3046
Sök

MrTobias Peugeot 206 "Blackedition" 26/04-08 -Fjasko med valsade skärmar

1 297 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Junior2 skrev:
ja måste säga att det blev riktigt nice alltså big_smile tummen upp

martincool skrev:
Blev norrlands snyggaste plogbil tongue

Tackar smile

Rackeltrimmare
62 Inlägg
22 januari 2008
Vad ska det vara för speciellt xenon med den där bilen? Xenon tar man ju bara ström och jord på sen kopplar man det på lampsockeln? Vem köpte du det av? En sån där knapp skulle jag inte vilja se i en bil jag ska köpa i framtiden iaf.. roll
Senast redigerat av prosty (22 januari 2008)

..::prosty::..
94 Supra LHD Eurospec 6-Speed
Black/Black

Dieselgypsy
538 Inlägg
22 januari 2008
Eftersom ingen annan säger det:
Vad håller du på med om jag får fråga?
Först börjar du med kjolpaket, vilket jag från sekund 1 redan avrådde dig att göra eftersom det kostar mer än det smakar, oftast är det inte ens värd besväret. Resultatet ser jag redan nu, och jag vet att du kommer ångra dig det sekunden bilen ska säljas. Har du någonsin tänkt på konsekvenserna av jobbet Nevyn gjorde på din bil?
Du har skruvat fast sidokjolarna med SJÄLVBORRANDE SKRUVAR som dessutom är synliga på flera bilder! Får jag veta vad ni tänkte på när ni gjorde detta. Hur kan du tilllåta någon att göra hål i din kaross? sen har du kört med spackel synligt en längre tid. Vet du inte att spackel drar åt sig fukt?
Lackeringen är ett kapitel för sig: Du hade tänkt låta nevyn lackera det med jula-spruta i ett garage. Du förstår väl att det aldrig kommer bli bra? Varje seriös människa som kan lite om lack avråder dig göra det, och kommer säga att du bör lämna in det hos en riktig firma som gör jobbet rätt, kanske du då också får rätt nyans på färgen. Det finns nämligen, svart, svart svart och svart. inte enbart svart.

Nu ditt senaste projekt Xenon i helljuset
Du ville köpa mitt H1 kit för ett tag sen, men jag sålde det inte till dig eftersom jag förstod att du enbart skulle förstöra saker och ting. Din nuvarande konvertering säger ju redan ganska mycket. Istället för att göra om och göra rätt så låter du jocke övertala dig att köra med killswitch som är monterad på värsta epa-sättet, nu lyckades ni förutom klanta till reglaget av helljuset också förstöra 2 paneler i bilen genom att fästa plattan på 2 olika paneler! Hur ska du förklara hos besiktningen, eller en framtida köpare av bilen att man måste använda killswitchen för att slå på helljus?

Tyvärr måste jag säga att du har förstört bilen nu. Om du får över 50000 för bilen i dagsläge är det mycket. Då ger jag dig även en flaska champagne för att gratulera dig. Återställning av bilen för att återställa den till det skicket som den var i när du köpte den kostar för mycket(då var den MYCKET SNYGGARE).

Allt jag kan säga är: R.I.P Pegga 206 GTI sad
Senast redigerat av TheDeadDorkster (22 januari 2008)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

1 297 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
prosty skrev:
Vad ska det vara för speciellt xenon med den där bilen? Xenon tar man ju bara ström och jord på sen kopplar man det på lampsockeln? Vem köpte du det av? En sån där knapp skulle jag inte vilja se i en bil jag ska köpa i framtiden iaf.. roll

Det var inte kompatibelt med bilens can-bus system.. har köpt det från scstyling.com så jag mailade dit och berättade om mitt problem. De mailade tillbaka och berättade att jag behöver en extra kabel om jag har can-bus och dom skickar den med skorna jag beställt från dem idag. Problem solved.

