3880
Sök

sär skrivning

LicensSvetsare
280 Inlägg
28 november 2007
tycker det är skit jobbigt att läsa när folk inte kan använa punkt eller komma i sina meningar det går knappt att förstå samman hanget det är inte så farligt med stav fel men ni kan inte påstå att det inte är enorm irriternade att läsa när man skriver så här har jag rätt eller ni vill ha det så kanske
Senast redigerat av AudiS (28 november 2007)

Slår man yxan i båten får man ro som fan!

Bilplåtslagare
324 Inlägg
28 november 2007
AudiS skrev:
tycker det är skit jobbigt att läsa när folk inte kan använa punkt eller komma i sina meningar det går knappt att förstå samman hanget det är inte så farligt med stav fel men ni kan inte påstå att det inte är enorm irriternade att läsa när man skriver så här har jag rätt eller ni vill ha det så kanske

Precis! Det har folk också väldigt "svårt" med. Man får ofta läsa det om och om igen för att ens få en bild av hur det ska se ut!

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
28 november 2007
pUs skrev:
Ärligt talat, det ÄR inte svårt. Ord som uttalas i ett svep skrivs i ett svep. Inga ursäkter, inga undanflykter. "Rök fritt" blir aldrig samma sak som "Rökfritt", och även du vet nog varför.

FordEsci skrev:
Förstår inte hur ni kan resonera som ni gör. Trådskaparen har rätt i allra högsta grad. Även om detta nu "bara" är ett bilforum så kan man för fan lägga ner lite tid på sin skrivning. Bara för det handlar om bilar betyder det inte att man kan skriva hur som helst. Börjar också seriöst tro att det är massor med folk som har missat eller sovit genom hela skoltiden. Hänger på ett annat forum med lite äldre människor, där är det misann inte ofta man stöter på de här problemen. Eller problem och problem, det värsta att alla har överseende med detta och inte ser det som ett problem. Skrämmande! Skärpning!

Ovanstående inlägg sammanfattar min åsikt.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

176 Inlägg
28 november 2007
Eller problem och problem, det värsta att alla har överseende med detta och inte ser det som ett problem. Skrämmande! Skärpning!

Ovanstående inlägg sammanfattar min åsikt.

Om alla har överseende...hur kan det då va ett problem???

Alla borde få ha en Cossie och en e30 nån gång...

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 november 2007
Netzki skrev:
TBOC_Razor skrev:
Ogillar med att läsa texter som är helt åt helvete skrivna, det kan vara stavfel, särskrivningar eller vad som helst men dom har alla gemensamt att det ser för jävligt ut.

Visst, har man lite svårt för att läsa och skriva då e det ju inget man kan hjälpa men när folk skriver "Äh, orkar inte skriva ordentligt på nätet" då stör jag mig nått så in i *piip*. Jag menar text man skriver på nätet e väl lika viktig som text man skriver på ett papper ??

Oavsett vem som kommer läsa texten som jag skriver så anstränger jag mig iaf för att texten ska se ordentlig ut och inte som om en drogad chihuahua har sprungit över tangentbordet. Och om jag tex missar ett stavfel i ett inlägg när jag kollar igenom det innan jag lägger in det men ser det efteråt då skiter jag inte bara i det utan redigerar inlägget så att det står rätt men det e nog mest för att jag e extremt petig smile

e e e

E du verkligen extremt petig?

Wow, grattis må jag säga. I ett inlägg på 877 tecken lyckades du hitta hela TRE!! fel (OMFG!!), helt otroligt tongue

Sen *E* det så med att jag kommer från skåne och det betyder att är inte är är utan att är är e och jag visar att jag kommer från skåne genom att slänga in mitt lilla e här och där istället för att skriva är som man egentligen ska göra.

