2447
Sök

Lågnivå utgång, Problem!

5 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
Haaj!

Är såhär att jag har en Saab 9-3 med original stereo, vilket jag har tänkt ha kvar, dessvärre finns ingen lågnivåutgång på orginalet. så jag köpte mig en sorts konverter på biltema..  vet inte hur dom tänkt sig men dom verkar bara ha två vanliga kablar som skall vara till en högtalare  som dom slängt på lågnivå utgångar på i andra änden.   

Nu till min fula lilla fråga.  Går det att sätta denna lågnivå sladden på högtalarsladden nånstans så att slutsteget får strömmen från den sladden samtidigt som stereon driver högtalaren?

Kommer slutsteget fungera lika bra då tro? skulle väldigt gärna vilja slippa köpa en ny stereo då det är dyrt o jag förlorar knappfunktionen i ratten osv osv...

Hörs/ Wigge

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
15 november 2007
Tjena..
Vilken årsmodell har du på din bil? Vet faktiskt inte hur en sån funkar som du beskriver, men..

Har en polare som har en 9-3 vector, var på mds med honom så plockade dom fram en liten adapter man satte bak på stereon med lågnivåutgång, nästan som det du beskriver, fast den änden du kopplar i stereon var en plugg med många stift i.. Höra med mds kanske? kostade inte många kronor

5 Inlägg
15 november 2007
Trådstartare
Jag har en -01 så den är nog lite äldre då, men det är sant det är 10 stift på sladden, men jag tvivlar på att det kommer gå om man pluggar in den i stereon på det sättet.. då dom plattserna redan är upptagan av typ telefon ut/in gångar på stereon. 

Kanske kan slänga upp en bild på sladden.  inte för jag vet hur man göra men men tongue

Sök