Som beskrivet,ett vått sys har nozzlar för både gas och soppa.
Dvs: man har mindre risk att spika/spränga sönder motorn genom att skjuta in båda delarna istället för bara gas.
Ett torrt sys har bara nozzlar för gas.
Dvs: Vått Vs Torrt lite kort.
Hur mycket stryk motorn tar är helt och hållet upp till den som monterat sys och beroende på hur mycket man skjuter in i motorn.
Ett rätt monterat och inställt sys med lite halv moderat bestyckning kring kanske 50hk tar ingen direkt nämnvärd skada.
Inte mycket du behöver uppgradera om man går i banorna kring 25-75hk bestyckning.
Det som ev kanske skulle tänkas behöva bytas är isf koppling.
Samtidigt skall man ha en tanke på att en del bilar kan va lite olämpliga för gas.
Tänker på på motorer som tex har: väldigt högt komp osv..Typ en räser motor i "standard" bil.
Lite kul/bra/tråkigt att veta om just lustgas är:
Att du kan få uppleva en smäll/explotion du sent kommer glömma.
Dyr/a motorrenovering/ar pga över dosering.
En sjuhelvetes resa framåt vid aktivering.
Beroende framkallning.
Många fyllningar.
Storhets vansinne i form av mer mer mer,större större större.
Sen kanske det även kan va bra att veta:
Att tub värmare är väldigt bra att ha.
Purge ventil.
Elektronisk flasköppnare om man vill platsa bland dom balla i stan.
ledljus monterat vid purge ventilen så man känner sig som en äkta F&F kopia.
ja,detta ärs om sagt grunderna kring lustgas.
Ett fröslag är att du använder världens bästa vän: Google för mer info..Finns hur mycket som helst att läsa.
Rushman skrev:
okej, vad innebär de olika systemen?
Hur mkt stryk tar motorn? Vad bör man uppgradera? Hur klarar sig en originalmotor?
Olika från bil till bil så klart, men generellt sett asså