Rackeltrimmare
62 Inlägg
23 januari 2008
Okej det var ju vettigt, för den där lösningen var inte optimal smile men då är jag ju kanske lite mer cp-noga med mina bilar

..::prosty::..
94 Supra LHD Eurospec 6-Speed
Black/Black

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
23 januari 2008
Fin (plog)bil. Snyggt paket, stilrent. Och ni har snö, och här nere lysr det med sin frånvaro.

Lev livet, det kan ta slut fort

1 297 Inlägg
23 januari 2008
Trådstartare
prosty skrev:
Okej det var ju vettigt, för den där lösningen var inte optimal smile men då är jag ju kanske lite mer cp-noga med mina bilar

Hehe jag gillade ändå den här lösningen väldigt mycket.. Har alltid velat ha killswitchar i min bil så jag behåller dem ett litet tag, ska dra in fler också smile

Maskinförare
1 163 Inlägg
23 januari 2008
Av tidigare kommentarer, smaken är som baken.. Jag gillar peggan wink

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

3 295 Inlägg
23 januari 2008
TheDeadDorkster skrev:
Först börjar du med kjolpaket, vilket jag från sekund 1 redan avrådde dig att göra eftersom det kostar mer än det smakar, oftast är det inte ens värd besväret. Resultatet ser jag redan nu, och jag vet att du kommer ångra dig det sekunden bilen ska säljas. Har du någonsin tänkt på konsekvenserna av jobbet Nevyn gjorde på din bil?
Du har skruvat fast sidokjolarna med SJÄLVBORRANDE SKRUVAR som dessutom är synliga på flera bilder! Får jag veta vad ni tänkte på när ni gjorde detta. Hur kan du tilllåta någon att göra hål i din kaross? sen har du kört med spackel synligt en längre tid. Vet du inte att spackel drar åt sig fukt?
Lackeringen är ett kapitel för sig: Du hade tänkt låta nevyn lackera det med jula-spruta i ett garage. Du förstår väl att det aldrig kommer bli bra? Varje seriös människa som kan lite om lack avråder dig göra det, och kommer säga att du bör lämna in det hos en riktig firma som gör jobbet rätt, kanske du då också får rätt nyans på färgen. Det finns nämligen, svart, svart svart och svart. inte enbart svart.

Du ville köpa mitt H1 kit för ett tag sen, men jag sålde det inte till dig eftersom jag förstod att du enbart skulle förstöra saker och ting. Din nuvarande konvertering säger ju redan ganska mycket. Istället för att göra om och göra rätt så låter du jocke övertala dig att köra med killswitch som är monterad på värsta epa-sättet, nu lyckades ni förutom klanta till reglaget av helljuset också förstöra 2 paneler i bilen genom att fästa plattan på 2 olika paneler! Hur ska du förklara hos besiktningen, eller en framtida köpare av bilen att man måste använda killswitchen för att slå på helljus?

Tyvärr måste jag säga att du har förstört bilen nu. Om du får över 50000 för bilen i dagsläge är det mycket. Då ger jag dig även en flaska champagne för att gratulera dig. Återställning av bilen för att återställa den till det skicket som den var i när du köpte den kostar för mycket(då var den MYCKET SNYGGARE).

WTF! snacka om kritisk.. roll yikes  Blir bra det där Tobias!!!

1 297 Inlägg
24 januari 2008
Trådstartare
TheDeadDorkster skrev:
Först börjar du med kjolpaket, vilket jag från sekund 1 redan avrådde dig att göra eftersom det kostar mer än det smakar, oftast är det inte ens värd besväret.

Jag vill smälla på ett kjolpaket på min bil för att jag tycker att den blir mycket finare. Hur menar du att det kostar mer än det smakar, värt besväret? Det här är en hobby som självklart kostar pengar. När jag är i garaget och slipar har jag de fetaste smilet hela tiden. Så jävla roligt att bygga på bilen. Du avrådde mig att köpa ett kjolpaket, jag lyssnade inte och nu kritiserar du mig för att jag inte lydde dig?
TheDeadDorkster skrev:
Resultatet ser jag redan nu, och jag vet att du kommer ångra dig det sekunden bilen ska säljas. Har du någonsin tänkt på konsekvenserna av jobbet Nevyn gjorde på din bil?

