engolf skrev:
Hej, och tack igen!
Jag har ett komplett system med alla relä, knappar, brytare, kopplingar mm, men kunde inte hitta infon om hur solinoiderna skall kopplas.
Jag har en mikrobrytare (fullgasknapp) på spjället, och en huvudbrytare inne i bilen. När systemet är aktiverat inifrån kommer gasen först när gasspjället är helt öppet, och tills man släpper gaspedalen.
Det dumma är att Colten inte har någon varvmätare, så jag ska montera en: man vill ju helst inte skjuta gasen för tidigt.
Vet inte helt hur högt varvstoppet ligger på bilen, har aldrig lyckats varva den så mycket. Den går lätt till 80 kmh i andra, och då får man en ordentlig spark i ryggen, nästan som på en turbobil. Den har mekaniska ventiltryckare, och det är kanske en fördel när man ska varva ur det lilla extra.
P.S Har nu monterat flaskan i baljan där reservhjulet var, och då vill man ju kunna öppna ventilen på flaskan från föfarplatsen.
Har en 12 volts motor som jag tror jag kan anvnda. Man kan välja belastningen på den, så att man inte vrider sönder ventilen.Hur löste du det, eller har du flaskan bredvid dig där framme?