4127
Sök

Söker nån som skulle kunna transportera a-traktor

Avstängd
44 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
Söker nån som skulle kunna transportera a-traktor från ystad till marks kommun??Priset ???

Gillar volvo 244, 740tic, 850.
Önskar köpa en 740tic.

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
15 november 2007
Kan du inte hyra en trailer? Vad e det för traktor/vikt? Hur många mil?

8 156 Inlägg
15 november 2007
Ungefär 25-30 mil skulle jag tippa på.
Det enklaste är väl att låta någon köra den hela vägen? (Om den är körbar vill säga)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 118 Inlägg
15 november 2007
köra en a-traktor i 30 mil är väl att ta i ? tongue man är ju kräkless efter 1-2mil ;P

D.i.l.l.i.g.a.f

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
15 november 2007
Det var just sånna här bekymmer jag tyckte vara skönt o slippa när jag köpte mig en biltransport, riktigt trevlig att köra bilar på och man slipper hyra massa skit o dra för mycket efter bilen etc... Framöver blir det C-kort reggad lastbil tänkte jag...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 november 2007
NJ_ skrev:
köra en a-traktor i 30 mil är väl att ta i ? tongue man är ju kräkless efter 1-2mil ;P

dom som köpte min gammla traktor tog tåget till sundsvall och körde den hem, 60 mil, de ni.. haha skulle alldrg jag palla

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

8 156 Inlägg
15 november 2007
NJ_ skrev:

Äh. Det tar ju bara 10 timmar. Minst.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

8 156 Inlägg
15 november 2007
_Glenne_ skrev:
dom som köpte min gammla traktor tog tåget till sundsvall och körde den hem, 60 mil, de ni.. haha skulle alldrg jag palla

Men seriöst? Den måste ha varit trimmad. Annars så skulle det ju ha tagit ett dygn för dom?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
15 november 2007
Phaetoon skrev:
_Glenne_ skrev:

Men seriöst? Den måste ha varit trimmad. Annars så skulle det ju ha tagit ett dygn för dom?

E ju en skön kille här från stan som tog sin transit traktor som är till 110% laglig upp te Classic car week i somras... Färgen hade knappt torkat på den nylackade karossen när de bär iväg.. några mil innan de var framme så rasa bakaxeln!!! Kul o hitta en sån på en skrot, men han lyckades, stod o bytte klumpen efter vägkanten vad jag har hört:D Sen åkte de vidare upp, festa en vecka o tog forden med sig hem igen... tror de hadde husvagn efter oxå... E la mint 60 mil om inte mer dit upp från Alingsås.

2 118 Inlägg
15 november 2007
men inget klår snubben som kör gräsklippartraktor från happis till ystad tongue

D.i.l.l.i.g.a.f

DFFL
9 020 Inlägg
15 november 2007
NJ_ skrev:

Han fuskade ju en del av biten tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 118 Inlägg
15 november 2007
men ändå rätt stadigt gjort wink

D.i.l.l.i.g.a.f

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
15 november 2007
v8rickard skrev:
Phaetoon skrev:
_Glenne_ skrev:

E ju en skön kille här från stan som tog sin transit traktor som är till 110% laglig upp te Classic car week i somras... Färgen hade knappt torkat på den nylackade karossen när de bär iväg.. några mil innan de var framme så rasa bakaxeln!!! Kul o hitta en sån på en skrot, men han lyckades, stod o bytte klumpen efter vägkanten vad jag har hört:D Sen åkte de vidare upp, festa en vecka o tog forden med sig hem igen... tror de hadde husvagn efter oxå... E la mint 60 mil om inte mer dit upp från Alingsås.

stämmer ganska bra! han stog efter vägen å bytte!! big_smile hårding dändära hehe!! den var inte så laglig då dock vad jag har hört, han la till nåra fler växlar för att d skulle varva mindre, men den gick iaf i 45 km/h, om jag  hört rätt!! men stabilt som fan big_smile

On Topic: ta å hyr en kärra och skaffa ngn som vill köra, eller be ngn köra den om du inte får/vill göra det själv..
Senast redigerat av båge (15 november 2007)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

8 156 Inlägg
15 november 2007
FireTraXX skrev:
NJ_ skrev:

Gjorde han verkligen det?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1257776.ab

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 november 2007
Phaetoon skrev:
_Glenne_ skrev:

näe trimmad var den inte, den hade bara en knapp till varvtalsregulatorn och en spärr till v-lådan tongue.. lyckades själv pressa upp den stackars B20´n i 180km/h enligt mätarn i utförs backe, skitsjuka och hemlängtan men men

men att dom pallade endå, jisses

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

DFFL
9 020 Inlägg
15 november 2007
Phaetoon skrev:
FireTraXX skrev:
NJ_ skrev:

Gjorde han verkligen det?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1257776.ab

Maybe not big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Nätverkstekniker(snart)
164 Inlägg
16 november 2007
Är man i epaåldern så är man ju så körkåt så att man kör hem den lol

Den som spårar ur hittar ofta en klocka ;)

755 Inlägg
16 november 2007
Tall3n skrev:
Är man i epaåldern så är man ju så körkåt så att man kör hem den lol

håller med om man har kortet flög upp till umeå och hämtade mig tic.. skulle bara ha den.. sedan körde jag dom 100 milen hem som det var tog 14 timmar tre stopp..i 30 graders värme i bilen typ ingen ac

502 Inlägg
16 november 2007
NJ_ skrev:

Han såg jag på vägen mellan alingsås och lerum big_smile
Stor fin å grön gräsklippare Kjäll har big_smile

Hellre jagad och jäktad, en Anhållen och häktad

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
17 november 2007
Bästa lösning är att hyra ett släpp, sätta epan på, kolla totalvikt och be om någon som har rätt behörighet (B eller BE) att köra den åt dig.
Den ända problem är att man måste köra säppet fram och tillbaka.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Sök