Hur kan du se resultatet när bilen inte är färdig? Det ända jag komma ångra när jag säljer bilen är att jag sålt den. Jag är väldigt tacksam till Jocke "Nevyn" att han hjälper mig med min bil.
TheDeadDorkster skrev:

Det finns en anledning att sidokjolarna sitter med självborrande skruvar, de ska ingenstans! Skruvarna syns fortfarande för att jag är inte färdig! Självklart tog det imot att borra hål i en årsm 04, men det vara bara att bestämma sig sedan göra det! spackel drar åt sig fukt, my misstake. Får titta på det till sommaren.
TheDeadDorkster skrev:

Jag har köpt färgen inklusive allt jag behöver till att lacka för 1200kr. Det tycker jag absolut att det är värt att testa lacka för! Jocke har kontaker med en lackfirma och vi ska få låna ett lackbås där.

TheDeadDorkster skrev:

Jocke behövde inte övertala mig att köra med en killswitch. Jag var såld på idén innan han kom på den. Vem har sagt att vi klantat till det med reglaget av helljuset? Det används bara inte, till besiktningen så åker vanliga lampor i och man slår då igång helljuset på de vanliga sättet. Den ända det var svårt att förklara varför man slog på helljuset på killswitchen var min sambo!

TheDeadDorkster skrev:

Vad jag får för den är inte intressant i dagsläget. Ja att återställa bilen kostar pengar. Måste svetsa igen hålen och lacka om sidorna, fem tusen kanske? Jag ska inte göra det så jag förstår inte riktigt varför det är aktuellt. Hur fan kan du säga att jag förstört bilen? Jag bygger den inte till dig!
Senast redigerat av MrTobias (24 januari 2008)

4 Inlägg
25 januari 2008

jag tycker denna person verkar vara en trevlig person som absolut INTE stör sig på annat än orginal och han får gärna komma och kolla när allt är klart! ja jag är ingen utbildad lackare på bilar men att lacka flygplan är nog lite svårare än en pegga inget illa ment tobbe. personen i fråga idiot förklarade tobbe och mig när vi körde med öppetluftfilter och ett par veckor senare satt det ett i hans bil och det är konstigt att han inte gnäller på alla som "stylar" bilar rolig kille det där och för övrigt så är det grundat i skruv hålen och tektyl!

gasa till det rasar

Maskinförare
1 163 Inlägg
25 januari 2008
Men samtidigt, alla har rätt till en egen vilja. och har rätt att tycka och tänka.
sen om man vill lyssna på andra och ta åt sig är helt upp till sig själv.
personligen tror jag den kommer bli grymm.. helt klart en av dom värre som kommer glida genom stan, det som rullar nu av det jag sett är mest bilar med nerlagd tid/pengar under huven. kul med nån som gör nå åt utseendet också big_smile keep up ;D

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

rakäre
1 275 Inlägg
25 januari 2008
I think that you are doing a good job on your car............

I understand the complaint guy also..........you should be carefull when drilling holes in the cars body , even if you put in primer.

I personally would have gone at it another way.........but its not my project, and i would`nt try to tell you any different.

Good luck

PaintworX

Sponswers:Svenska Fälg ,CD bilradio , Grunt.se , Raidopower.se , Exydos car audio , Alpine , Orion , Streetperformance , Zanders technology , Ralphs däck , Standox , Henrikssons import
Fastest mo-fo in town
http://www.heave.se/mp3/8ball.mp3
"Masterworks" elmia 2010

263 Inlägg
26 januari 2008
orka gnället big_smile peggan är ball fast den är fransk. Man får göra som man vill med sin egen bil (Y). Att bygga sin egna personifierade bil går i faser. Att ha roligt på vägen är ett måste annars får man hitta sig en annan hobby.

Bjuuuu han!!

