2578
Sök

Snutens nya vapen

406 Inlägg
16 november 2007
som i 2fast 2fouris ;D vafan 100hz?! de är ju en rätt högton! 100hz är ju bas! så polisen ska spela sönder bilarna wink haha trodde EMP var en puls som var ljudlös.

FOTAR BILAR. Kolla in min bil och mina bilder :)

Neerd
1 596 Inlägg
16 november 2007
klinder skrev:
alex_side skrev:
det där e ju korkat.. om bilen tvärdör och du har en lastbil i röven som inte gör det? hmm skit kul för dig ju...ville man inte minska olyckor för ett tag sedan? elr vi ska öka dem ännu mer?

haha smart där...

Du tror inte att polisen måste ligga bakom för att kunna skjuta en microvågsstråle rakt fram?

För om en lastbil är emellan så dör ju den också ... wink

För det står ju ingenstans att dom ska använda detta som det är nu utan att det kommer ta 18 månader att utveckla systemet... utveckla systemet anser jag i detta fallet vara fixa så det går att skjuta raktfram och precisera sitt mål till en bil ist för alla inom 400m's diameter...

men säg att man kör på motorvägen och de skjuter dig där... då kan det ju lätt komma ngn bakom dig som inte märker det.... elr så är deras vapen värdelösa, om du e på motorvägen och slänger dig från fil till fil mellan bilar då kan de ju inte skjuta dig utan att ngn ska bli skadad typ?... elr så fattar jag inte.. men tycker iaf det låter som ngt dåååligt... mad

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

10 sec före dig...
540 Inlägg
16 november 2007
John87 skrev:
Tinoz skrev:
John87 skrev:

Aldrig hört talas om EMP?
Detta fungerar i verkligheten.

Sen om det kommer till Sverige är en annan fråga.

ojoj EMP? aj fan tror inte att dom använder det i stan! slå ut all elektronik.. är inte som i tv och data spel..

Om dom inte kommer på nåt sätt att skjuta EMP-vågen i en kontrollerad och exakt riktning mot ett visst mål.
Går säkert, men det kräver nog en del jobb innan det är idiotsäkert.

ja det är sant det skulle ta en jävla tid.. men dom hade sabbat bilen totalt..

1 196 Inlägg
16 november 2007
Tur då att man bara har gamla bilar som fortsätter att fungera trots att snuten vill få stop på en!!

8 156 Inlägg
16 november 2007
ghost_boy83 skrev:
John87 skrev:
ghost_boy83 skrev:
http://www.expressen.se/prylar/1.928259/polisens-nya-vapen-mikrovagor

tror detta är nått skitsnack som nån hittat på va tror ni om microvågor?

jo det klart jag vet va emp elektromagnetisk puls men detta va ju microvågor är det samma sak? sen är ju frågan hur fan ska dom få det att funka utan att slå ut allt i 200m radie? och om det nu kommer så finns det säkert nån som tillverkar ett skydd,
eller så andväder tjuvarna detta medel att stoppa och råna bilister vore ju inte så bra

Den kommer inte slå ut allting på en radie av 200 meter. För att kunna få EMP-effekten man vill ha så får man knappt ha någon spridning alls. Dvs, man måste sikta på motorhuven på bilen...

Desutom lär det gå åt en hel del ström, så vanliga tjuvar lär inte få tillgång till det.
(Eller ha råd att köpa in grejerna)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

leo_m83
16 november 2007
hehehe, roliga leksaker. Bara det att det finns motvapen mot alla vapen wink

Kocken
487 Inlägg
16 november 2007
Gujen skrev:
som i 2fast 2fouris ;D vafan 100hz?! de är ju en rätt högton! 100hz är ju bas! så polisen ska spela sönder bilarna wink haha trodde EMP var en puls som var ljudlös.

Hz är inte bara ljud. Det är ju frekvens/svängningar. Man mäter ju alla våger i luften med Hz. T.ex microvågs ugn, radio och tv signaler, mobiltelefoner etc.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
16 november 2007
blacken skrev:
John87 skrev:
ghost_boy83 skrev:
http://www.expressen.se/prylar/1.928259/polisens-nya-vapen-mikrovagor

tror detta är nått skitsnack som nån hittat på va tror ni om microvågor?

Microvågor och EMP är inte riktigt samma sak.

Nej, men det är samma princip.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

414 Inlägg
16 november 2007
Hehe står ju o artikeln att dom inte kommer börja använda det föräns det är ordnat så det INTE slår ut allt inom 200m radie, så lär dom nog inte jaga vanliga fartsyndare med det precis utan tungt kriminella...hehe lär nog funka bra det där haha verkar tufft iaf big_smile

hej

blacken
16 november 2007
Man kan ju bara hoppas på att ingen kommer på den "lysande" iden att släppa ett sådant vapen i händerna på länsman.

blacken
16 november 2007
John87 skrev:
blacken skrev:
John87 skrev:

Njaaaa

Archmage of the entire universe
281 Inlägg
16 november 2007
uhm påverkas inte polisens egna bil av denna emp-våg? taskigt för polisen om den dom jagar hamnar precis utanför räckvidden och dom försöker blåsa iväg ett "skott" tongue

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

410 Inlägg
17 november 2007
har svårt å tro att det skulle påverka något i min gammla hanomag eller volvon heller för den delen, möjligtvis radion xD

Copyright @ Rybbs Production

bullsmugglare
190 Inlägg
17 november 2007
Scorn89 skrev:
uhm påverkas inte polisens egna bil av denna emp-våg? taskigt för polisen om den dom jagar hamnar precis utanför räckvidden och dom försöker blåsa iväg ett "skott" tongue

det var det första jag tänkte på oxå=)
Senast redigerat av herr lilltroll (17 november 2007)

"Det krävs två för att ljuga, en som talar o en som lyssnar"

517 Inlägg
17 november 2007
Gujen skrev:

dom kommer basattackera alla syndare. Undrar om BRL m fl kommer vara med och sponsra ? smile vore najs med  en snutbil på bilträffarna som demar billjud.. wink

8 156 Inlägg
17 november 2007
blacken skrev:
John87 skrev:
blacken skrev:

Njaaaa

Stoppa in en mobiltelefon i mikron? Den blir grillad...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

406 Inlägg
17 november 2007
Haha jaja om det kommer hit kommer någon smart på hur man undviker att påvärkas av det, stealth material i karossen eller nått=)

:DPlattan i mattan:D

8 156 Inlägg
17 november 2007
hanomag skrev:
har svårt å tro att det skulle påverka något i min gammla hanomag eller volvon heller för den delen, möjligtvis radion xD

atombomber slog ju ut bensinbilar redan på 40-talet, så jag tror inte ens att din hanomag klarar sig.
Tidiga dieslar klarade sig dock. Varför vet jag inte?
Det är väl solenoiden (tändspolen) på bensinaren som dör?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

8 156 Inlägg
17 november 2007
bazooka_ skrev:
Haha jaja om det kommer hit kommer någon smart på hur man undviker att påvärkas av det, stealth material i karossen eller nått=)

Riktigt så enkelt är det nog inte.
En elektromagnetisk puls tar ju sig igenom det mesta. Både plast och metall...
Men om det finns ett sätt att koncentrera en EMP till en stråle, så finns det ju ett material som kan reflektera den...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

Sök