Och allvarligt talat, tycker du verkligen att mitt (eller mina) inlägg är ett (några) av dom värre här på garaget ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
29 november 2007
Jag är också på en annan sajt (BMW) och där är det krav på att vårdna sitt språk i skrift, man kan inte skriva det man vill och hur man vill (fylla ord) utan blir avstängt efter bara en varning.
det som saknas på garaget är att vissa har inget respekt för det andra, många som är för ung för att tilldelar i en sajt med vuxen mäniskor, mycket skit snack, mycket ner tryckning mot den som försöker att skriva någonting bra, många har mycket skit under föterna och vill visa sig bättre.
DOM SKA AVSTÄNGAS!!... MVH.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 277 Inlägg
29 november 2007
Alain, du menar skitsidan Autopower.se ..som jag är avstängd ifrån, för andra snackat skit om mig öppet i ett forum och jag inte fick "försvara" mig.. Konstigt att de inte blev avstängda som änvände ord som korkad och hängde ut mig...kommer aldrig att bli medlem där igen. En bunt skvallertanter och töntar är dem som gör den sidan!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
29 november 2007
FordEsci skrev:
Förstår inte hur ni kan resonera som ni gör. Trådskaparen har rätt i allra högsta grad. Även om detta nu "bara" är ett bilforum så kan man för fan lägga ner lite tid på sin skrivning. Bara för det handlar om bilar betyder det inte att man kan skriva hur som helst. Börjar också seriöst tro att det är massor med folk som har missat eller sovit genom hela skoltiden. Hänger på ett annat forum med lite äldre människor, där är det misann inte ofta man stöter på de här problemen. Eller problem och problem, det värsta att alla har överseende med detta och inte ser det som ett problem. Skrämmande! Skärpning!

Det är klart att jag tycker att man ska skriva korrekt både stavnings- och grammatiskt sett, men det finns de som inte kan. Dyslexi är en sjukdom som ger läs- och skriftsvårigeter.
Så de som har detta problem borde hålla sig borta från att skriva helt?

Även om jag stör mig på vissa saker så kan jag inte säga att alla måste skriva perfekt.
Att alla gör sitt bästa är det enda vi kan hoppas på.

En annan sak som är otroligt jobbigt är folk som inte kan använda radbyten wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

MissMarilyn
29 november 2007
Till trådskaparen:
Det är klart att det kan vara lite jobbigt och kanske tar extra lång tid att läsa ett mindre välformulerat stycke men samtidigt tycker jag inte att det är ett världsproblem. Jag skriver med särskrivningar ibland, inte av nonchalans utan ren okunninghet! 

henkebenke skrev:
Dyslexi hit och dyslexi dit. Har man svårt att skriva får man väl lägga ner lite tid och energi i att stava rätt.
Hoppas inte att era CV'n ser likadana ut, lycka till i ert jobbsökande isf wink

Jag är redigt ursel på matte, men jag använder ju inte det som ursäkt när jag exempelvis deklarerar, betalar räkningar, kalkylerar lån etc etc.

Jag hoppas att detta var ett skämt från din sida....??!!

Att vara dålig på något ämne, pga av lathet i studier lr vad vet jag, och ha en SJUKDOM är två helt skilda saker.
Hoppas du står fast vid dina åsikter när ditt barn får diagnosen dyslexi och du ger honom/henne en dask i ryggen och säger: såja, sluta gnäll du får väl lägga ner lite energi!!

Visst kan det tyckas att jag borde gå en språk-kurs för mina felskrivningar men då tycker jag att vissa borde gå en empati-kurs!!!

Tack för mig
Senast redigerat av CossieMysen (29 november 2007)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
29 november 2007
BMW635_Robban skrev:
Alain, du menar skitsidan Autopower.se ..som jag är avstängd ifrån, för andra snackat skit om mig öppet i ett forum och jag inte fick "försvara" mig.. Konstigt att de inte blev avstängda som änvände ord som korkad och hängde ut mig...kommer aldrig att bli medlem där igen. En bunt skvallertanter och töntar är dem som gör den sidan!

hej Robban, tråkigt att höra att du var avstäng, du vet, jag känner dig som privat jag har alldrig sett att du uppförde dig dåligt på sajten, det kan vara en enskild som tycker inte om dig och på någon sätt fick avstänga dig, jag vet inte vad som ha hänt och det är klart att jag skulle inte tillåta någon skriva skit om mig utan reagera tillbaka och konstigt att dom fick vara kvar. Ibland, dom tänker konstigt därför jag inte ställt upp länge som pro medlem.

1 703 Inlägg
29 november 2007
CossieMysen skrev:
Till trådskaparen:
Det är klart att det kan vara lite jobbigt och kanske tar extra lång tid att läsa ett mindre välformulerat stycke men samtidigt tycker jag inte att det är ett världsproblem. Jag skriver med särskrivningar ibland, inte av nonchalans utan ren okunninghet! 

henkebenke skrev:
Dyslexi hit och dyslexi dit. Har man svårt att skriva får man väl lägga ner lite tid och energi i att stava rätt.