Dieselgypsy
538 Inlägg
27 januari 2008
MrTobias skrev:
Jag vill smälla på ett kjolpaket på min bil för att jag tycker att den blir mycket finare. Hur menar du att det kostar mer än det smakar, värt besväret? Det här är en hobby som självklart kostar pengar. När jag är i garaget och slipar har jag de fetaste smilet hela tiden. Så jävla roligt att bygga på bilen. Du avrådde mig att köpa ett kjolpaket, jag lyssnade inte och nu kritiserar du mig för att jag inte lydde dig?

Först måste jag tacka för att du svarade smile Det jag menar med att det kostar mer än det smakar är helt enkelt att det tar för mycket tid, svett och tårar innan man får ett kjolpaket att passa lika bra som originaldelar på en bil, och dessutom få det att se snyggt ut. Ofta är det tyvärr att folk har anpassat bilen till kjolpaketet istället för att anpassa kjolpaketet för att passa på bilen :S Efter man har fått sakerna att passa måste man dessutom lackera om halva bilen. Gör man endast kjolpaketet har man oftast besvär av nyansskillnader som till slut kommer driva ägaren tokig. I slutändan lackerar man om hela bilen eller återställer den till original igen eftersom man inte blev nöjd med resultatet. Roligt att du har ett stort leende på läpparna när du slipar eftersom du nu helt enkelt slipar i onödan. Ett svar på varför du slipar i onödan får du längre ner. Kritiken du får nu, är faktiskt enbart eftersom allt sker himla klantigt. Respekt har jag för dem som sätter dit kjolpaket på rätt sätt, inte för dom som tyvärr samtidigt förstör bilen.

MrTobias skrev:
Hur kan du se resultatet när bilen inte är färdig? Det ända jag komma ångra när jag säljer bilen är att jag sålt den. Jag är väldigt tacksam till Jocke "Nevyn" att han hjälper mig med min bil.

No comment, eftersom det annars enbart känns som personangrepp.

MrTobias skrev:
Det finns en anledning att sidokjolarna sitter med självborrande skruvar, de ska ingenstans! Skruvarna syns fortfarande för att jag är inte färdig! Självklart tog det imot att borra hål i en årsm 04, men det vara bara att bestämma sig sedan göra det! spackel drar åt sig fukt, my misstake. Får titta på det till sommaren.

Spackel drar som du vet åt sig fukt. Nu undrar jag därför, varför du går vidare med slipningen, med ”fetaste smilet” av dina sidokjolar när du vet att du gör allt jobb i onödan? Du kommer behöva göra om allt i alla fall.

MrTobias skrev:
Jag har köpt färgen inklusive allt jag behöver till att lacka för 1200kr. Det tycker jag absolut att det är värt att testa lacka för! Jocke har kontaker med en lackfirma och vi ska få låna ett lackbås där.

Får man fråga vad som kostade 1200 kr? Är det enbart lack + slipmaterial, eller är det även inklusive spruta? Om det är inklusive spruta undrar jag vad för spruta som kan vara så himla billig och dessutom ger ett bra resultat. Färgen borde ju faktiskt gå på 8-900 kr, vilket gör att det inte finns mycket pengar kvar för annat. Glöm inte: Genvägar kan bli senvägar.

MrTobias skrev:
Jocke behövde inte övertala mig att köra med en killswitch. Jag var såld på idén innan han kom på den. Vem har sagt att vi klantat till det med reglaget av helljuset? Det används bara inte, till besiktningen så åker vanliga lampor i och man slår då igång helljuset på de vanliga sättet. Den ända det var svårt att förklara varför man slog på helljuset på killswitchen var min sambo!

Hur kan man vara såld på någon man inte vet något om? Du förklarar klockrent hur du har klantat till det.

MrTobias skrev:
Vad jag får för den är inte intressant i dagsläget. Ja att återställa bilen kostar pengar. Måste svetsa igen hålen och lacka om sidorna, fem tusen kanske? Jag ska inte göra det så jag förstår inte riktigt varför det är aktuellt. Hur fan kan du säga att jag förstört bilen? Jag bygger den inte till dig!

