3213
Sök

Bygga Snöskoter

53 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
ja o en kompis har fått för oss o bygga en ram till en snöskoter o så stoppa i någon moppemotor... funderade om det är något projekt som passar här på garaget eller om det är endast bilar som man får lägga upp? kom gärna med förslag o på bygget smile

Gas,
Grass,
Or Ass,
No One Rides For Free

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 november 2007
bara bilar i projekttråden tyvärr (tror jag?).... men du kan ju ladda upp ett litet projekt i ditt galleri på din sida om inte annat smile
Senast redigerat av _Glenne_ (15 november 2007)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 november 2007
Om inte ens epa-traktorer är tillåtna så tvivlar jag på att snöskotrar är godkända tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Hobby-Skruvare
203 Inlägg
15 november 2007
det skulle vara kul o följa ett sådant projekt....

Syns man inte så finns man inte
Min projekttråd 240:n

53 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
bara bilar i projekttråden tyvärr (tror jag?).... men du kan ju ladda upp ett litet projekt i ditt galleri på din sida om inte annat smile

jo men det var typ det jag menade men e det tillåtet någon som vet?

Gas,
Grass,
Or Ass,
No One Rides For Free

Whitetrash
589 Inlägg
15 november 2007
Hör inte hit men, Varför skulle ni stoppa en moppemotor i ett snöskoterchassie? Blir nog ingen succé ska du se, hur lätt ramen än blir.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
15 november 2007
hgren skrev:
_Glenne_ skrev:

Reglerna:
"Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här. "

Det står inte exakt snöskoter, men behövs det körkort för det?
Om det inte är någon åldersgräns så är det inte tillåtet.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
15 november 2007
John87 skrev:
hgren skrev:
_Glenne_ skrev:

Reglerna:
"Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här. "

sen är det ju så att man får ju ladda upp vad man vill så gott som i sitt eget galleri.. men det är bara bilar man får ha "online" eller hur det är om ni förstår smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

53 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
John87 skrev:
hgren skrev:
_Glenne_ skrev:

Reglerna:

haha inte en aning man måste har bilkörkort iaf... eller a kanske inte det var ju på en en uthyrningsfirma man va tvungen att ha det.. kanske inte om man har en egen  :p

Gas,
Grass,
Or Ass,
No One Rides For Free

53 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
__Marcus skrev:
Hör inte hit men, Varför skulle ni stoppa en moppemotor i ett snöskoterchassie? Blir nog ingen succé ska du se, hur lätt ramen än blir.

kanske inte, hade tänkt att trimma den ganska bra men kanske får ta en crossmotor eller någonting istället får se hur det blir smile

Gas,
Grass,
Or Ass,
No One Rides For Free

Whitetrash
589 Inlägg
15 november 2007
hgren skrev:
__Marcus skrev:

kanske inte, hade tänkt att trimma den ganska bra men kanske får ta en crossmotor eller någonting istället får se hur det blir smile

Minst en 250 isf, om det ska vara tvåtakt.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

53 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
__Marcus skrev:
hgren skrev:
__Marcus skrev:

Minst en 250 isf, om det ska vara tvåtakt.

haha det ska inte vara något vrålåk direkt ska bara gå framåt o fungera sen om det blir bra så kanske man sätter i någon större motor

Gas,
Grass,
Or Ass,
No One Rides For Free

Hobby-Skruvare
203 Inlägg
15 november 2007
man måste väl ha skoter kort för att få köra... Uthyrningsfirmorna har dispans när de kräver bilkörkort...

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
15 november 2007
Tveksamt om ens en 250 crossmotor räcker... Får nog ha väldigt låg utväxling isf...  Moppemotor går bara bort om den ska röra sej alls, försök få tag i en gammal begagnad skotermotor istället, de är nog enklast...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

53 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
__Marcus skrev:

den kommer nog inte väga så mycket ska inte vara mycket större än en snowracer fast med motor, haha

Gas,
Grass,
Or Ass,
No One Rides For Free

Vw trimmare
2 995 Inlägg
15 november 2007
SpittaN skrev:
man måste väl ha skoter kort för att få köra... Uthyrningsfirmorna har dispans när de kräver bilkörkort...

B-körkort utfärdat innnan år 2000 annars ska du ha förarbevis = teoretisk utblidning..

Hobby-Skruvare
203 Inlägg
15 november 2007
så är det ju...

Sök