Jag är redigt ursel på matte, men jag använder ju inte det som ursäkt när jag exempelvis deklarerar, betalar räkningar, kalkylerar lån etc etc.

Jag hoppas att detta var ett skämt från din sida....??!!

Att vara dålig på något ämne, pga av lathet i studier lr vad vet jag, och ha en SJUKDOM är två helt skilda saker.
Hoppas du står fast vid dina åsikter när ditt barn får diagnosen dyslexi och du ger honom/henne en dask i ryggen och säger: såja, sluta gnäll du får väl lägga ner lite energi!!

Visst kan det tyckas att jag borde gå en språk-kurs för mina felskrivningar men då tycker jag att vissa borde gå en empati-kurs!!!

Tack för mig

Men vadå? Det du skrev här var ju helt perfekt.
Vi säger såhär, ponera att jag är fet, och har alltid varit fet. Detta är minst lika oaccepterat i dagens samhälle som att ha dyslexi, det går ju inte 10 tv-program om som har dyslexi tex. Hur som helst, är jag fet får jag jobba hårdare för att bli accepterad. Sjukt, men sant!

Likadant med dyslexi, inget man kan göra nåt åt, man får bara jobba hårdare. Sen kanske man kan tycka att det är vårt samhälle det är fel på... jovisst är det det, senaste i går stack en rubbad kille en rektor i ryggen med 7-8 hugg. Det är garanterat samhällets fel till stor del, men allt går inte att skylla på samhället.

Men javisst jag förstår vad du menar. Jag har många vänner som har dyslexi, men dom ligger verkligen i och kämpar. Många av dom har idag högskoleexamen etc etc etc. Det skall påpekas att felskrivningar INTE accepteras inom den akademiska världen, inte så om du har 10 diagnoser på läs och skrivsvårigheter.

1 703 Inlägg
29 november 2007
NoXXaN skrev:
henkebenke skrev:

Lycka till i en jobbansökan om du skriver redigt! Riktigt heter det.

Tur att jag redan har ett gäng välbetalda jobb redan då wink

1 703 Inlägg
29 november 2007
Men igentligen, skit sak samma, alla förstår ju varandera ändå. Detta är ju ett bilforum, här samsas allt ifrån korkade skåningar till slöa norrlänningar och allt där imellan.

Så nu tar vi och diskuterar nåt annat.

Korv till exempel.
Senast redigerat av henkebenke (29 november 2007)

MissMarilyn
29 november 2007
henkebenke skrev:
Men igentligen, skit sak samma, alla förstår ju varandera ändå. Detta är ju ett bilforum, här samsas allt ifrån korkade skåningar till slöa norrlänningar och allt där imellan.

Så nu tar vi och diskuterar nåt annat.

Korv till exempel.

Förstår nu lite mer vad du menar. Tack för ditt svar, känns som att jag missförstod din inställning lite smile

Nu tillbaka till korven....                 big_smilebig_smilebig_smile

DFFL
9 020 Inlägg
29 november 2007
Sär skrivning är skit jobbigt att läsa.
Fast det är ju skit samma när folk är tvärt emot att lära sig.

tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 703 Inlägg
29 november 2007
FireTraXX skrev:

tongue

Jag tror du menar särks rivning. Eller?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
29 november 2007
FireTraXX skrev:

tongue

helt rätt och dom som satt tvärt emot att lära sig ska inte komma och säga att dom lider av dyslexi sjukdom. det är helt annat anser jag.

1 703 Inlägg
29 november 2007
alain skrev:
FireTraXX skrev:

tongue

helt rätt och dom som satt tvärt emot att lära sig ska inte komma och säga att dom lider av dyslexi sjukdom. det är helt annat anser jag.

Du menar dyslexisjukdom.

1 703 Inlägg
29 november 2007
Hehe, nä... jag måste fan gå och lägga mig snart innan jag bli bannad.
Gonatt!

Pu ss!

263 Inlägg
29 november 2007
Installerade ett bra plugin till firefox igår, ett rättstavningsprogram som funkar precis som Word. Verkar funka rätt bra faktiskt smile

Edit: Programet ville att det skulle stå rättstavnings program istället för rättstavningsprogram. Haha...
Senast redigerat av Mirano (29 november 2007)

Sök