3119
Sök

Om någon inom familjen dör, vad händer?

993 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
#1
Hejsan.

Är lite fundersamt här,

om t.e.x min bror dör, han är 17år,
hur mycket pengar får man av staten/någon annan ???
Senast redigerat av Kungen-EssE (15 november 2007)


montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
15 november 2007
#2
måste la vara från livsförsäkringen man får pengar isf!? vet dock inte hur mkt..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
15 november 2007
#3
om du menar dör medn ett r

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

GirlsGoFast
172 Inlägg
15 november 2007
#4
Utan livförsäkring får man väl inget alls?
Men pengar är nog inte det viktiga när en familjemedlem dör precis. Då har man troligvis nog med sorgen. sad

http://www.girlsgofast.com
http://200sx.kicks-ass.net/anna_/
GirlsGoFast - klubben för biltokiga tjejer! Nu över 750 medlemmar! =)

380 Inlägg
15 november 2007
#5
båge skrev:
om du menar dör medn ett r
Om du menar med utan n smile


Bärs!
3 456 Inlägg
15 november 2007
#6
Anna_ skrev:
Utan livförsäkring får man väl inget alls?
Men pengar är nog inte det viktiga när en familjemedlem dör precis. Då har man troligvis nog med sorgen. sad
Pengarna e skoj, när man kommit över värsta stadiet... men som sagt ^^

Garaget.org peakade 2008.

blacken
15 november 2007
#7
Har man livförsäkring så löser den ut. Annars så är det klent med någon form av ersättning. Skulle det bli nåt så äts det upp av begravningskostnaderna.

Bärs!
3 456 Inlägg
15 november 2007
#8
blacken skrev:
Har man livförsäkring så löser den ut. Annars så är det klent med någon form av ersättning. Skulle det bli nåt så äts det upp av begravningskostnaderna.
Typ... skummt att det kostar skjortan att dö tillochmed...

Garaget.org peakade 2008.

1 142 Inlägg
15 november 2007
#9
låsas farsans pappa dog i april och jusst nu är hans mamma miljonär nu men ja tycker det är likadant som olyckor pengar kan ej ersätta döden/skadan

41 Inlägg
15 november 2007
#10
Om personen i fråga har livförsäkring får man pengar av dem och pensionspengar om man pensionsparar. Om denne äger något av värde tas det upp i boupptäckningen och i första hand batalas skulder av innan man ärver pengar och naturligtvis är det arvsskatt som ska betalas.
Sedan beror det på hur personen i fråga dör, om man dör i en flygcrash tex. kan man som anhörig få skadestånd av flygbolaget men det beror nog på situationen också.
Om man är o myndig och en av föräldrarna eller båda dör så får man pengar av försäkringskasan månadsvis har jag för mig, sedan beroende på försäkring kan man få pengar av dem månadsvis, men det är bara tills man är 18 eller om det va 20år kommer jag inte ihåg.
Tror att jag fått med det mesta nu.

MVH Helena
Kolla in min supersnygga RS4 B7 :)
http://www.garaget.org/?car=22930

121 Inlägg
15 november 2007
#11
Kungen-EssE skrev:
Hejsan.

Är lite fundersamt här,

om t.e.x min bror dör, han är 17år,
hur mycket pengar får man av staten/någon annan ???
Tror att det enbart ges ut någon form av ersättning om det är tecknat en livsförsäkring.

Summan är nog ganska liten tror jag om det är någon form av självförvållad eller naturlig död.

Men det är skillnad på olycksfall och naturligt iallaf.

-Tror jag.


Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 november 2007
#12
Du skrev:
Kungen-EssE skrev:
Hejsan.

Är lite fundersamt här,

om t.e.x min bror dör, han är 17år,
hur mycket pengar får man av staten/någon annan ???
Tror att det enbart ges ut någon form av ersättning om det är tecknat en livsförsäkring.

Summan är nog ganska liten tror jag om det är någon form av självförvållad eller naturlig död.

Men det är skillnad på olycksfall och naturligt iallaf.

-Tror jag.
Summan är olika beroende på livsförsäkringen.

Jag får 400.000 ungefär om min mamma dör nu, och då har syrran m.fl. tagit sin bit redan.
Idén är rolig att leka med, men jag vill ju såklart inte att hon dör nu trots pengarna.

En familjemedlems liv betyder mer än pengar i min värld.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

4 506 Inlägg
15 november 2007
#13
Men vad är det för jädra fråga? Ska du mörda han eller?

Kan du andas kan du dö.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 november 2007
#14
en polares farsa dog i sommras och han har nu ca 650.000kr på sitt konto har jag hört... men vilken fråga då?! tänkte du mörda nån i familjen får att få ut pengar eller? :lol:eller så kanske du bara är nyfiken hehe tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

blacken
15 november 2007
#15
Helena skrev:
Om personen i fråga har livförsäkring får man pengar av dem och pensionspengar om man pensionsparar. Om denne äger något av värde tas det upp i boupptäckningen och i första hand batalas skulder av innan man ärver pengar och naturligtvis är det arvsskatt som ska betalas.
Sedan beror det på hur personen i fråga dör, om man dör i en flygcrash tex. kan man som anhörig få skadestånd av flygbolaget men det beror nog på situationen också.
Om man är o myndig och en av föräldrarna eller båda dör så får man pengar av försäkringskasan månadsvis har jag för mig, sedan beroende på försäkring kan man få pengar av dem månadsvis, men det är bara tills man är 18 eller om det va 20år kommer jag inte ihåg.
Tror att jag fått med det mesta nu.
Arvskatten är ju slopad.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
16 november 2007
#16
Hahaha. Underbar tråd. wink

"Hur mycket få ja av staten om brushan dör.."  ny toppnotering på garaget, tveklöst. tongue


Sök