3442
Sök

Byte av slutdämpare till japs på e36?? tips sökes....

279 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
#1
finns det färdig anpassade ljuddämpare till 325ir eftersom d går in 2 rör i slutdämparn?vill ju bort me skiten men d e ju inge kul o behöva göra om i onödan så ja vill ha tips eller idè om hur man gör lättast...!cool

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken

.......
2 655 Inlägg
19 november 2007
#2
Mellqvisten skrev:
finns det färdig anpassade ljuddämpare till 325ir eftersom d går in 2 rör i slutdämparn?vill ju bort me skiten men d e ju inge kul o behöva göra om i onödan så ja vill ha tips eller idè om hur man gör lättast...!cool
finns ju riktigt snygga ljuddämpare som passar direkt på och förstår inte varför du ska sätta japs på en bmw, de är så otroligt fult hmm.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
19 november 2007
#3
Men mellqvist.. Ska du redan förstöra beemern??? Finns ju inget fulare än japsdämpare.
Du får inget kaffe om du kommer med en sån på bilen. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Audi a4 TQ
5 Inlägg
19 november 2007
#4
Kan inte annat än att hålla med de 2 förgående talarna / Carl

dARKiE
5 031 Inlägg
19 november 2007
#5
No japshit on bmw! big_smile
Snyggare med större slutrör 2st 2,5tums är fint! Har jag på mig.. räcker!

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

279 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
#6
beemern skrev:
Mellqvisten skrev:
finns det färdig anpassade ljuddämpare till 325ir eftersom d går in 2 rör i slutdämparn?vill ju bort me skiten men d e ju inge kul o behöva göra om i onödan så ja vill ha tips eller idè om hur man gör lättast...!cool
finns ju riktigt snygga ljuddämpare som passar direkt på och förstår inte varför du ska sätta japs på en bmw, de är så otroligt fult hmm.
kolla m5an ja hade i mitt galleri..tyckte d va fint ja..o d blev ett jädra fint ljud..men visst finns d bättre dämpare o få tag på som passar istället för org dämparn?eftersom d går in 2 rör på baksidan av dämparn ?

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken

159 Inlägg
19 november 2007
#7
Hej!

Jag har japs på min, jag tkr det är snyggt och det läter gött cool
Men det finns färdiga sportavgassystem ifrån katten att köpa !  Ferrita och simons.
www.realcar.se        www.simons.se

MVH//P

Hk is how hard you hit the wall, Nm is how far you take the wall whit you :)

.......
2 655 Inlägg
19 november 2007
#8
bmw32 skrev:
Hej!

Jag har japs på min, jag tkr det är snyggt och det läter gött cool
Men det finns färdiga sportavgassystem ifrån katten att köpa !  Ferrita och simons.
www.realcar.se        www.simons.se

MVH//P
nejnejnej, de är snuskigt fult big_smile

159 Inlägg
19 november 2007
#9
Haha tongue , jag vet att ni tycker det wink  Men jag vägrar lägga runt 4-5kkr för ett ferrita eller simons.

Hk is how hard you hit the wall, Nm is how far you take the wall whit you :)

kylmekaniker
11 Inlägg
19 november 2007
#10
satsa på ett remus avgassystem ist eller nått liknande japsblås suger tycker jag stort o fult som hänger bara:/

Oscar

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
19 november 2007
#11
tycker d e snyggt med 4-4,5" utblås på bmw 3 och 5 serierna! har japs på min 318 (4") låter goare å ser snyggt ut, men dt finns ju sånna med dubbla3" ut också.. men nästan snyggare med ett stort! enklast är väl att hitta ngt med dubbla anslutningar, ananrs får du göra en omvänd förgrening! så du får ihop båda till ett rör! smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

279 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
#12
tackar o bockar för tipsen...men passar japsdämparn direkt på dom dubbla rören eller måste man byta från kat för o få japsen o passa?

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken

279 Inlägg
19 november 2007
Trådstartare
#13
båge skrev:
tycker d e snyggt med 4-4,5" utblås på bmw 3 och 5 serierna! har japs på min 318 (4") låter goare å ser snyggt ut, men dt finns ju sånna med dubbla3" ut också.. men nästan snyggare med ett stort! enklast är väl att hitta ngt med dubbla anslutningar, ananrs får du göra en omvänd förgrening! så du får ihop båda till ett rör! smile
ah där stod d ju..ok..ska undersöka saken smile

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken

.......
2 655 Inlägg
20 november 2007
#14
bmw32 skrev:
Haha tongue , jag vet att ni tycker det wink  Men jag vägrar lägga runt 4-5kkr för ett ferrita eller simons.
ja bygger ett simons 2,5" sportavgassystem för 1500kr som funkar lika bra som ett ferrita eller annat. 2st ljuddämpare blir ca 900spänn, åså lite rör på de, då har man ett riktigt bra system big_smile...


Sök