3451
Sök

nån som kan nått om ford sierras dohc 2,0 motor?

435 Inlägg
12 november 2007
Trådstartare
va ute å åkte i lördags med sierran gick bra å så men sen börja den gå dåligt gick inte att varva över 3000 varv då hörde man hur den sög efter luft å va på väg å lägga av gick att köra hem med den men dagen efter gick de bara å varva till 2000 varva sen 1000 varv sen gick de knapt å ha den på tomgång å nu går den inte i gång får vell nå slag lite då å då.
har frågat runt å nån sa tt luftmassemätaren(den som sitter på insugsröret)va slut å nån annan sa att katten va igentäpt. kan de va nått annat fel som tex. rotorn som har blitt slut?
kan inget om motorer typ:P

164 Inlägg
13 november 2007
luftmasse mätaren.. smile kolla engineaddict här på garaget hans sierra dör å lever ibland... men om den kippar efter luft så är det nog lmm en som har dött... att katten har täpts igen låter lite långsökt... om den inte har gått löjligt långt eller om bilen förbränner olja..

271 Inlägg
13 november 2007
Jag gissar oxå på katten! Standard på Sierror att katten sätterigen

Konsult
1 247 Inlägg
13 november 2007
Skulle nog säga katten jag också, fick samma fel på min men efter att jag misshandlade katten mot en trottoar fungerade bilen felfritt igen .. ta loss den och kika ..

435 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
har kollat mera på bilen.bensin,gnista får den.Bilen brukar ryka ganska kraftigt å när den började gå dåligt att den bara gick på tomgången så rykte den nästan ingenting så kan de va katten som blivit tät så den inte orkar gå igång?

går de att göra nått med katten eller äre bara skrot å man lär köpa en ny?
Senast redigerat av oppe_tallbarr (13 november 2007)

121 Inlägg
14 november 2007
oppe_tallbarr skrev:
har kollat mera på bilen.bensin,gnista får den.Bilen brukar ryka ganska kraftigt å när den började gå dåligt att den bara gick på tomgången så rykte den nästan ingenting så kan de va katten som blivit tät så den inte orkar gå igång?

går de att göra nått med katten eller äre bara skrot å man lär köpa en ny?

den bluddrar inte och går konstigt då?

Lambda som spökar kanske?

435 Inlägg
16 november 2007
Trådstartare
hittat på felet.Delar från katten hade lossnat å gått in i juddämpare nr1 som sitter ihop med katten å täpt igen avgashålet/röret.Så  nu har jag ränsat katten å ljudämparen helt tomma på innehåll så nu går den hur bra som hälst.Går fan bättre en när jag köpte den.Drar mindre bensin,är piggare,axar bättre sen låter den lite mer som en rallybil:P

men nu har jag andra problem:P
sätesvärmen i förarstolen har inte funkat så jag slet av klädseln för å se vad som va felet.En kabel hade lossnat så lödde ihop de å provade.Blev varm direkt värme dynan så satt ihop stolen men funka inte.Slet isär de igen å kolla å den blev varm direkt.När man dratt på tyget åså så funkar den inte utan bara när den ligger löst utan nå tryck. vad kan va felet på den??

å vad sejer bes. om man har en tom kattalysator?
Senast redigerat av oppe_tallbarr (16 november 2007)

Sök