3210
Sök

Ström i karossen

905 Inlägg
21 november 2007
Miklen skrev:
Är ju en kul idé men ändå olagligt.. Tjuven kan stämma dig å du kan åka dit på vållande av kroppskada osv osv. Gäller samma om tjuven skadar sig på nåt som inte borde vara där.. Löjligt men sant..iaf sist ja kollade me lagarna.

elstängsel skadar ingen.

satt nyss och kolla på ett 230agg som klar att leverera 16,9Joule, 10000 volt obelastat, 7000v vid 500ohm och 2900volt vid 60ohm.

detta aggregat klarar 6,5 mil stängsel smile

8 156 Inlägg
21 november 2007
loffe007 skrev:
Miklen skrev:
Är ju en kul idé men ändå olagligt.. Tjuven kan stämma dig å du kan åka dit på vållande av kroppskada osv osv. Gäller samma om tjuven skadar sig på nåt som inte borde vara där.. Löjligt men sant..iaf sist ja kollade me lagarna.

elstängsel skadar ingen.

satt nyss och kolla på ett 230agg som klar att leverera 16,9Joule, 10000 volt obelastat, 7000v vid 500ohm och 2900volt vid 60ohm.

detta aggregat klarar 6,5 mil stängsel smile

Det som jag kollade på klarade av 35 mil. Det lär kännas. Men så länge som inbrottstjuven inte bär pacemaker, så lär man inte drabbas av några böter. Speciellt inte om man har en varningsskylt i bilen. Det blir ju inga synliga skador.

Jag kommer ihåg när jag pillade i en dator. Eftersom jag höll på med ett tiotal datorer samtidigt och eftersom jag inte visste att någon person hade kopplat in strömmen i den datorn som jag höll på att skruva med (en gammal 486:a) så fick jag en rejäl stöt när jag kom mot nätagget. Kommer inte ihåg varför nätagget var öppnat. Iaf. Jag flög bokstavligen genom rummet. Sen kände jag inte armen på några timmar.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

644 Inlägg
21 november 2007
Trådstartare
Hehe okej:P.. jaa bara man sätter upp varnings märken så slipper den som inte vill ha nå ström i sig få de.. då får man ju skylla sig själv om man är där endå å pillar. så kan man ju inte åka på nå böter eller nått sånt heller eftersom man har ju satt upp varningsskyltar på också
Senast redigerat av ogge89 (21 november 2007)

736 Inlägg
22 november 2007
två kopparbrickor på insidan av hantaget, med 0,5 cm avstånd, en + en jord på ett stängselaggregat känns nog i handen om man försöker öppna dörren...

905 Inlägg
22 november 2007
frasse4 skrev:
två kopparbrickor på insidan av hantaget, med 0,5 cm avstånd, en + en jord på ett stängselaggregat känns nog i handen om man försöker öppna dörren...

skulle rekommendera större avstånd med tanke på volten. spänning kan hoppa ganska bra smile

644 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
frasse4 skrev:

joo jag pratade om de i skolan idag att man sätter ström på alla handtagen.. men vi kunna slå av och på de med en dosa också

Varningar. 36
1 200 Inlägg
22 november 2007
Jag har sett på youtube nån som kopplade det på nått vis så att strömmen i handtaget slogs av när han larmade av bilen med dosan? Nån som vet hur man gör för så ska jag fan i mig fixa tongue

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

8 156 Inlägg
22 november 2007
TFkarlsson skrev:
Jag har sett på youtube nån som kopplade det på nått vis så att strömmen i handtaget slogs av när han larmade av bilen med dosan? Nån som vet hur man gör för så ska jag fan i mig fixa tongue

Det finns ju 2-vägsslarm där man kan styra flera funktioner i bilen. Typ starta stereon, ac:n och även bilen själv...
Klart man kan koppla en av dom funktioner till "elchockssystemet".

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

644 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
Phaetoon skrev:
TFkarlsson skrev:

Det finns ju 2-vägsslarm där man kan styra flera funktioner i bilen. Typ starta stereon, ac:n och även bilen själv...
Klart man kan koppla en av dom funktioner till "elchockssystemet".

joo de är nått sunt som jag tänkte mig så man kan slå på strömmen med en dosa så man slipper å krångla massa

4 554 Inlägg
22 november 2007
Miklen skrev:

vadå det är ju bara å skylla på statiska stötar hehe nä ja vet ingenting om spänning tjuven måste ha klappat en katt innan han kom när min bil big_smile big_smile

644 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
loudness skrev:
Miklen skrev:

vadå det är ju bara å skylla på statiska stötar hehe nä ja vet ingenting om spänning tjuven måste ha klappat en katt innan han kom när min bil big_smile big_smile

Hehe jaa precis.. tongue

8 156 Inlägg
22 november 2007
ogge89 skrev:
loudness skrev:
Miklen skrev:

Hehe jaa precis.. tongue

Man kan ju plocka bort grejerna innan polisen kommer?
Dom lär ju inte komma samma dag direkt big_smile

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.

644 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
Phaetoon skrev:
ogge89 skrev:
loudness skrev:

Hehe jaa precis.. tongue

Man kan ju plocka bort grejerna innan polisen kommer?
Dom lär ju inte komma samma dag direkt big_smile

hehe nej precis bara ta bort de lite snabbt så dom inte märker nått å då har dom inge bevis heller

BilstereoNörd
576 Inlägg
23 november 2007
Det är lugnt, tror inte tjuven går till polisen och säger att han fick en stöt när han drog i handtaget på nån annans bil big_smile
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

Varningar. 36
1 200 Inlägg
23 november 2007
Eller hur. Hej, jag försökte sno en bil tidigare idag. och när jag röck i handtaget fick jag världens jävla stöt jag har aldrig vart med om ngt så uppiggande i hela mitt liv kan ni komma och hjälpa mig jag vill ta fast han som äger bilen för detta. Låter ej friskt tongue

Maskinförare
1 163 Inlägg
23 november 2007
tyvärr så är det så att skulle han vara nog fräck. så kan han faktiskt gå till polisen.
Då du åker dit för det, samma visa med dom som t.ex monterat rakblad vid extraljusen. Då har bilägaren åkt dig, men inte "tjuven" då han inte fått med sig nått.

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Varningar. 36
1 200 Inlägg
23 november 2007
Tror inte dom flesta vet om det. Men om det nu skulle vara nån som försöker sno bilen slår han nog sönder den istället bara för att ge tillbax big_smile Men det är det värt. Iaf för mig som äger en saab.

644 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
TFkarlsson skrev:
Tror inte dom flesta vet om det. Men om det nu skulle vara nån som försöker sno bilen slår han nog sönder den istället bara för att ge tillbax big_smile Men det är det värt. Iaf för mig som äger en saab.

hehe okej.. jaa de spelar ingen roll för mig heller:P

4 554 Inlägg
23 november 2007
TFkarlsson skrev:

inte om han tror att resten av bilen är strömförande med, då lär ha inte vilja röra den mer

13 Inlägg
23 november 2007
220 volt är väl inget att bra sej om? Det får jag så fort jag duschar eftersom jag bor i ett gammalt hus, ingen spänning direkt. wink

Sök