Tjena.
Jag ska få till liiite bättre ljud i min Picasso för en "ynka" peng och detta är hur jag tänkt gå tillväga. Jag skulle uppskatta om garagets audiofiler ger tummen upp/ner på mitt "bygge".
Vill bara påpeka att jag ingen ny huvudenhet köper då jag vill kunna styra den från original rattspak vilket kostar skjortan eller iaf 1000:- extra för kablage till den nya huvudenheten...som i sin tur går loss på 2000kr-->uppåt.
Så... Mina delar:
Huvudenhet, original.
GAS ALPHA 62X, 6.5" tvåvägs i dörrarna respektive uppe på instrumentbräda såsom original.
GAS A112-BP sub 12" i skuffen.
"Lågnivåatrapp"
Tanken är att jag på iso-kontaktens bakre högtalare sätter denna "lågnivåatrapp" som införskaffades idag och därifrån matar signalen till min aktiva bas.
På detta sätt kan jag även styra volymen på suben från h-enheten (Balance).
Är detta rätt väg att gå om nu budgeten och latheten inte tillåter mera? Kommer det att fungera eller finns det någon hake nånstans eller något jag inte tänkt på?
I framtiden skall även framsystemets isokablar konverteras till lågnivå för slutsteg till 6.5:orna men här pratas det om att det kan låta illa då ett framsystem inte sväljer bruset såsom suben kommer att göra. Någon som vet hur man löser detta?
Tacksam för alla svar och tips, ros och ris, men tänk på att jag inte vill ge en förmögenhet på ljudet, allt är som sagt budget.