare som installerades. Utöver det så när de gav mig en gummi vinkork skulle de ha informerat mig om att öppna locket på expansionskärlet. Vi kan inte anta att jag som icke mekaniker skulle veta det. Företaget har alltså begått tre alvarliga fel, Fel kylare, fel plugg, ej fackmässig ersättnings plugg.neutral

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
21 november 2007
#25
rebbyzz skrev:
Kylaren jag inhandlade var 1, avsedd för en 1,6 + att de tillverkade hålen var för anslutning av AC samt för en automat. Min "bil" har ingedera. Pluggen som man kan tänkas sätta dit skall vara två del, dvs en gummi först sen en plast bit som man sedan skruvar in. Den som de satt i var ingen sådan.

Vanligt är att ersättningskylarna har alla anslutningar för att slippa ligga på lager för flera olika.
Har man som du bara kylning för kylarvätskan så behöver man inte göra något åt dom andra hålen för kylarvätskan skall inte läcka ut där.

Smoke Tires Not Drugs.

8 156 Inlägg
21 november 2007
#26
rebbyzz skrev:
Underbart hur alla svar pekar på att jag skulle gjort fel med att 1, inte stannat bilen 2, toppen var trasig innan!

Men.... har nu varit hos tillverkaren av kylaren som har bekräftat i ett brev att pluggen som företaget satte dit var avsedd för en VOLVO!! därmed kunde de inte hålla tätt. Dessutom så var det heeelt fel kylare som installerades. Utöver det så när de gav mig en gummi vinkork skulle de ha informerat mig om att öppna locket på expansionskärlet. Vi kan inte anta att jag som icke mekaniker skulle veta det. Företaget har alltså begått tre alvarliga fel, Fel kylare, fel plugg, ej fackmässig ersättnings plugg.neutral

Jag tycker snarare att det varit precis tvärtom? Att dom flesta svaren pekat på att du gjort rätt?
Iaf. Du har ju ganska så starka bevis för att det är företaget som gjort fel. Det kommer nog gå vägen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

12 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
#27
dbjanoz skrev:
rebbyzz skrev:
Jag hör dig och har haft detta i åtanke. Behöver dock förklara att det finns absolut ingenstans på hallandsåsen att stanna. Det är tre filer med ca 20 cm väg gren. Att det är mitt i natten dessutom.....och jag vet att jag inte skall falla på att jag är tjej! Men hur det än är så är jag det. Jag talade med vägverket och polisen om det och de båda hävdar bestämt att jag handlat rätt. Att stanna på den platsen kunde förorsakat alvarliga olyckor.

Så om du hade fått motorstop pga att bensinen tar slut eller punktering då ska man också köra vidare? Om man kör undan fordonet så lång åt sidan det går och sätter ut varningstriangel så har man ju gjort vad man kan sedan får fan folk klara av att köra bil också. Såklart att man ska kunna stanna bilen om den kokar för helvete... Vad är det med folk??? Desstuom kunde du fått ett sådant haveri att det läckt ut olja på vägen är det trafiksäkrare med olja och vatten på vägen? Än att stanna och köra undan bilen när den kokar?

Nu var det ju så att jag hade inte fått ett motorstopp! Men hallå...hur puckenstein tror du att jag är??? Att jag körde vidare till första möjliga stopp har jag fullt stöd av lagen. Vad är det du inte fattar? På Hallandsåsen finns ingen som helst väggren!!!?!!! Bilen, om du läser eller kan läsa?? kokade inte...överhettade aldrig fullt ut. Inget av denna skit hade inträffat om det varit rätt kylare. Och även om det var det så har de satt i blindplugg som var avsedd till en Volvo...som fö klistras dit. När den (förväntat) faller ut så ger de mig en gummikork inte helt olikt en vinkork! Att jag skall veta att jag borde öppnat expansionslocket är att anta att jag är född mekaniker!! De har handlat fel i alla påvisbara aspekter här!


Sök