Får jag fråga hur du har kommit fram till den siffran? Vad jag vet behöver du göra följande saker:
-En ny instrumentbräda pga 2 skruvhål.
-Ny mittkonsoll pga 2 skruvhål
-Svetsa igen skruvhålen i karossen
-Hellack på bilen.

Enbart denna kalkyl går säkert på 25000:-

nevyn skrev:
jag tycker denna person verkar vara en trevlig person som absolut INTE stör sig på annat än orginal och han får gärna komma och kolla när allt är klart! ja jag är ingen utbildad lackare på bilar men att lacka flygplan är nog lite svårare än en pegga inget illa ment tobbe. personen i fråga idiot förklarade tobbe och mig när vi körde med öppetluftfilter och ett par veckor senare satt det ett i hans bil och det är konstigt att han inte gnäller på alla som "stylar" bilar rolig kille det där och för övrigt så är det grundat i skruv hålen och tektyl!

Tack att jag verkar trevlig smile. Jag tycker att original är bäst, och i dom flesta fallen visas det att ingeniörerna visste vad dom höll på med när dom byggde bilen. Jag tittar gärna på bilen när den är klar, och lovar att granska den med samma öga som jag granskar mina egna fordon. Att du kan lackera flygplan är enbart kudos, men när har man sett ett flygplan blänka som en hundballe i månsken? Jag vill sen gärna veta när jag hade sist ett öppet filter i Golfen? Det jag sist minns är att jag hade ett förra vintern ett tag för att övertyga en kompis att inte köpa det. Det låter enbart förskräckligt vid gaspådrag, och dessutom minskar effekten i motorn i dom flesta fallen, detta var speciellt fallet i min bil. Öppet filter är enligt mig enbart fjortis-trim eftersom bilen då enbart brölar, vilket är ett ljud man lessnar på ganska fort. Det är ett fall av: been there, done there, got the T-shirt.

Styling är ett fint ämne eftersom när man lyckas, får man en otrolig vacker slutprodukt.

PaintWorX skrev:
I think that you are doing a good job on your car............

I understand the complaint guy also..........you should be carefull when drilling holes in the cars body , even if you put in primer.

I personally would have gone at it another way.........but its not my project, and i would`nt try to tell you any different.

Good luck

PaintworX

Unlike me you know the art of diplomacy smile

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

1 297 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
thedeaddorkster. Vart vill du komma? Du låter ju värre än min sambo angående vad jag gör med min bil. Du är knappast hjälpsam heller, det ända råd jag fått av dig är att "dont do it". Vi var polare en gång i tiden, sedan började du snacka skit bakom min rygg så jag förstår verkligen inte vad din poäng är.

Jag förklarar klockrent hur jag klantat till det med killswitchen? Jag ville ha en killswitch, nu sitter det en där. Hur har jag klantat till det?

Vad det skulle kosta om jag ska återställa bilen, 25000kr. Vafan spelar det för roll? Sa jag inte väldigt tydligt att det inte kommer hända?

1 297 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
Nya fälgar inhandlade. Med nya kjolpaketet så blir 17" lite litet. Så jag hittade skitsnygga fälgrar på blocket, ringde och slog till direkt! 18" stora, 8" breda och perfekt däckstorlek. 215/35 precis som det ska vara smile Mycket fälg och lite gummi! De kommer sitta perfekt smile

http://www.garaget.org/archive/9111/30527/30527-714399.jpg
Senast redigerat av MrTobias (30 januari 2008)

203 Inlägg
29 januari 2008
Fina. Vad gav du för dessa?

1 297 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
Larssonn skrev:
Fina. Vad gav du för dessa?

8500 med frakt. däcken har rullat 300 mil. inte en rispa på fälgarna.

165 Inlägg
29 januari 2008
Mycket fina. kommer passa utmärkt

Sök